Probleem met heli's is schuld vliegveld (EHMZ)

Is toch een leuke aktie om de aantal bewegingen omhoog te krijgen. Voor vaste vleugelvliegtuigen komen we volgens mij bij lange na niet aan de limiet trouwens.
 
leuke aktie om de aantal bewegingen omhoog te krijgen

Kern van de zaak: de politiek :stapelge: begrijpt er helemaal niets van :passed:

Ander gezegd, Ad Koppejan (CDA) heeft in dezen, het IQ van een kwal :grijns:

Politie en trauma vluchten kunt je (op voorhand) NIET regelen :haha:
 
M.i. is het zo goed gedaan. Als je politie of hulpdiensten afzegt heb je veel meer kans dat de normen versoepeld worden. Als je dat voor een privé of zakelijke helicopter doet krijg je dat echt niet voor elkaar. Kijk maar hoe snel alles geregeld was toen Bea niet meer vanaf Rotterdam mocht vliegen!
 
Ik ben van mening dat rescue, trauma, orgaan donatie (allen t.b.v. mens en dier) alsmede politie vluchten nooit onder een quota mogen vallen.
 
In dit geval komt het goed uit want daardoor kun je een tekort aan bewegingen gelijk politiek maken.

Keer op keer zakt m'n broek af van :stapelge: politiekers, welke het milieu zogenaamd hoog in het vaandel hebben staan.

Al Gore (An Inconvenient Truth) verbruikt privé maar liefst 225.000Kwh per jaar en rijdt in een uiterst milieu onvriendelijke auto.

Drs. Femke Halsema :stapelge: (Groen Links) woont in een gouden kippenhok (hypotheek € 650.000).

En zo verder.

"When politics meets civil aviation, politics sucks"
 
Ongelooflijk, dat een veld als Midden Zeeland, waar geen mens woont, beperking in vliegbewegingen heeft!

Daarnaast lijkt het mij niet meer als normaal dat Politie/EMS/Militair/Overheid niet in een quota vallen. EMS/SAR vallen in de meeste landen buiten alles.
 
Die camping wordt overigens 2 x vergroot (ook richting vliegveld toe). De direktie heeft geen bezwaar. Ik denk overigens dat die quota los staan van de camping maar dat elk veld die op krijgt.

We komen trouwens niet aan onze bewegingen, dit geldt enkel voor de helicopters. Ik ben bang dat ze op een gegeven moment het aantal toegestane bewegingen naar beneden bijstellen omdat we ze toch niet opmaken. Als je ze dan weer nodig hebt krijg je ze natuurlijk niet meer terug.
 
Ach ja.....
Ik zie een leuke schadevergoeding in het verschiet voor de eerste de beste die de trauma-helicopter nodig heeft maar niet krijgt omdat we aan "ons quota" zitten.

Fl!kker toch op zeg.
 
Traumahelicopters, overheid, politie etc. mogen nu weer gewoon landen. Gewoon GA helicopters zijn echter niet meer welkom helaas omdat het quotum bereikt is.

Ik vind het dus een goed idee als het tarief voor de landingen van helicopters vermenigvuldigd wordt met bijv. 2.5 zodat de overheid betaalt voor de exploitatie van ons veld. De GA mag er v.w.b. helicopters amper meer gebruik van maken. Minder bewegingen met gelijkblijvende kosten betekent dat de prijs omhoog moet.
 
Ik vind het dus een goed idee als het tarief voor de landingen van helicopters vermenigvuldigd wordt met bijv. 2.5 zodat de overheid betaalt voor de exploitatie van ons veld.

Komen deze vliegbewegingen dan voor rekening van de nog niet opgebruikte quota's :eek:
 
Ik zou er niet voor zijn om een uitzondering te maken voor trauma heli's of politie heli's. Noem het zelfselectie. Zo zelfreguleert klagend Nederland de grootte van haar eigen zeurpopulatie.
 
Zo zelfreguleert klagend Nederland de grootte van haar eigen zeurpopulatie.

Indien Groen/Ecolo :stapelge: wakker wordt, staat België een (gelijksoortig) quota te wachten.

It's Just A Matter Of Time.
 
In Belgie hangt de kracht van elke regelgeving af van de hoeveelheid biergeld voor de "verantwoordelijke" die je hebt om je er niet aan te houden.
 
Back
Top