Dagelijks leven bij CLH

Minimaal eentje zit er in FRA. Met mijn 7 jaar is een Wechsel naar CGN vorige maand nog 'abgelehnt'. Om over DUS maar niet te spreken.

Frank
 
@Slave:

Goh dat ken ik. We zijn dan misschien elke avond thuis maar het kan nog erger dan bij jullie.
Beginnen met een Tel Aviv, checkin 2230, checkout om 1020 (als je eens geen vertraging hebt) en de dag erna gewoon doodleuk of naar Zurich met checkin om 0525 of een Oslo en Copenhagen met checkin om 0550.
En zo gaat het de rest van de dagen door totdat je op dag 5 of 6 eindigt met een avond Barcelona.

Als jullie zeggen dat de sfeer goed is, de bestemming leuk zijn en de pay niet al te slecht is heb je in ieder geval al twee dingen opgenoemd die mijn huidige werkgever niet heeft.
 
@pizza

waarom ga je dan niet gewoon zo snel mogelijk weg bij die club. je hebt een 737 rating en uren toch? ik zou lekker gaan contracten een tijdje en mn zakken vullen. ondertussen kan je solliciteren bij een club die wel de moeite waard is zoals clh of iets anders.
 
Daar ben ik ook heel hard mee bezig.
Alleen ben ik nog net niet desperate genoeg om elke job te nemen die voor mijn neus komt.
Ik maak op het moment goed uren en heb een onbepaalde tijd contract.
Wil niet weer bij een bedrijf aanbelanden waar ik het na een half jaar spaans benauwd krijg.
 
hi condoriaan, het is de 737 bij passage geworden. (makkelijke keus toch, Airbus of Boeing).
Vertel eens hoe het er bij CFG aan toegaat? Binnenkort al upgrade?
 
beste mensen!

als je deeltijd hebt is clh nog steeds een prima keus.
maar alleen dan, want dan is al dat gestuur en de overvolle roosters enigzins vol te houden.
ben zelf al een paar jaar bij deze toko, heb 75% deeltijd, en ga gemiddeld met 3.200.- à 3.700,- (schoon) naar huis.
75%-deeltijd wil zeggen, elke maand altijd een week (of 8dagen) achter elkaar vrij, en gemiddeld 15 à 16 dagen (totaal) vrij per maand. daarbij bovenop nog 31 dagen vakantie. het kan dus behoorlijk slechter. en, door mijn senioriteit heb ik veel stationsdiensten, d.w.z. ik ben (op gemiddeld 4 nachten na) elke avond thuis en heb een behoorlijk sociaal leven!
het meest irritante minpuntje is de onzekerheid op dit moment, van de aktuele onderhandelingen hangt er de hele 'gelukzaligheid' van af. als we niet de integratie voor elkaar krijgen, dan gaat een van de gezelligste airlines volgens mij binnen de kortste tijd naar de malle m....
maarja, dat zien we dan wel weer,...
aktueel is clh voor een beginnend vliegenier nog steeds een prima optie. of je tot je pensioen zult blijven hangt van de reeds genoemde onderhandelingen af. maar ik denk, voordat je door de selectie heen bent, is er wat dit aangaat vrijwel zeker duidelijkheid.

suc6 met de DLR!

Groetjes

DLH21A
 
hey rob.

en hoe ga je dit dan doen vanuit eindhoven?
of hebben ze je nu al station DUS al gegeven (bofkont) ?

groetjes

dlh21a
 
Hi Hardy, beetje off-topic aan het worden, aber nee initieel gewoon FRA. Je hebt meteen de belangrijkste vraag gesteld. Hoe dit te doen vanuit EHV? Ik lig er 's nachts zelf ook over te piekeren. Want bv parken in DUS mag dan niet meer. Ik hoop dat er een oplossing voor te vinden is. Want heel veel vertrouwen in de uitkomst van 18 t/m 20 augustus is er bij mij ook niet meer.

PS bofkont, bofkont? eerder arme stakker! We worden nu haast gedwongen om 6 tot 7 jaar senioriteit weg te gooien, omdat men 3 jaar lang niet over de a.s. problemen van CLH wilde praten. En met mijn leeftijd is een upgrade bij DLH werweggistan, zo niet mission impossible en moet ik me "tevreden"gaan stellen met evt. een SFO positie. Maar dat houdt weer Langstrecke in, waar ik geen bock in heb.
Lekker hoor zo'n verdomhoekje, kost me aardig wat nachtrust momenteel, kan ik je zeggen.

groetjes rob
 
CX Cargo (FRA base) niets voor je ?
Congrats met de nieuwe job.

Andre -

succes met DLR !! keep us posted.
FD
 
hi condoriaan, het is de 737 bij passage geworden. (makkelijke keus toch, Airbus of Boeing).
Vertel eens hoe het er bij CFG aan toegaat? Binnenkort al upgrade?


Hoi Rob, gefeliciteerd (al zal je wel gemengde gevoelens hebben). Ieg verstandige keuze voor de Boeing:biertje: .

Snelle upgrade zag er een tijdje goed uit, maar sinds dat iedereen ervan overtuigd is dat alle mensen met een KTV contract weer terug naar LH kunnen wanneer Condor door een concurerend bedrijf wordt overgenomen komen er weer mensen over van LH. Verder wacht iedereen hier maar gelaten af.

Ben er nu wel achter dat niet alles slecht was bij CLH.

Heb nu roosters met 4 vrije dgn achterelkaar die je kan requesten, de rest ( van de 7dgn) ligt lukraak tussen de diensten in, en dan telkens als enkele dag. Even een vlucht wijzigen voor een proceeding bij crewcontrol; forget it, je krijgt hier antwoorden als 'we zij toch geen reisburo...'. Teveel Krank; wordt verekend met je OFF tagen.

De sfeer is wel uitstekend, beetje hetzelfde als bij CLH. De stewardessen achterin zijn net zo lelijk als bij CLH (wat is dat toch met duitse vrouwen). De co zit hier ook de hele dag aan de verwarming te draaien (te koud, te warm) zoals bij CLH. Je vliegt hier trouwens net zo idioot veel als bij CLH, dit schijnt na het seizoen wel beter te worden.
 
Last edited:
Yo Slave, kan merken dat je niet meer bij ons werkt...
Dus ff een update: Dräger is weg, 6 tagesketten niet meer "monatsübergreifend" en gebeld worden in je off: tip 1: neem de telefoon niet op (ze bellen altijd met nummerherkenning), tip 2: ablehnen die handel, poot stijf. paar keer geweigerd en ze bellen niet meer in mn off.

ciao
C
 
upgrade bij DLH werweggistan, zo niet mission impossible en moet ik me "tevreden"gaan stellen met evt. een SFO positie. Maar dat houdt weer Langstrecke in, waar ik geen bock in heb.

Dude , maak je niet druk.Had laatst een SFO op de jump naar NUE , die min of meer in hetzelfde parket had gezeten qua leeftijd.Was een blije meneer kan ik je zeggen :

1.Knetterhoge senioriteit uiteindelijk ,lekker beetje Mauritius en Kaapstad requestuh!!
2.Centen zat , zie senioriteit.
3.De beste man werkte 50% en had de rest van de tijd met plenty pecunia een top leven tuus.En dan ben je HEEL veel tuus.
4.Als het lastig wordt: it's not yer ass on the line;)

Relax , alles sal reg kom.
 
Don´t get me wrong here Jaap; het is de grootste luizenbaan die er is. Heerlijk! Alleen die Langstrecke:dozey:

@FD: Cargo is denk ik niet mijn ding (ik weet het niet, immers geen ervaring mee). Te vaak en soms ook te lang van huis. Stupid question: CX = Cathay?

Voordeel vd Langstrecke is ten minste wel dat je ex-FRA een "normale" check-in tijd zult hebben.

Maar we dwalen enigzins af.
 
Domme vragen bestaan niet.

CX = inderdaad Cathay.

Was maar een idee... Dokt aardig, zelfs op de B-scale. Mij lijkt het wel wat... Kom wat te vaak in de problemen met mooie meiden achterin namelijk :grijns:

FD
 
Goed om eens de keerzijde te lezen Oboema. Er sijpelen steeds meer negatieve dingetjes door vd overzijde. Vooral die einzel Offtage zijn natuurlijk een drama.
Moest wel lachen over die verwarming, dan toch maar de bus?

Heb jij bij Condor ook weer een 6 maanden proeftijd aan de broek geslingerd gekregen? Dit is nl wel het geval bij passage. Dus een kleine onzekere periode tussen final check en einde proeftijd, kon wel eens een verrassing opleveren.

Ben jij zo´n enorm lekkere gozert FD dat elke doos per sé aan je moet zitten? Maarreh CX is absolutely out of the question.
 
Ben jij zo´n enorm lekkere gozert FD dat elke doos per sé aan je moet zitten?

nee, ben zo'n enorme vieze gozert dat ik per se aan elke doos moet zitten ! Dus lijkt het me voor mn relatie beter dat ik dozen vlieg in plaats van aan dozen zit :grijns:
 
Back
Top