Het alles wat slecht is aan Ryanair topic.

Status
Not open for further replies.
Nogmaals, mij boeit het niet wat een andere gast bij een andere club elke maand binnenkrijgt, zolang ik maar genoeg krijg (al krijg ik nooit wat ik verdien), maar vind het grappig dat er toch mensen zijn die menen dat CO's meer krijgen dan dat die co's zelf op hun strookje zien elke maand.
Hoe zit dat nou? Zijn dat co's die niet mij ryr vliegen? Zijn de geschatte bedragen lichtelijk te positief voorgesteld? Hebben die co's iemand zo afgezeken dat ze minder krijgen dan waar ze rechtop hebben. 6000€ per maand zou op moeten vallen op een salarisstrook, vraag me af waarom die mensen dat dan niet zien.... Zijn er zo'n grote verschillen binnen het bedrijf als het op contracten en beloning aankomt, dat het een loterij is waar je terecht komt bij aanname? Vraag me af hoe het nu zit....

:kiss:
 
Het zit hem in het verschil tussen Europese en Engelse bases. En in het verschil tussen een Ryanair en een Brookfield contract.

Je ziet dat op Pprune ook.
ILS en Onassis hebben allebei hun salaris gepost.
(2700 netto basic + 2200 netto gemiddeld sectorpay volgens ILS is dus 4900 netto gemiddeld op een Europa base en Onassis heeft al 5700 gemiddeld gepost op een Engelse base. Dat is voor een FO. Een senior FO zit, zoals ik al gepost heb, op ongeveer € 6000 netto gemiddeld op een Engelse base.)

@Crazyhorse. Die 90% etc zijn onzin. Ze zijn in Dublin een soort eigen dealtje aan het onderhandelen met een klein groepje mensen. Dat is een slechte zaak.
 
Last edited:
Heej Overload, uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat jij heel binnenkort een grading gaat doen op Oost..

Ik kon het haast niet geloven, dus squawk ident...

Wellicht kun jij ook meteen je visie geven op het feit dat the friendly mister himself MOL een F/O op staande voet heeft ontslagen en een Cpt heeft gedemotiveerd naar F/O omdat ze Pax in de cockpit hebben toegelaten..
 
Nee, ik ben gebeld (weer) of ik een grading wilde gaan doen op Oost en ik heb gezegd dat ik geen interesse heb op dit moment. Dat heb ik hier ook al gepost.
Dat van die FO en die Captain is kort en krachtig niet waar.
 
Half nederland doet zn best om bij KLM binnen te komen en KLM doet zn best om Overload binnen te krijgen, dan moet je wel heel goed zijn!:D
 
Ja Overload heb ik ook gehoord.

Ik kan je trouwens verzekeren dat dat van die FO en die Capt WEL waar is. Ik vind dat iemand zoals jij, die met "peter" en "ype" regelmatig een bakkie doet, nogal vaak naast de waarheid zit.

Groeten

D
 
Ben ik (al weer) gebeld door NASA voor een grading op de space-shuttle. Natuurlijk altijd tijdens 't avond-eten...

NASA: "I'm looking for '-da teacha-', is he in?"
ME: "speaking..."
NASA: "oh wonderful, could you, pretty please with sugar on top, stop by at your earliest convenience for a grading on the Shuttle"
ME: ....click.... "sigh"... hon', we're going to change phone-numbers.. AGAIN! :passed:
 
Mwa, geef me een goede reden waarom een tri/tre 73 in zin mid 30's als coco zou willen gaan werken? ben je (max) mid 20 als captain kan ik me de stap terug (om er vervolgens 3 vooruit te zetten) voorstellen. Maar kan iemand me vertellen waarom je dit zou doen als je mid/eind 30 bent en TRI/TRE 73?


FD
 
Zo vreemd is het allemaal niet hoor. Meerdere van mijn collega's zijn ook gebeld. Waarom is men daar verbaasd over? Verder heeft half Nederland niet de kwallificaties die sommige anderen wel hebben.
Dat van die captain en die co is niet waar omdat ik er (vanuit mijn functie) van zou weten als het wel waar was.
Met Peter heb ik zeker al twee jaar geen koffie meer gedronken en met Ype voor het laatst in het voorjaar, dus dat valt wel mee.
 
Overload,
It's a wind-up. Ik zou er ook voor passen om als co-co tewerk worden gesteld. 't Is alleen de manier waarop je sommige dingen verwoord die soms een beetje de nekharen overeind doen staan.... :p:
 
Tsja, ik ben nu eenmaal een botte boer.


Je was toch een zoon van een kippenboer van het Hoge Noorden nou ik ben dr een van een groente(n)boer ( ik weet niet meer wat goed is oude/nieuwe spelling :D)
Nou beste lezers hier, ik heb met hem gevlogen en hij ( read Overload ) is meer dan ok!
Laatste keer koffie met jullie chief daar :D
was ergens in mei en die weet ook wel veel......

Dont shoot the messenger vind ik wel zo netjes.
 
Geen boeren in de familie helaas. :biertje:

Weet je dat zeker?? :haha:

Donuts: niet iedereen heeft een pappa die in een commissie met Ype zit, dus wellicht zou je het weten....maar dat was dan ook jouw voordeel om KLM binnen te komen...Ik prefereer een eigenverdiende carriere :biertje:
 
Inderdaad een beetje jammer dat het gelijk zo persoonlijk wordt, vooral gezien het feit dat ik je persoonlijk ken Onnassis. Tenminste als het goed heb en dit weer een van je vele naampjes is. Ik proef een beetje frustratie.

Jij bent toch degene die zijn twee strepen door drie vervangt zodra je in de kist kwam? En ook degene die toen hij net in dienst was bij RYR aan iemand heeft verteld dat hij captain was? Ik kan het verkeerd hebben hoor....

Ik zou zeggen: back to the topic.


De groeten,

D
 
Er bestaat dus wel een verschil tussen wat mensen in voorgaande jaren, met oudere contracten, betaald kregen en wat ze nu krijgen. Dit is ook te zien op Prune waar gesproken wordt over een recente pay cut voor nieuwe captains.

Wat ik me dan af vraag is dat als de terms & conditions initieel zo goed waren ze nu zo bagger zijn afgaand op wat ik van verschillende mensen hoor.

Misschien toch tijd voor BALPA in Ryanair?
 
Dat van die nieuwe contracten is dus alvast niet waar. Een kleine groep mensen in DUB heeft een speciale deal, waarbij ze minder basic krijgen in ruil voor een aantal andere dingen en daar is een goede reden voor die ik hier niet kan noemen en dat hebben ze (als groep) zelf met het bedrijf onderhandeld.
Een captain nu krijgt gewoon net zo veel als een captain drie jaar geleden.
er schijnt hier een beetje het idee te heersen dat Ryanair zomaar zou kunnen zeggen 'en nu gaan we jullie minder betalen' ofzo. Zo werkt het natuurlijk niet in Europa.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top