Stella en KLM?

Op dit moment stuurt stella af en toe wat mensen naar een typeratingscursus ergens en daar verdienen ze natuurlijk een aardige premie aan. Je kunt mij niet wijsmaken dat stella aan dit klm traject niet ook wat wilde verdienen (klm wilde daaraan niet meewerken) en dus is het uiteindelijk voor stella financieel beter de mensen gewoon na afloop een typerating te laten betalen, (waar stella aan verdient) dan ze een bruidgecourse bij klm te laten doen waar stella niets aan verdient.

Cheers!
 
@ Sada: klopt. Reden was het feit dat die BC een extra 13k moest kosten. Vandaar.

Iedereen die geen KLS heeft gedaan en wel een opleiding/school die in aanmerking komt voor de BC. (Dat zijn dacht ik de NLS, Martinair vliegschool, EPST?) Kan ervoor kiezen om 12,500e te investeren in de bridgecourse. Het is een investering waar je voor kunt kiezen, maar die uiteraard niet verplicht is.

Als Stella de aanbieding van de KLS m.b.t. de BC zou afwijzen omdat de BC een additionele 13.000e zou moeten kosten, is dat natuurlijk geen excuus. De student heeft, net als bij bovenstaande scholen, zelf de keuze om een BC te volgen. Of deze investering nou wel of niet verstandig is wil ik in deze thread in het midden laten. Waar de studenten aan moeten voldoen om in aanmerking te komen voor de BC zou ik ook niet met zekerheid durven zeggen.

Het enige wat ik me kan bedenken als je zo'n aanbieding krijgt is: "Een nieuwe/extra kans voor onze afgestudeerden op een baan." Waarom zou je dit aanbod weigeren? Zeker als je zulke aantallen studenten opleidt. Iedere kans voor de student is toch immers een kans?

Maargoed, ik ben ook geen expert op dit gebied en ben zeker nieuwsgierig naar de echte reden, als die ooit boven komt drijven....

Grtz
 
De keuze is idd wel aan de student zelf. Volgens mij kunnen Stella studenten daar alsnog voor kiezen. Bij mijn weten vond Stella die 13k te veel gevraagd, maar laat de keuze aan de studenten... Weet niet of dit nog steeds zo is.
gr
 
Leuk als je school dergelijke mogelijkheden afslaat...

Zegt dat wat over Stella of KLM?

Geen van beiden. Het is uiteindelijk nog altijd de student die zelf de keuze maakt. Volgens betrouwbare bronnen heeft KLM bij Stella afgelopen week een presentatie gegeven over hun selectie etc. Zou dat een teken zijn?
 
De keuze is idd wel aan de student zelf. Volgens mij kunnen Stella studenten daar alsnog voor kiezen. Bij mijn weten vond Stella die 13k te veel gevraagd, maar laat de keuze aan de studenten... Weet niet of dit nog steeds zo is.
gr


Hier geloof ik geen z!k van. Het zou toch koren op de molen van Stella zijn als ze kunnen zeggen: DOE STELLA EN WORDT BIJ DE KLM AANGENOMEN? Het zijn tenslotte niet hun 13k.

Groet KL
 
ik ga binnenkort naar open dag van stella maastricht. ivm ik daar in augustus wil beginnen (ben angenomen alleen nog medical) ik zal het daar eens gaan navragen. het is iig interessant om te weten
 
ik zit zelf op stella en kan hierbij bevestigen dat KLM afgelopen donderdag bij stella is geweest.
stella heeft een 'soort van overeenkomst' met KLM gesloten, met betrekking tot 5 mensen die over een tijdje (weet niet hoe lang) de BC gaan doen, en dus die 13000 euro gaan betalen.
er gaan nu nog meer mensen volgen die de BC gaan doen en dan gaan solliciteren bij KLM
 
een 'soort van overeenkomst'

En dat zijn uiteraard de beste overeenkomsten. Wat ik alleen niet begrijp is dat je eerst zegt dat ze een (soort van) overeenkomst hebben gemaakt over 5 mensen die de BC nog moeten gaan doen. En daarna zeg je dat er nog meer gaan volgen. Is dat weer een andere overeenkomst ofzo? Lijkt me niet dat KLM al resultaten heeft gezien als die 5 het nog moeten gaan doen.
 
Wat een klucht is me dat toch altijd met die "overéénkomsten"?
Wie gelooft dat nu nog?

Als je 100k voor een CPL IR ME betaald (niet KLS/NLS/EPST) en dus per definitie volledig op jezelf bent aangewezen, kan ik me best voorstellen dat dit soort "virtuele" overéénkomsten de boel "virtueel" moeten rechthouden.

Mijn gedacht daarover... dat wil je niet weten gezien mijn alcoholniveau... tijd om eens goed de bloemetjes buiten te zetten vanavond :biertje:.

Een Stella graag!
 
Stella gaat idd een paar mensen leveren aan KLM, deze mensen hebben de keuze gemaakt om 13k te betalen voor de BC en mogen hierna solliciteren bij KLM
Worden deze mensen aangenomen (of enkele hiervan) dan zal waarschijnlijk naar het resultaat hiervan gekeken worden.
Is deze positief dan heeft Stella uiteindelijk dezelfde overeenkomst als EPST

"Mensen mogen solliciteren, mits deze eerst de BC hebben gedaan ten bedragen van 13k"

Ik vind het een stevig bedrag en zou er zelf momenteel niet voor kiezen... de markt staat redelijk open (ook voor ab-initio). Dus er zijn genoeg andere leuke bedrijven waar je waarschijnlijk aan de bak kunt.
Beetje ervaring op doen en dan kun je (als je toch zoooooo graag wil) over een jaar of 4 toch gaan solliciteren bij KLM en dan krijg je hier hoogstwaarschijnlijk ook wel een baan.
 
Goede ontwikkeling !

Leuk om na alle negatieve geluiden weer eens iets positiefs over Stella te horen.

(Nu maar hopen dat het eindresultaat positief is :) )
 
Dus er zijn genoeg andere leuke bedrijven waar je waarschijnlijk aan de bak kunt.
Beetje ervaring op doen en dan kun je (als je toch zoooooo graag wil) over een jaar of 4 toch gaan solliciteren bij KLM en dan krijg je hier hoogstwaarschijnlijk ook wel een baan.

Dit is dus op dit moment niet mogelijk, maakt niet uit hoeveel ervaring je hebt, zonder de juiste vooropleiding mag je niet solliciteren.

Sterker nog, zelfs als je ervaring hebt en EPST hebt gedaan mag je de BC a 13000e niet doen!
 
Dus als ik hetgoed begrijp, kom je van EPST en wil je naar de KLM, moet je eerst een BC doen van 13000 euri? Mocht het de Stella studenten bij KLM goed afgaan, dan gaat ditzelfde gelden voor SAA.

Hier komt het dus op neer.
 
Yep, KLM nodigt, in samenspraak met de opleiding, mensen uit voor BC, dus niet iedereen krijgt mogelijkheid. Bij NLS werd destijds een 'selectie' van de wachtlijst geplukt. Binnen de wachtlijst zorgde dit voor enige 'commotie' omdat mensen zich 'gepaseerd' voelden daar de keuze volledig buiten het wachtlijstprincipe om ging (First in, first out)

Na de 'uitnodiging' voor BC volgt er nog een intake waarbij ook mensen afvallen.

Je kunt de BC ook 'omzeilen' door eerst 300 uur te maken bij een andere airline (mits NLS, EPST of Martinair als opleiding. Dan hoef je de BC niet te doen en mag je direct het aanname traject in stappen. Voor sommigen dan ook de reden om bij een andere airline te beginnen terwijl ze waren uitgenodigd voor BC.
 
Dus als ik hetgoed begrijp, kom je van EPST en wil je naar de KLM, moet je eerst een BC doen van 13000 euri? Mocht het de Stella studenten bij KLM goed afgaan, dan gaat ditzelfde gelden voor SAA.

Hier komt het dus op neer.

Yep. De BC, die eigenlijk een Compressed Bridge Course (CBC) heet kost €12.500. Er wordt een proef gestart met 15 leerlingen. Is KLM tevreden, dan mag Stella op structurele basis een aantal leerlingen per jaar sturen. Deze worden door Stella zelf geselecteerd. Je moet dan onder andere aan de toelatingseisen van KLM voldoen en je mag niet eerder de selectie voor de KLS hebt gedaan (in bepaalde gevallen wordt een uitzondering gemaakt).

Voor zover ik weet hebben Martinair Luchtvaartschool en EPST ook zo'n "overeenkomst" met KLM.
 
Yep. De BC, die eigenlijk een Compressed Bridge Course (CBC) heet kost €12.500. Er wordt een proef gestart met 15 leerlingen. Is KLM tevreden, dan mag Stella op structurele basis een aantal leerlingen per jaar sturen. Deze worden door Stella zelf geselecteerd. Je moet dan onder andere aan de toelatingseisen van KLM voldoen en je mag niet eerder de selectie voor de KLS hebt gedaan (in bepaalde gevallen wordt een uitzondering gemaakt).

Voor zover ik weet hebben Martinair Luchtvaartschool en EPST ook zo'n "overeenkomst" met KLM.

Geen eerder selectie hebben gedaan voor de KLS? Oei, ik denk dat er dan wel wat mensen af zullen vallen, denk je niet?
 
Back
Top