Lelystad Luchtvaart School (LLS)

Zikkah

New member
Hey. Ik heb al de search gebruikt, en er is niet zo bijster veel informatie over deze vliegschool.
Het enige negatieve wat ik heb gevonden zijn reacties van mensen die viavia van leerlingen gehoord zouden hebben dat het een slechte school is.
En het positieve wat ik gehoord heb is een airwork member(757RR) die daar zn opleiding doet, en het hem goed bevalt. En een topic over de ppl opleiding van de school waar de airworkers die daar hun ppl volgte erg over te spreken waren.

Graag zou ik wat meer info over deze opleiding hebben kwa baanpersperctieven.. En over de opleiding zelf.

Aan reacties van: Ja ik heb gehoord dat het een slechte opleiding is, heb ik niet zo veel eerlijk gezegd. Ik heb liever wat reacties van mensen die echt zelf met de school te maken hebben gehad, of echt uit een goede betrouwbare bron hun informatie hebben. Want wat mij opvalt op dit forum is dat vaak veel mensen elkaar een beetje op zitten te jutten met verhalen die ze weer via via hebben gehoord, maar nooit echt met concrete bewijzen komen van mensen die er ECHT daadwerkelijk te maken mee hebben gehad.
 
Ik ken een van de instructeurs. Hele serieuze vent die gaat voor kwaliteit. Ik denk dat hun opleiding wel goed in elkaar zit. Helaas ben er daarmee niet. Je kunt nog er zo goed opgeleid zijn, volgens de KLM blijft het inferieur aan KLS/NLS. Als je jezelf niet tot KLM als werkgever beperkt, is er geen probleem.

Erik
 
Nou ik beperk mij niet tot KLM, maar zou wel heel graag in nederland vliegen, en naast KLM is er dan niet veel anders geloof ik.
 
Nou ik beperk mij niet tot KLM, maar zou wel heel graag in nederland vliegen, en naast KLM is er dan niet veel anders geloof ik.




Dan zal en MOET je naar de KLS...




ehhh... what about?

Trans? Arkefly? Denim? Martinair,(misschien niet zo lang meer) ... etc. etc..


Neem de tijd om uitebreid rond te kijken! een gewaarschuwd mens...
 
De NLS blijft toch ook een goede optie om in nederland mee te vliegen??

Hoe zit het eigenlijk met buiten landse maatschappijen zoals ryanair? Die hebben toch een standplaats in nederland? Betekend dit dat je dan ook gewoon in nederland zou kunnen blijven wonen?


Zoals al gezegd, hoef ik zeker niet per sé KLM. Transavia, arke enzenz zou ik ook geweldig vinden.
 
Ryanair heeft NOG geen base in NL
Maar als de politiek meewerkt zou het goed kunnen dat de Ieren een base in Eindhoven openen.........
 
Martinair,(misschien niet zo lang meer) ?????

waarom niet? blijft nog heellang vliegen hoor!!... alleen geen A320 meer!;)

cheers
 
Ehm, martinair houdt er toch mee op na de zomer? Tijdens me medical keuring sprak ik een jongen die op de martinair vliegschool zat en bijna klaar was. Daar was de grote baas geweest om het uit te leggen.
 
De laatste tijd wel signalen dat NLS wat minder aan het worden is,
sinds ze de hele boel (al een tijdje) naar AAE portugal verkast hebben.
Zijn er mensen die hier meer van weten?
 
Simpele reden: Ouders konden niet borg staan dus de financiering ging niet door...

Dit heb ik al eerder verteld in een oudere post die ook over de LLS ging :)
Weet niet of die er nog is....

Gr
 
Last edited:
Ryanair heeft NOG geen base in NL
Maar als de politiek meewerkt zou het goed kunnen dat de Ieren een base in Eindhoven openen.........

Als ik de jongens bij cae goed begreep, waar de basses ook zitten, echt veel te kiezen valt er niet. Pas na je TR hoor je waar je geplaatst wordt.
 
Zikkah, als je persé in Nederland wilt vliegen heb je twee opties.

1) Je steekt 125k + in de KLS

2) Je doet de opleiding tot vlieger niet.
 
Ik ken een van de instructeurs. Hele serieuze vent die gaat voor kwaliteit. Ik denk dat hun opleiding wel goed in elkaar zit. Helaas ben er daarmee niet. Je kunt nog er zo goed opgeleid zijn, volgens de KLM blijft het inferieur aan KLS/NLS. Als je jezelf niet tot KLM als werkgever beperkt, is er geen probleem.


Ze hebben maar 1 instructeur.... En kwaliteit je weet niet waar je het over hebt! Ik ken nml behoorlijk wat leerlingen van die school die absoluut niet te spreken waren over die school!

Wat je ook doet steek dus ABSOLUUT geen tijd, moeite en vooral GELD in de Lelystad Luchtvaart School voor meer info kan je me een pm sturen, ik kan je wel wat gegevens geven van mensen die daar gezeten hebben.

Als je perse in NL een vliegopleiding wilt volgen kies dan voor de KLS, NLS, Stella of Martinair en je hebt natuurlijk altijd de Klu :airforce: nog!!

Grt MHC
 
Dan zal en MOET je naar de KLS...

Da's onzin. Ik ken iemand die (recentelijk) de NLS heeft doorlopen ... en dus binnenkort bij de KeLeM aan de slag gaat!

Wel is het zo dat je via de KaeLeS meer kans hebt bij de KeLeM.
 
Dat is inderdaad waar Putty! Maar hoewel het een full-dochter is van KLM, kan je via de NLS ook heel goed terecht bij transavia.com!
 
Back
Top