vermeld hier hoeveel je verdient.

ikweetniet

New member
het lijkt me wel leuk om eens te zien hoeveel de meeste piloten hier verdienen.

vermeld dus hier :
-je bruto salaris.
-je netto salaris.
-leeftijd.

en op ppjn.com zie je dat ze bij de 'brief payscale' begrippen als capt. top, capt. base
FO top, FO base, SO top, SO base, FE top en FE base gebruiken. ik weet niet wat ze betekenen maar zet dat er ook maar bij.

de vlieguren die je hebt gemaakt moeten er ook bij ??
ik weet niet of ik iets vergeten ben dus.... als dat het geval is zeg het maar

PS.

kan je er ook bijzetten hoeveel je eerste maand als piloot werken opleverde. :)

groetjes
 
Natuurlijk, mijn pincode erbij ook goed?

Denk niet dat je veel animo krijgt, maar goed,...

Onthoud wel dat je een totaal verkeerd beeld kan krijgen. Piloten in Hong Kong moeten bakken met geld verdienen omdat ze anders de huur niet kunnen betalen. Terwijl in main land china piloten met 500 dollar en een bak noodles tevreden zijn.

Zelfde geldt voor hier in Europa, in B en NL zijn de belastingdiensten inhaliger dan anderen. In LUX hou je meer centen over aan het einde van de maand, maar ook hier zijn de huren/huisprijzen/levenskosten anders. (800-1000 e voor een tweekamer apt is een minimum) dus die gaan even snel weer over de balk.

Maaruh......., ik zie Wageningen als locatie, dit is zeker een studie van die tuinbonenhogeschool om te kijken hoeveel piloten kunnen bijdragen aan co2-reductieplannen. :haha: :haha: :haha:
 
Ik ben piloot op FS9 (Captain uiteraard!:grijns: ) en ik ben net klaar met m'n vakantiewerk en heb daar:
€1500 Bruto verdient
€1490 Netto verdient
Mijn leeftijd is 17 jaar.
En mijn uurloon op FS9 is €0.00 :D

Ziezo, een goede weerspiegeling van wat een "ervaren piloot" zoal verdient.
Hopelijk wil je nog piloot worden? Ik kan je zelfs zeggen waar je de nieuwe FS voor een goed prijsje kan kopen! Stuur een PM moest je geïnteresseerd zijn... :D
 
Komt een man in de bar, gooit de deur open en vraagt aan elke bezoeker; hé wat verdien jij? En je collega's, wat verdienen die?

Die is wel grappig.

(Sorry maar je hebt net de dorpsgek getroffen)
 
FO top/base etc.. kun je beter weghalen want dat wil zeggen wat het minimum (base) en maximum (top) is wat je bij de betreffende airline kan verdienen..
FO (first officer) SO (second officer) CPT. (Captain)..

Groeten

en props voor de bovensaande post haha:D
 
Hahaha, die avatar ook! Heerlijk. Zeg, 'ikweetniet' of je piloot wilt worden voor 't geld. Maar denk niet dat dit de manier is om je te orienteren.
 
Ik ben piloot op FS9 (Captain uiteraard!:grijns: ) en ik ben net klaar met m'n vakantiewerk en heb daar:
€1500 Bruto verdient
€1490 Netto verdient
Mijn leeftijd is 17 jaar.
En mijn uurloon op FS9 is €0.00 :D

Ziezo, een goede weerspiegeling van wat een "ervaren piloot" zoal verdient.
Hopelijk wil je nog piloot worden? Ik kan je zelfs zeggen waar je de nieuwe FS voor een goed prijsje kan kopen! Stuur een PM moest je geïnteresseerd zijn... :D

Moet je overstappen op FSX, verdien je meer :haha: Natuurlijk moet je de typerating (aanschafkosten + nieuwe pc anders draait hij niet) zelf betalen he!
 
vermeld hier hoeveel je verdient.....moet dat geen d zijn op het eind?

Gewoon op ppjn.com kijken wat de laagste salarissen zijn en daar van uit gaan. Bovendien is het zo dat de meeste bedrijven willen dat je betaald voor een typerating (zeker in Europa) en dan mag je nog eens 30-40.000 investeren voor een salaris dat op of rond het minimum loon legt.

In Hong Kong verdienen we inderdaad meer dan een vlieger in China of sommige vliegers in Europa maar na huur etc maakt het weinig verschil. Bovendien is het zo dat je er niet van uit moet gaan dat je daar een baan krijgt simpelweg omdat ze geen "starters" aannemen.
 
Q -

Wie hou jij voor de gek !!!! werk !?!?!? jij !?!?!? :grijns: :grijns: :grijns:
Kom over paar maandjes bij ons boys meespelen...

Stelletje Nederlanders hier.

1e job

18 jaar oud CFI

9 dollar per uur
---------

2e job

18 jaar oud

C310 photo flights and private owner flights

18 USD per uur
---

3e baan
P135 single pilot night cargo in het mid westen en Florida in C210's en barons. 120 uur per maand vliegen, 9 uur per nacht.

40K per jaar.

19 jaar oud
----

King Air 90/200/350 SIC

250 USD per dag (20 dagen werken per maand)

20 jaar oud

---------

21 jaar oud

King Air 90/200/350 PIC

350 USD per dag.

---

Al die meiden die ik op springbreak ben tegen gekomen in Florida, Arizona and Mexico op mn 18e, 19e, 20e en 21e feesten en problemen waar ik in ben gekomen... Priceless !

----

Dat paar jaar gedaan. Verder wat contract vracht op chieftains en mu2's gevlogen. Nu over naar de regionals (ivm bankruptcy charter company due to Netjets and Citations shares moving into - taking over our - bases + wife who didnt like my schedule)

Northwest airlink / United express.

22.000 USD per jaar als SIC CRJ.
65.000 USD per jaar als PIC CRJ. (2yrs seniority incl. per diem)
90.000 USD per jaar als 3e jaar CRJ PIC als IOE capt.

Bovenstaande is vrij 'normaal' voor de meeste "upscale" regionals Stateside.

Dit doet men een een jaar of 3, en daarna snel wegholen naar wat beters (I hope).

"ikweetniet" -

Jij bent een raar ventje!!! en verander aub snel je plaatje! of ga drugs vliegen van Cuba naar Miami ! heb je geen brevet voor nodig!!! google het NTSB rapport ff van een vlieger die met CPL single engine (zonder ME en zonder TR) een DC6 van de baan af ramde vol met drugs....

Het laaste waar ik me druk over maakte op jouwn leeftijd was geld. Vliegen was alles wat ik wilde. Gelukkig inmiddels iets ouder (niet wijzer) geworden. Edoch, hope you get my drift.

Living the dream
FD
 
Last edited:
Grappig om te zien dat veel mensen in ons landje toch een probleem hebben om over hun inkomsten te praten... Alsof dat een enorm geheim is of taboe..

Maar laat ik eens meespelen met de TS

Bruto 6.000
netto 4.000
leeftijd 31
capt f50 (dragqueen of the skies)
na 4,5 jaar bij de blauwe zwaan zonder (instructeurs)toelages etc..

Afgerond dan..
 
oranje club

A319 SFO

24jr

6000 euro netto op mn rekening ivm gunstige belastingsregeling: lees UK contract op Europa base
 
30% korting op Tommy Hilfiger kleding
50% op Michael Kors, maar dat zal me aan m'n reet roesten want dan is het nog veel te veel geld voor die zooi.

En altijd gratis kaartjes voor "profesional wrestling events" van WWE; maar ik weet niet waarom ik dat "verdien" want ik kan niet naar die ellende kijken, ookal betalen juist zij mijn salaris
 
Ik verdien Bruto: 300.000E
Ik verdien Netto: 299.999E

Maar:

Ik krijg bruto: 0E
Ik krijg netto: 0E
 
Back
Top