Selectie KLM/KLC

@ Jetstar

Of je aan de aanname eisen van de KLM voldoet. Voorbeeld: KLM eist natuurkunde en EPST niet, dus geen natuurkude en wel opleiding klaar bij EPST = natuurkunde halen voordat je CBC kunt doen. Andere optie is natuurlijk dat ze zich niet voor je inspannen als je file vol met kattekwaad staat. Iedereen die aan de eisen voldoet en de EPST opleiding in 2008 af gaat ronden heeft zich al op kunnen geven voor de CBC.

Overigens gaat dit vooralsnog alleen op voor EPST studenten die de opleiding in Oxford hebben gedaan.
 
Ey!!

Ik heb vorige week tehoren gekregen dat ik de KLM selectie met positief resultaat doorlopen heb.:biertje: :yeehaa:

Hoeveel maanden zit er gemiddeld tussen het ontvangen van de brief en het beginnen met de typerating?. Ik heb begrepen dat alle cursussen in juni al volgeplanned staan dus daar kom ik zowiezo niet meer voor in aanmerking..

Iemand een idee op welk type de meeste cursussen geplanned staan na juni?

Is het zo dat als je als niet KLS er binnenkomt met wat ervaring je vrijwel altijd bij KLC begint of is de kans even groot om als coco te beginnen?

Gr,

Purno :eek:
 
Gefeliciteerd jongen en welcome to the club:)

Bij mij duurde het ong 5 weken voordat ik mail binnen kreeg met type en 2 maanden later kon ik beginnen;) Misschien wil mevr hardenberg wel wat meer info geven omtrent eventuele types waar je op terecht kan komen.
 
Last edited:
Als je in het buitenland staat ingeschreven dan kun je er op rekenen dat je veiligheidsonderzoek 3 tot 6 maanden duurt. Voordat dit veiligheidsonderzoek is afgerond krijg je geen datum.
 
Niet per se; ik woonde ook in het buitenland en binnen een maandje of wat was alles rond. Beetje mazzel en een belletje helpen altijd.

Lators,
Koen
 
100 % geregistreerd in de Confederatio Helvetica.

Lators,
K.
 
Hi

Ik vroeg me af om welke reden de meeste kls'ers die de klm selectie niet halen worden afgekeurd? of zijn de redenen ( ontzettend) verschillend?

groet

OO-
 
Dat je die 3 selectieronden moest doorlopen wist ik al.
Echter op een infodag van de kls vertelde men dat de kls'ers die momenteel worden afgekeurd voornamelijk worden afgekeurd omdat ze niet "kritisch" genoeg zouden zijn.

Ik vroeg me gewoon af of het in de praktijk ook zo zou zijn:)

toch bedankt
 
Heb begrepen dat de psycho reeds verleden tijd is en dat ook de grading over niet al te lange tijd gaat verdwijnen. Uiteindelijk houd je dus een kritisch COVA-gesprek over waarin uiteraard het dossier van de student aan bod komt.
 
Dit kan ik beamen!​

Psycho en grading gaat dan eigenlijk in de Bridgecourse geintegreerd wurden.
 
dit betreft natuurlijk de KLM selectieprocedure, niet de kls procedure.
En dan zul je je moeten bewijzen tegenover 3 strengen mannen :)?
 
Om precies te zijn betreft het de KLS -> KLM selectieprocedure. Voorzover ik weet moeten sollicitanten van andere scholen die de BC hebben gedaan wél nog naar Maarssen.
 
Just out of interest :)

Word je ook voorgeleid aan KLM als je al eerder de KLS selectieprocedure hebt doorlopen maar met negatief resultaat ?
 
Ja, zijn zat NLS-ers die bij de KLS zijn afgewezen, maar wel na het voltooien van de NLS bij de KLM worden aangenomen...
 
Goede middag.

Heb de laatste postings over dit onderwerp nog eens een paar maal gelezen, maar ik kan er geen rationaliteit in vinden.
Daar dit waarschijnlijk ligt aan mijn beperkte intellectuele bagage, vraag ik hier om wat meer substantiele uitleg.

Het gaat om,

Quote,
Julien, Just out of interest
Word je ook voorgeleid aan KLM als je al eerder de KLS selectieprocedure hebt doorlopen maar met negatief resultaat ?

RTO, Ja, zijn zat NLS-ers die bij de KLS zijn afgewezen, maar wel na het voltooien van de NLS bij de KLM worden aangenomen...
Unquote.

Kan iemand mij dat uitleggen?
Of zit Johan.C in het bestuur en is het dus allemaal logisch.?

Cheers
Art
 
Daar hoef je geen Johan C. voor te heten. Bij BA kun je zelfs na een jaar weer solliciteren als je nu faalt. Als je voor de Lufthansa school wordt afgewezen mag je het na het halen van al je papieren nog eens proberen tijdens een directe sollicitatie voor FO bij LH. En terecht.....

De redenering zal zijn dat een mens kan veranderen cq zichzelf ontwikkelt. Als ze je op je 17e niet geschikt vinden voor de ab-initio opleiding wil dat toch niet per definitie zeggen dat je met 5 jaar levenservaring wellicht wel geschikt bent voor een carriere bij KLM?

P222
 
Beste Art,

Ik denk dat we dezelfde ''beperkte intellectuele bagage'' bij ons dragen.

Wellicht dat Johan C. in het bestuur zit en het daarom zo zweverig lijkt. Wellicht worden de procedures nu herschreven in het Cruijfiaans. Voor aanvang moet je dus eerst duidelijk kunnen maken in Maarssen dat je het Cruijfiaans goed onder de knie hebt. Vervolgens met een geestige psycholoog onder het genot van Cruijfiaanse humor je eigenschappen doornemen.

Voor vrije markters als ons, is dat niet weg gelegd beste Art.

In 1918 werd Ajax landskampioen en in 1919 werd de KLM opgericht. Zal dit enig verband met elkaar hebben? Ajax' thuisbasis is AMS, die van KLM ook. Goh, het Cruijfiaans slaat weer toe. Het klinkt erg zweverig en ik wil er nu een eind aan maken.

Wat zal de volgende eis van KLM zijn ? Ajaxsupporter zijn ? Aangesloten zijn bij de supportersverenigingen van Ajax ? Ik zie het somber in :( .

Dochter Transavia zal niet meer kunnen vliegen vanaf RTM, omdat moeder KLM dochterlief een flinke klap onder haar kont geeft.

Ik denk dat KLM dan ook graag zaken gaat doen met Amsterdam airlines. :grijns:

Het Cruijfiaans te boven, is mij nog niet duidelijk geworden wat hier boven staat zoals Art al gezegd heeft.

Of bedoelde je een andere Johan, Art ? :grijns:
 
Back
Top