Werkdag/week bij NetJets

It's the View

New member
Airworkers,

Ik vraag mij af hoe een werkdag/week bij NetJets eruit ziet? Werk je vanuit een plek en kom je elke avond weer thuis of ben je een week lang rondreizend?

En als ik het goed begrepen heb is het een 6/5 dienst. Dat is toch 6 dagen werken en 5 dagen vrij? Zijn dit dan echt vrije dagen of moet je deze dagen dan op het hoofdkantoor doorbrengen?

Grtz, ItV
 
Dienst is idd 6/5, 6 dagen weg van huis en dan 5 dagen vrij (nee, je hoeft niet naar lisabon dan!).

Wij hebben geen vaste homebase voor de vliegtuigen, dus aan het begin van je tour van 6 dagen vlieg je ergens heen in europa/wereld met bv KLM, pakt daar met je collega je kist op en hobbelt 6 dagen met die kist door europa/wereld.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

groeten CE550B
 
Hi CE550B,

Thanks voor de info.

Ik dacht dat NetJets alleen in Europa opereerde... Staan de kisten dan ook bijvoorbeeld afrika, azie, VS, etc?

En reis je heen en terug in je vrije dagen of in je werkdagen?

Grtz, ItV
 
Het grootste deel van de vloot opereert in Europa en een stukje N-Afrika, Midden-Oosten en Oostblok. De kisten 'staan' zelden ergens aan de grond en zeker niet voor langere tijd.
Al het reizen gebeurt tijdens werkdagen.

Erik
 
Op de Gulfstream worden de langer dan 36 uur stops minder en minder. Het klinkt allemaal zo mooi overal op de wereld komen, maar een rondje rond de wereld in 7 dagen is behoorlijk pittig.

Aangezien we maar 7 (nr 8 komt in september) Gulfstream’s hebben en een paar Falcon900’s vliegt dus 92% van de vliegtuigen binnen Europa en Noord Afrika.

Desondanks bevalt me het prima en heb ik veel respect voor mijn collega en oud lot genoot CE550B op de bravo!

@CE550B, Ben je er ook in November?

Grtz Mike5
 
Ja natuurlijk! Mijn SDO is nog steeds groen :grijns: . Wanneer kom je ons versterken op de Bravo? Kan je eindelijk op een echt vliegtuig vliegen :haha:

CE550B
 
Is mij command aangeboden, maar heb het geld niet zo hard nodig, dus ik blijf nog even waar ik zit.

Been there done that, blijf nog liever even op de Gulfstream dan command op de Bravo. ;)

Mijn SDO ook, dus dat komt goed. Laat de drank maar vloeien! :grijns:
 
Wat zijn eigenlijk de grootste concurrenten van NetJets in Europa?

Qua vloot omvang eigenlijk niet veel, maar vele kleintjes maken 1 grote: Jet alliance (aut), Jet aviation (che) ,Global Jet (lux) en Cirrus (d).

Wereldwijd heeft Netjets zo'n 750/800 vliegtuigen, maar in de States heb je oa Flexjet en Flightoptions. Die zijn wel groot (in de USA)

@ Mike5, hoop dat ome Bill weer ff 50 euri lapt, kan ik weer het licht uitdoen aan het einde van de avond :D .

CE550B
 
Schandalig dat de Gulfstream rep een oude Falconier is!! :grijns:

De Gulfstream vliegers zullen nu wel de slechtste plaatsen toegewezen krijgen, en geen eten en 1 glaasje water! :grijns:

Zal straks wel een vriendelijk pinnetje krijgen op de BB! ;) :grijns:

Ok on topic “een week bij Netjets” zal de zin meteen afmaken…… Maakt je fysiek 10 jaar ouder!!! :)

Grtz Mike5
 
Afgelopen tour was als volgt.

Dag 1 Airline naar New York. Mevrouw achter de incheck balie van Delta vergat label om mijn koffer te doen, koffer weg (of niet op tijd voor de vlucht). Terug naar huis, nieuwe koffer halen en een vlucht later (met de KLM) naar New York. Toen een taxi van JFK naar KFOK. Was om 20:00lt in het hotel (NL tijd 02:00lt, 20 uur wakker). Volgende ochtend om 08:00lt show voor een 10:00lt go naar Stockholm aankomst 23:00lt in Stockholm, om 24:00lt weer een vlucht naar London. In het Hotel om 03:00lt. Volgende dag oh nee dezelfde dag, om 17:45 met Easyjet naar Geneve.
Dag erna om 14:00 show voor een go om 16:00 voor een vlucht van Geneve naar Nice. EZ day!
Volgende dag een 7:00lt show voor een go van 09:00lt van Nice weer naar New York om daar vroeg in de middag locaal in het hotel te zijn. Volgende dag airline (met de KLM) naar huis om s’ochtends om 6:00 te landen op SPL. (Dag 7)

Dit was een vrij relaxen tour, alleen het begin was hectisch.

Grtz Mike5
 
Doe je dit alleen en zie je bij elke nieuwe vlucht je collega? Of reis je die 7 dagen met z'n 2en rond?
 
Afgelopen tour was als volgt.

Dag 1 Airline naar New York. Mevrouw achter de incheck balie van Delta vergat label om mijn koffer te doen, koffer weg (of niet op tijd voor de vlucht). Terug naar huis, nieuwe koffer halen en een vlucht later (met de KLM) naar New York. Toen een taxi van JFK naar KFOK. Was om 20:00lt in het hotel (NL tijd 02:00lt, 20 uur wakker). Volgende ochtend om 08:00lt show voor een 10:00lt go naar Stockholm aankomst 23:00lt in Stockholm, om 24:00lt weer een vlucht naar London. In het Hotel om 03:00lt. Volgende dag oh nee dezelfde dag, om 17:45 met Easyjet naar Geneve.
Dag erna om 14:00 show voor een go om 16:00 voor een vlucht van Geneve naar Nice. EZ day!
Volgende dag een 7:00lt show voor een go van 09:00lt van Nice weer naar New York om daar vroeg in de middag locaal in het hotel te zijn. Volgende dag airline (met de KLM) naar huis om s’ochtends om 6:00 te landen op SPL. (Dag 7)

Dit was een vrij relaxen tour, alleen het begin was hectisch.

Grtz Mike5

Holy sh!t..
Thanks, but no thanks; dat heen en weer met airline zou ik dus doodziek van worden.
 
Holy sh!t
I couldn't agree more...

Maar hoe zit het met de mensen die vliegen op de andere toestellen? Is dat meer binnen Europa rondscheuren? De Gulfstream heeft (dacht ik) zo'n beetje de grootste actieradius.
 
Tsja, lijkt me niet helemaal oninteressant he Sandertje :)
Ik neem aan dat je altijd business class tickets krijgt (behalve bij easyJet dan).

Moet je per se naar de Bravo voor je command?
 
Dit is de eerste keer dat ik 2x de plas over airline. Het komt ook voor dat je 4x de zelf de plas overvliegt in 7dg. Bij vluchten van 6 uur of langer vlieg je business class, maar ik geef de voorkeur aan een AMS-LTN met Easyjet. Dat rond airline komt op een gegeven moment ook je neus uit.

Als je bij je vliegtuig bent, ben je met ze drieën of vieren. (1FA +2 of 3 Cockpit). Bij 100 van de 138 vliegtuigen bij Netjets vlieg je met ze tweeën binnen Europa. Maar zo’n 12 vliegen buiten Europa, dus de kans is groter dat als je bij Netjets komt werken je niet op deze vliegtuigen terecht komt.

Ik weet niet waar mijn command op zou zijn. Kan een Bravo of een Hawker800 zijn, maar ik heb er hoe dan ook vanaf gezien. Mijn eerste “bijna”jaar bij Netjets heb ik al op de Bravo gevlogen. Met mijn 185cm en het vele sporten dat ik doe, trok ik dit vliegtuig aan i.p.v. er in plaats te nemen.

Grtz Mike5
 
Back
Top