Stella en KLM?

Anubis

New member
Ik heb vandaag wat gehoord, wat me lekker interresant lijkt.. Ik was met een vriend mee naar de OD van Stella op Teuge, en ik hoorde daar dat de KLM waarschijnlijk ook een "deal" maakt met Stella (naast Ryanair, Lufthansa en Easyjet etc.) omdat het tekort aan piloten drastisch gaat oplopen.

Weet iemand hier toevallig wat meer over?
 
Nee, ik weet er niks van af.

Iemand anders misschien?

Wat ik ook niet weet is: Wat is een OD? Over Dosis?

Groetjes

*pakt een biertje, engaat in bed liggen. Tis namelijk de hoogste tijd.
 
in februari had ze het er ook al over bij de informatiedag,
op zich goed nieuws maar wil het eerst zien dan geloven. zou mooi zijn als het echt gebeurt.
 
Het woord KLM is helemaal niet genoemd.....

Men zei....

'Er komen waarschijnlijk contacten met een blauwe airline uit NL, maar daar mag ik niks over zeggen'

Arkefly is ook blauwig toch ???
 
Lijkt me ook puur marketing en blijkbaar werkt het :)

En mocht er over 10 jaar inderdaad zo'n regeling komen, kunnen ze met terugwerkende kracht zeggen: zie je wel!
 
Pas maar op, iedere vliegschool in de geschiedenis van de nederlandse luchtvaart is "in gesprek" of "is bezig met baangaranties" .

Als je het van de KLM hoort kan je het pas geloven , en zelfs dan oppassen.
 
Dit is nou typisch zo´n verkoop praatje! Niets meer dan dat. Komt er niets, dan heeft die verkoper niets gezegd en beloofd maar het maakt iedereen wel lekker terwijl er waarschijnlijk gewoon niets komt. Met Lufthansa(cityline) heeft Stella overigens GEEN contract. Mochten ze willen, maar op een open dag doen dit soort uitspraken het altijd erg goed. Iedereen van welke vliegschool dan ook kan daar solliciteren!
Veel vliegscholen hadden jaren geleden ook al van dat soort lokkertjes. Er mocht nooit iets officieels gezegd worden maar ze waren bezig met..blabla. Uiteindelijk kwam er natuurlijk ook niets uit...en zijn er nog tig vliegscholen die zogenaamd connecties hebben met etc.
Veel mensen kiezen op grond van dit soort bullshit-achtige "hoopgevende" verhalen voor een bepaalde vliegschool, en zijn dus gewoon erg dom.
Voor een vliegschool moet je kiezen vanwege de kwaliteit van de opleiding en de kwaliteit van het vervolgtraject, niet omdat een veels te glad ventje met een vlotte babbel je iets verteld op een etalagedag. Mensen die daar hun keuze op baseren zijn gewoon dom.

Cheers!
 
Oke, ik dacht al zoiets... Ik ben zelf bijna aan de GVSS toe bij de kls maar ik was even met een vriend meegegaan naar Stella.. Leek me ook al sterk, maar ja, was toch even benieuwd, @ Erique: Met Arkefly hadden ze toch al een overeenkomst of iets dergelijks, en volgens mij ging het toch echt over KLM, dat zei die man ook later toen ik nog even na babbelde met hem. Maar ja, je weet het nooit toch?;)
 
Hoe zit het eigenlijk met AirFrance, waar haalt deze club hun mensen vandaan?

En hoe lang wordt het aanname beleid van KLM nog door KLM zelf bepaald? Lijkt me logisch dat zaken als HR worden geconsolideerd (i.v.m. kosten reductie)
 
Deal met Ryanair?
Ryanair zit toch bij CAE en daar mag iedereen heen via cae.com
Gewoon cv uploaden en hopen dat je mag langskomen.
 
Wat ik heb begrepen zijn er geen contracten bij Stella, maar contacten. Niet dat dit iets zegt natuurlijk, in mijn optiek werd er zeer duidelijk gemaakt dat er absoluut geen baangarantie was etc.

@ Anubis:

Heb het lijstje even nagekeken:

- Easyjet
- Ryanair
- VLM
- Lufthansa
- Transavia
- Condor
- Germanwings
- Air Berlin

Deze werden genoemd :)
Maar goed, je weet maar nooit natuurlijk !
 
Is er eigenlijk wel een school die echte serieuze contRacten heeft met vliegmaatschappijen, zonder dit als verkooppraatje te gebruiken? Naast de KLS natuurlijk. En bij de KLS kan het ook voorkomen dat je niet geschikt bent voor de KLM, dus uiteindelijk komt het allemaal op jezelf neer of je (snel) een baan krijgt.
 
Voor zover ik weet niet, er schijnt wel eea te veranderen door de komst van een nieuw soort opleiding (MPL). Bij deze opleiding zou je voordat je begint al tekenen bij een maatschappij.........
En dan is er natuurlijk wel een overeenkomst tussen school en maatschappij.
 
Volgens mij kan je via Netjets bij OAT een opleiding volgens met baangarantie. De selectie daarvoor is - wat ik gelezen heb - een stuk strenger dan een "normale" school. In november zijn er weer aanmeldingen mogelijk.
 
Voor de duidelijk nog een keer baangarantie is uitgesloten;) . Of er contracten zijn weet ik niet, ga er maar niet van uit. Ik weet in ieder geval dat leerlingen via Stella sneller door de procedure lopen bij CLH dan als ze dit op eigen houtje doen. Dus er zou wel es wat geregeld kunnen zijn, ik zie het gebeuren maar heb niks zwart op wit gezien.
Contacten zijn wel een feit bij Stella. Ik heb meerdere mensen van verschillende maatschappijen op de school zien komen voor besprekingen. Wil je dit niet geloven jammer dan, ik heb het helaas niet gefilmd voor je. Ik zag alles ook maar als verkooppraatjes tot ik inderdaad wat zag gebeuren.
Ook is het niet zomaar een verkooppraatje dat Stella je bij het hiervoor genoemde lijstje aan de slag probeert te krijgen. Tijdens de opleiding wordt je gevraagd waar je voorkeuren liggen. Je krijgt te horen wat je hiervoor moet doen en ze helpen de student daar aan de slag te gaan. Lukt het niet, dan kijken ze verder wat de mogelijkheden zijn. Overigens valt voor de studenten een TR (A320 of 737NG) te regelen voor een leuk bedrag, vraag me niet om de details.

Dit zijn gewoon de feiten, ik ben zo objectief mogelijk.

Groetjes!:rt:
Gillin
 
Back
Top