bijna botsing parachutist en vliegtuig

Gelukkig kan ie 't nog navertellen.

De lui in dit filmpje hadden minder geluk. Dat is pas echt scarry!

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=pJYyD_hnsKw&mode=related&search= [/YOUTUBE]
 
't blijft lastig, verticaal bewegende objecten en horizontaal bewegende objecten in hetzelfde luchtruim.

Zelf een keer meegemaakt dat het parachutisten begon te regenen... zat onder een wolk en die gasten werden boven de wolk gedropt :-$ !!! Je kijkt heel raar op kan ik je vertellen. We hebben maar even bijgeprikt en gemaakt dat we wegkwamen. Ik snap dat het mooi is om door of langs de wolken af te dalen, maar levensgevaarlijk, dat wel. Vraag me af of het toegestaan is.
 
Het is zeker niet toegestaan om met opzet door een wolk te springen of mensen te laten springen. Juist om dit soort dingen te voorkomen.
 
Ik was zelf ooggetuige van dit voorval, en ik kan je zeggen dat het behoorlijk 'close' was.

En het artikel zelf? Lekker sensatiebelust geschreven zullen we maar zeggen...:huilt:
 
Ik was zelf ooggetuige van dit voorval, en ik kan je zeggen dat het behoorlijk 'close' was.

En het artikel zelf? Lekker sensatiebelust geschreven zullen we maar zeggen...:huilt:

Tja...telegraaf...wat wil je. Dat mensen het uberhaupt een krant noemen
 
Ja, sorry is idd een vrij onsmakelijk filmpje...
M.s. moet ik erbij zetten 'niet geschikt voor jeugdige kijkbuisvriendjes'
 
Ja, sorry is idd een vrij onsmakelijk filmpje...
M.s. moet ik erbij zetten 'niet geschikt voor jeugdige kijkbuisvriendjes'


Valt toch wel mee? Je ziet twee witte rook pluimen dichter bij elkaar komen en dan uiteen spatten in een rode rook wolk (is dus geen bloed). Verder zie je niets...

Fabeltjeskrant is nog bloederiger... :kiss:
 
Hoezo is dat geen bloed?? De arm van die ene persoon snijdt de twee benen van de andere persoon eraf. Het lijkt mij, als allebei je benen eraf gerukt worden, dat daar nogal wat bloed bij vrijkomt (er zit VEEL bloed in je been).
 
Zoals te zien is zetten zij een rode rookpluim aan als ze springen (1:35). Ik denk dat het geen bloed is bij de botsing, maar dat op de één of andere manier dat rookapparaat ook stuk ging.
 
Hoezo is dat geen bloed?? De arm van die ene persoon snijdt de twee benen van de andere persoon eraf. Het lijkt mij, als allebei je benen eraf gerukt worden, dat daar nogal wat bloed bij vrijkomt (er zit VEEL bloed in je been).
Er zal ook vast een boel bloed vrijgekomen zijn, maar dat zal niet meteen in zo'n grote wolk vrijkomen. Vlak na de eerste scene va het ongeluk, zie je een landende parachutist waar je duidelijk een boel rode rook ziet.

Wil je zo'n explosie van bloed hebben, dan moet er wel wat meer aan de hand zijn dan twee benen die afgerukt worden. (niet dat dat niet erg is, maar levert geen explosie van bloed op)

Juist die beelden van de rode rook maakt het veel logischer dat een rookcapsule (welke onder flinke druk staat met redelijke temperaturen) explodeert dan het verloren bloed. Dat druppelt gestaag tijdens de rest van zijn parachute sprong wel naar beneden..
 
Als ze allebei 200 km/u gingen, dan heb je een flinke botsing... weet je wat een waterballon doet als je het tegen een muur kapot gooit? Met die snelheden is er geen verschil tussen een menselijk lichaam en een waterballon...

En gooi eens een liter water naar beneden als je op de 4e verdieping zit, dat water verandert in een mooie grote wolk van hele kleine druppeltjes. Stel je hebt nu een liter bloed, dat op grote hoogte hetzelfde effect laat zien, dan krijg je de beelden zoals op dat filmpje. Zeker met het "waterballon splash-effect"...
 
Nou als er zon wolk van 'bloed' moet komen zal er op zijn minst een 300 gram semtex in zijn onderbenen zijn verstopt. Het been ontploft niet maar wordt gewoon afgerukt, en is dus maar aan 1 kant 'open'.

Ik denk ook dat het gewoon diezelfde rook is die eerder in het filmpje te zien was.
Maarre... hoe kan een arm nou 2 benen doorsnijden? lijkt me dat die arm op zijn minst afbreekt ofzo.

Toch lullig...
 
Als ze allebei 200 km/u gingen, dan heb je een flinke botsing... weet je wat een waterballon doet als je het tegen een muur kapot gooit? Met die snelheden is er geen verschil tussen een menselijk lichaam en een waterballon...

En gooi eens een liter water naar beneden als je op de 4e verdieping zit, dat water verandert in een mooie grote wolk van hele kleine druppeltjes. Stel je hebt nu een liter bloed, dat op grote hoogte hetzelfde effect laat zien, dan krijg je de beelden zoals op dat filmpje. Zeker met het "waterballon splash-effect"...


Verschil is, is dat bij een waterballon al het water in één keer vrijkomt. Je been zal al met al een liter bloed bevatten, maar meer dan 50% zit al onder de knie. De rest zit tussen de knie en het punt waar het been loskomt van het lichaam. Ook dat zal niet meteen vrijkomen, maar "langzaam" eruit stromen.

Ter vergelijking, een meisje heeft in Kentucky een soort gelijk ongeluk gehad, alleen bij haar werden haar voeten afgesneden door een kabel in een kermisattractie. In het bericht wordt geen melding gemaakt van bloedwolken, neem aan dat een ooggetuige dat wel zou melden.
http://www.cnn.com/video/#/video/us/2007/06/21/wdrb.six.flags.accident.wdrb
 
Er is in mijn ogen een verschil met een dunne kabel die echt snijdt, of een brute botsing van twee grote objecten. Je krijgt de werkelijke wond niet te zien, het zou dus best uit elkaar gespat kunnen zijn... een vriend van me had ooit een grote kei die op zijn vinger viel (lang verhaal), maar die vinger spatte dus echt uit elkaar, het bloed lag letterlijk overal. De vinger zat er nog aan en was "slechts" een open botbreuk. Ook als je kijkt naar hoe de rode wolk tot stand komt, dan ziet er dat meer uit als een vloeistof dan als rook.

Maar goed, we kunnen hier wel uren over discussieren maar het maakt niets uit over de helaas nare afloop van dit ongeval.
 
Maar goed, we kunnen hier wel uren over discussieren maar het maakt niets uit over de helaas nare afloop van dit ongeval.

Inderdaad, al heeft de man zonder benen het ongeluk wel overleefd, in tegenstelling tot de snijder...
 
De meesten van jullie zullen hem wel kennen maar hij blijft mooi...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SHA0zvFfH9U[/youtube]

near miss....of near hit?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=87m4KZ4ewgk[/youtube]

het meest bizarre skydive ongeluk ooit
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ug1rCyeNujU[/youtube]
 
Back
Top