Eindelijk: site van Tyrolean

AMSL

New member
Servuss,

Voor degenen die Tyrolean niet of nauwelijks kennen omdat ze geen info konden vinden:

http://www.tyrolean.at/

Eindelijk een site over de maatschappij zelf zonder dat je wordt doorgelinkt naar Austrian mainline.

Gister met de fleetchief van de Fokker gevlogen, ze zijn echt heel hard op zoek naar nieuwe co-piloten. Hij drukte me op het hart zoveel mogelijk 'reclame' te maken, ze zijn erg tevreden over de Hollanders in het algemeen. Als je een beetje doorklikt op de site vind je vanzelf het sollicitatieformulier. De selectie kost nu niks meer, voor hotel wordt gezorgd en voor een standby ticket naar INN ook. Ook hier geldt: de beller is sneller. Het enige wat je dus zelf moet betalen is je eten en drinken, maar dat moet je in NL ook.

Er is ook een pilot provisioning project met een groot, welbekend simulator bedrijf. Als je hiervoor benaderd wordt kun je dit naar mijn mening beter niet doen. Je betaald weliswaar wat minder voor je TR, maar je moet onderdak en vervoer allemaal zelf regelen. Als je het via Tyrolean doet is alles geregeld. Voor beide manieren geldt dat je je TR over 5 jaar uitgesmeerd weer terug krijgt.

Voor meer info of vragen ben ik te PM-en.

Später!
 
Als je het via dit welgekend similatorbedrijf doet betaal je toch nog 28000eur ex btw.

toch bedankt voor je topic.

grtz
 
ja ze zoeken heel erg hard mensen, nog steeds.

Er gaan nog steeds veel oud collega's weg bij Tyr.
De gemiddelde tijd dat een buitenlandse co blijft is 3 jaar, daarna stromen de meeste door naar grotere maatschappijen / maatschappijen in hun eigen land.

Tyrolean was altijd al heel erg te spreken over de hollanders (logisch toch?!! :D ) en de Duitsers. Ze zien het liefste nog steeds mensen van deze landen komen.
Vooral omdat de Oostenrijkers pas geleden zijn begonnen met de Jar-Fcl opleidingen duurt het even voor ze hun eigen ab initio piloten hebben.

Het blijft een leuke club om voor te werken. Heb er een hele leuke tijd gehad.
Zoek je werk, solliciteer zeker eens bij hun!

Mja te veel reclame maken moet je ook niet doen he AMSL. :grijns:
geen hielen gaan likken van de fokker chief pilot :D

mzzl!
 
Tja als ik geen rating hoefde te dokken zou ik best willen.
Kwam laatst hier in Riga een ehm... nogal rondborstige
jonge co van jullie tegen op de q400.
Vervelend om daar naast te moeten zitten zeg.
 
tja rating krijg je volledig terug als je maar 5 jaar blijft.
rente, alles wordt betaald door de maatschappij.

In die 5 jaar ben je ws ook al captain. Dus als je er wilt blijven zitten voor een tijdje is het het zeker waard.

Ik heb de 5 jaar niet volgemaakt, maar wat ik over heb gehouden is nog te doen...


Rondborstige co?

Moet je de tweeling zussen eens zien! die zijn beide capt op de Dash :D
 
Ze zijn ooit als marketingstunt bij Rheintal binnengehaald.

Die club heeft alleen maar ellende binnengebracht destijds.
 
Selectie Interpersonal

Selectie Interpersonal

Mensen,

Zijn er hier mensen die toevallig de selectie voor Tyrolean hebben gedaan bij Interpersonal?

Ik heb een Email gekregen en het blijkt dat nu alles in Hamburg gedaan word inclusief het Psycho gebeuren en het gesprek.

Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?

Ook zou het fijn zijn als iemand iets zinnigs kan zeggen over wat je in het begin aan het eind van de maand op je rekening gestort krijgt! eventueel PM'en is prima, kan me voorstellen dat je niet alles in een formum wil hebben.


Bij voorbaat dank voor de info!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Je kunt veel over de interpersonal selectie vinden op pilots.de

Wat je in het begin krijgt per maand is ongeveer 2200 a 2300 euro ( hangt een beetje van je vloot en daarmee samenhangend je aantal nightstops af) Dit wordt 14 keer per jaar uitgekeerd. Volgens mij kun je ook nog steeds de selectie in INN doen maar dat weet ik niet zeker.

Succes !
 
hej weet iemand wat het niveau van je duits moet zijn daar. niet echt mijn sterkste punt namelijk. als ik nou bij wijzen van spreken snel een nti cursus doe is dat dan voldoende?
bvd
 
hier hebben we het al vaak over gehad. Je duits moet een beetje op niveau zijn, maar als je maar laat zien dat je je er voor in zet zijn ze al blij.
Tijdens mijn selectie sprak ik ook slecht duits, maar bemoeide me om het toch te spreken, dat vonden ze voldoende.

Maar het neemt niet weg dat een cususje natuurlijk altijd helpt en je alleen maar zelfverzekerder maakt!
Zou zeggen neem er een!

succes!
 
De selectie kan je zeker in Innsbruck doen. Tyrolean raadt dit ook aan!!!
Dus niet via CAE. Kost alleen maar extra!
Ook je typerating wordt duurder als je die van CAE doet.

Je verdient in het begin inderdaad 2200 a 2300 netto, 14 keer per jaar. Je hebt iets van 120 vrije dagen. 5 per maand zelf in te delen ofzoiets.
Er zijn nu CAO onderhandelingen. Die kunnen alleen nog maar gunstiger uitpakken.
Je krijgt 4 commuter-tickets per maand en later 12 per maand volgens mij.
Op welk type je terecht komt heb je totaal geen invloed op. Kan alles zijn (Fokker, Dash, CRJ).

Verder is het een prima maatschappij. Enorm goede sfeer. Prima wonen in Oostenrijk. Als piloot wordt je erg goed verzorgd door Austrian Arrows/Tyrolean.

De selectie heeft wel een hoge afval percentage. Van mijn groep van 40 man ongeveer werden er 5 aangenomen (waaronder ik :D) 5 november begin ik aan een nog onbekend type.
 
Volgens mij wel.
NA een x aantal uren is er doorstroom mogelijk. HEt wordt steeds meer 1 bedrijf.
in 1998 is Austrian 100% eigenaar geworden. In 2002 is Tyrolean omgedoopt tot Austrian Arrows operated by Tyrolean.
De hele vluchtafhandeling is nu al bijelkaar gedaan. Alle fokkers van Austrian zijn nu bij Tyrolean gekomen.

Ga ermaar vanuit dat doorstroom mogelijk is/wordt.
KLM KLC principe gaat binnenkort op denk ik.
 
Op dit moment is het nog niet mogelijk, maar de Betriebsrat is bezig met een carrière model, waarbij doorstroming naar AUA wel mogelijk wordt.
 
het is idd NIET mogelijk om naar de AUA door te stromen, daarom ben ik ook weg gegaan.

De betriebsrat is er al een x aantal jaar mee bezig om toch tot ene soort van gelijke senioriteitslijst te komen maar ja... dat gaat erg lastig.
Vroegen wouden ze namelijk head, tail doen en dat wou TYR natuurlijk niet.
Ben benieuwd of het er ooit komt, denk het persoonlijk niet namelijk.
 
Het gaat er helemaal nooit van komen. Heel misschien mag Tyrolean head to tail aansluiten. De nummer één van Tyrolean achter de laatste co-piloot van de AUA.

Dan kunnen de AUA co-piloten ineens alle upgrade posities op de Fokker bijvoorbeeld naar zich toe trekken. En dan duurt het ineens 14 jaar tot je een upgrade krijgt.

Drie jaar geleden mochten "we", ik ben al weg, met de eigen senioriteit instromen bij de AUA. Een aantal fossielen uit INN en KLU en heeft dat weten te voorkomen, ze waren bang dat ze hun base in hun dorp kwijt zouden raken. Eeuwig zonde.
 
Ja en elke andere form waar zoiets mogelijk zou zijn gaat "ProVO" zeker weer zorgen dat het niet door gaat....

Leuk dat nieuwe mensen hoop hebben! Maar helaas ziet de realiteit er wel anders uit...... (anders was ik er ook wel gebleven!)
 
Back
Top