2% haalt de opleiding niet, wat dan?

G

Guest

Guest
Hallo allemaal.
ik ben pas nieuw hier en ik hoop dat ik hier veel info kan vinden en informatie kan krijgen. Ik heb al veel info binnen en bedankt daarvoor :kiss:
Alleen heb ik nog niet veel kunnen vinden wat ik hieronder wil weten.

Ik ga naar 4Havo, zit op het theresialyceum in Tilburg wat overigens 3 brugjaren heeft. Ik wil graag piloot worden. o.a. krijg ik door dat de opleiding duur is en veel risico's heeft. Gelukkig is er een Selectieprocedure. Maar dat kan je niet garanderen dat je meteen voor je opleiding zult slagen. Ik heb al veel opleidingen gemailed met vragen. Zo kwam ik te weten dat 98% slaagt.
en 2% in grote financiele problemen komt te zitten!
STEL DAT IK DAARBIJ ZIT!! hoe moet het dan verder!!!!
Staan mijn ouders dan op straat, voor die borgsom!
ik weet dat motivatie en doorzettingsvermogen een grote rol speelt.
maar daarmee heb je nog steeds geen papiertje in je handen.
Dus ik zou graag raad willen hebben, mocht dit gebeuren, dan ben ik al wat meer voorbereid! mits ik de selectie haal :haha:
 
Het is inderdaad zo dat als jij je financieele verplichtingen niet aan kunt de bank zal aankloppen bij je ouders of andere personen die borg voor jou staan met het verzoek de verplichtingen te voldoen. Als dat allemaal niet gaat, dan staan je ouders inderdaad op straat als ze bv. hun huis als borg hebben gebruikt.

Een en ander hangt natuurlijk ook af van de bank maar ik moet zeggen dat ABN Amro heel makkelijk was om me naar een incasso bureau door te sturen toen ik een paar maanden zonder baan zat.
 
Ga dus naar een opleiding met een garantiefonds, dus KLS of EPST. Indien je dan buiten je eigen schuld de opleiding niet haalt, betalen zij.

Sowieso hoeven je ouders bij KLS en EPST niet borg te staan.

Als je door je eigen schuld (lees: niet hard genoeg werken) de opleiding niet haalt, ben je gewoon een stomme l*l. Waarschijnlijk is het dan het beste om in ploegendienst in een stinkende fabriek te werken om alles terug te betalen.
 
Als je door je eigen schuld (lees: niet hard genoeg werken) de opleiding niet haalt, ben je gewoon een stomme l*l. Waarschijnlijk is het dan het beste om in ploegendienst in een stinkende fabriek te werken om alles terug te betalen.

Mensen die bij KLS in de theorie zijn afgevallen (al dan niet door weinig inzet) hebben gewoon hun geld teruggekregen.
 
Fsxpilot,

heeft het over een borgsom dus volgens mij gaat dat over een school zonder garantie fonds. Ik zou persoonlijk ook voor de KLS gaan in verband met garantie fonds. Of een andere school die een soort gelijk fonds heeft.

Moet wel zeggen dat mijn situatie iets anders was omdat ik niet meer in de opleiding zat maar dat het bedrijf waarvoor ik vloog failiet was.
 
Last edited:
Mensen die bij KLS in de theorie zijn afgevallen (al dan niet door weinig inzet) hebben gewoon hun geld teruggekregen.

Maar als dat door te weinig inzet is, ben je nog steeds een stomme l*l.
 
Onzin! Het beperken van de financiele risico's die bij een opleiding komen kijken is wat mij betreft zeker een garantiefonds. Namelijk de garantie dat je niet met je ouders en een stapeltje oude stoffige fotoboeken op straat staat, nadat er iets goed mis is gegaan tijdens de opleiding.
 
Martinair vliegschool ook + De combinatie van Orbit& FTE schijnen er ook eentje te hebben.

Dat kan je nauwelijks een garantiefonds noemen. Dat is een afspraak met de bank, dat je ouders niet meer garant hoeven te staan. Als je tijdens de opleiding eruit knikkerd( door te weinig progressie) moet je naar mijn weten het gewoon terug betalen. Alleen kan zo'n school nooit de kwaliteit van de studenten waarborgen omdat ze natuurlijk nooit iemand met een schuld van 120.000 Euro op straat kunnen zetten.
 
ik wil hier niet de discussie modulair / integrated weer opstarten, maar je HOEFT natuurlijk geen integrated opleiding te doen. De kosten bij een modulaire opleiding zijn een stuk lager en je hebt misschien helemaal geen garantiefonds nodig.

Of je doet een integrated opleiding in het buitenland bij bijvoorbeeld AirBerlin. Ik weet niet precies de kosten van die opleiding maar ik heb ooit bedragen op dit BB voorbij zien komen van zo'n 60k euro, en dat is slechts de helft van wat je in NL betaalt.
 
No hard feelings maar garantie heb je natuurlijk nooit. Dat is zo met de luchtvaart en elke andere sector.

Qua die 2% dat zijn natuurlijk gewoon statistieken.

denk maar gewoon zo. "In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst" Jij moet doen wat jij denkt dat het beste is en er 100% voor gaan!
 
Er zijn altijd mensen die naast de boot vallen, om wat voor reden dan ook.
Met ieder opleiding of studie.
Garantie fonds heb ik nooit gehad, toch nog goed gekomen.
 
Een vriend van mij heeft 4 maanden de EPST opleiding in Oxford gedaan. In die 4 maanden bleek hij niet te kunnen voldoen aan de gevraagde 85+% score. Hij moest toen de opleiding stopzetten en eenmaal terug in NL is alles financieel netjes afgehandeld. Het garantiefonds nam de opleidingskosten voor haar rekening, enige dat door hem nog betaald moest worden waren de huisvestingskosten+maaltijden (ca. 2800eur).

M.a.w. als jou als student maar niks te verwijten valt, zit je bij EPST (en bij de KLS en NLS ook volgens mij) veilig. Deze scholen zien het falen van jou als hun fout in de selectie. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je zichtbaar niets doet om goede resultaten te halen, maar als je laat zien er alles voor gedaan te hebben, dan zit het goed. Andere directe aanleidingen waardoor je ook zelf zou moeten lappen zijn extreme dingen als dronken achter de knuppel gaan zitten enzo, maar zoals gezegd dit zijn slechts extreme situaties. In princiepe moet je de opleiding gewoon kunnen halen door hard je best te doen. Maar het is altijd fijn om te weten dat je iets achter de hand hebt in de vorm van een garantiefonds.

Greetz, United (Nice to meet you btw, ben nieuw op dit forum:) )
 
Ik denk de score op de toetsen/examens?..

@majestic net iets sneller...ja dat zou ook kunnen
 
Back
Top