discussie vlootvernieuwing KLM

De Embraer pitch is zeer ruim in de cabin uiteraard is het net wat de maatschappij voor pitch installeert. Maar wij vlogen de E170 met een 76 pax config en daar zat evenveel ruimte in als bij de KLM in business class op de 73.

Business class bij KLM op de 73? Oh bedoel je die paar rijen voor het gordijntje in 3-3 configuratie waar je op de B en E stoel de ellebogen van je buurman/-vrouw in je lasagna hebt hangen. Waar meestal de kranten op zijn en helaas de maaltijd die jij graag had gewild net naar die 17-jarige backpacker is gegaan die op een stand-by ticket is ge-upped. Bedoel je die business class? Ah oke.

Verder vond ik vroeger in de F100s van Air UK de seatpitch heel erg royaal. Weet niet of dat nu nog zo is. Mijn laatste vlucht in een F100 van KLC dateert alweer van een tijd terug en duurde zo'n 20 minuten. Toen stonden we weer aan de gate op Schiphol omdat het landingsgestel niet up wilde.
 
Da's apart, is mij ook een keer overkomen. Gewoon volgens procedure gerecycled bij een lagere snelheid en toen ging die wel omhoog. Maar goed, die jongens en meisjes zullen wel minder geluk hebben gehad.
Wil overigens zeker niet zeggen dat ik nooit na 20 minuten weer terug stond.... is me ook 3 keer overkomen (engine anti-ice fault in de winter richting Zweden, Ground Flight control logic richting Praag en het meest treurige feit waarom ik ben terug gegaan was een CA1 stoel die niet wilde locken....wat de techneut natuurlijk binnen 5 minuten had gefixed). Kortom, back to topic, dat er vernieuwd mag worden moge duidelijk zijn. Hetgeen wel jammer is want de Fokker Jet is en blijft een pracht product. Maar zelfs Marilyn Monroe zou toch wat minder lekker zijn geweest had ze nog onder de levenden mogen wezen... Kortom, leeftijd hoeft niet altijd een pré te zijn.
 
Last edited:
is me ook 3 keer overkomen

En dan nog die keren dat het niet eens tot een take-off kwam en het al op de grond eindigde...
Ik herinner me Wenen, ruim een jaar geleden. Vijf uur wachten op een onderdeeltje uit AMS. Met Bergj69 als baas als ik me niet vergis.

Leve Fokker!
 
:p: Kennelijk is mijn "alias" toch niet zo anoniem als ik dacht want het lijkt erop dat jullie precies weten wie ik ben!

Ja het is naar mijn idee nog steeds het mooiste vliegtuig in zijn klasse (nothing beats the Concorde!) maar ze komt op leeftijd. Ik ben er heilig van overtuigd dat als men echt zou willen (lees: bereid zijn om fors te investeren) de vloot in een nagenoeg nieuwstaat te krijgen zou moeten zijn. De vraag is echter hoe groot zo'n investering mag zijn in vergelijking tot investeren in een nieuw en zuiniger toestel. . . Ik heb geen economie gestudeerd, maar ik kan mij voorstellen dat het moment zo ongeveer aangebroken is dat de balans overslaat naar het investeren in een nieuwe vloot.

Maar goed, maandag sta ik 3 dagen reserve en net met coördinatie gebeld of ze me alsjeblieft op pad willen sturen (3 weken vakantie gehad en daarvoor nog een weekje gesimt). Met andere woorden: ik sta te popelen om weer eens op pad te mogen met zo'n mooie oude dame (als het maar één van die nieuwe Fokker 100's 650's is of anders één van de betere F70's).
 
Back
Top