Griekse piloot weigert Turkse amokmakers te vervoeren

Als hij weigert te vervoeren , waarom weigeren ze ook niet het geld van de tickets aan te nemen !!!!!!!!
 
ja, dat is toch te gek voor woorden. De captain in verantwoordelijk voor de vlucht en de veiligheid aan boord. Als hij het niet veilig acht om met een stel raddraaiers die de boel vernielen en de crew bedreigen te gaan vliegen is dat toch een volkomen te verantwoorden beslissing? :mad:
 
bedreiging???? vernieling???? ik weet niet waar jij dat vandaan hebt ,maar de vliegtuig schijnt technische problemen te hebben gehad waardoor er extreme vetraging heeft opgelopen en waaneer het verholpen was ging hij in discussie met de pax en hij ging alleen in de cockpit en kwam daar niet meer uit.

Als er toch mensen waren die hem hadden bedreigd dan geef je dat aan bij de (luchthaven)politie en trap je ze de vliegtuig uit en ga je verder met de resterende +/-400 pax.

en als hij dus nu ontslagen is wilt dat natuurlijk ook wat zeggen.Laten we niet weer met onze vooroordelen naar het onderwerp kijken......


Greetings,
 
Je kunt als advocaat van de duivel (lees: rebelse passagiers) optreden :stapelge: maar de gezagvoerder (hoogste autoriteit aan boord) heeft gemeend NIET te moeten vertrekken, met een zooitje ongeregeld aan boord.

Kennelijk maken de passagiers, al dan niet (handig) gebruikmakend van allerlei belachelijke motieven, vandaag de dag de dienst uit :niet_bli:

Het moet niet gekker worden :bwah:
 
bedreiging???? vernieling???? ik weet niet waar jij dat vandaan hebt ,

Laten we niet weer met onze vooroordelen naar het onderwerp kijken......

Niks geen vooroordelen:

uit het artikel: Volgens de bemanningsleden zouden ze amok gemaakt hebben en in het toestel vernielingen aangericht hebben omdat hun vlucht vertraging had opgelopen door een technisch probleem. Ook het cabinepersoneel van het Griekse vliegtuig zou bedreigd zijn. :wegkwijt:
 
bedreiging???? vernieling???? ik weet niet waar jij dat vandaan hebt ,maar de vliegtuig schijnt technische problemen te hebben gehad waardoor er extreme vetraging heeft opgelopen en waaneer het verholpen was ging hij in discussie met de pax en hij ging alleen in de cockpit en kwam daar niet meer uit.

Als er toch mensen waren die hem hadden bedreigd dan geef je dat aan bij de (luchthaven)politie en trap je ze de vliegtuig uit en ga je verder met de resterende +/-400 pax.

en als hij dus nu ontslagen is wilt dat natuurlijk ook wat zeggen.Laten we niet weer met onze vooroordelen naar het onderwerp kijken......


Greetings,

Ik moest echt 3x lezen voordat ik in de gaten had wat er nou stond.
 
Kan iemand van onze zuiderburen mij vertellen wat 'trafiekrechten' precies zijn?
Heb ik 't juist als ik denk dat het over 'slots' gaat?
En valt dit doorgaans onder technische problemen?
 
Trafiekrechten is Vlaams voor slottime :grijns:
 
Last edited:
Niks geen vooroordelen:

uit het artikel: Volgens de bemanningsleden zouden ze amok gemaakt hebben en in het toestel vernielingen aangericht hebben omdat hun vlucht vertraging had opgelopen door een technisch probleem. Ook het cabinepersoneel van het Griekse vliegtuig zou bedreigd zijn. :wegkwijt:



Kan je mij dan vertellen hoe een vernielde kist alsnog heeft gevlogen met de zelfde pax alleen met andere vliegers , en waarom de (luchthaven) politie geen vernielers en/of bedreigers heeft aan gehouden en waarom beide vliegers zijn ontslagen.........


Nee absoluut geen vooroordelen!!!!
 
En nog steeds gaat er niemand op in waarom er niemand is aangehouden en waarom de vliegers zijn ontslagen.....D'r is ook niemand van boord gehaald en als men de nieuws grondig leest word er overal geschreven dat de piloot geen ZIN had om te vliegen en dat is nog steeds geen grondige reden.

De vliegtuig is gewoon naar Turkije gevlogen met nieuwe vliegers aan boord.


bron : www.hln.be

Quote : Technisch in orde
Nadat het vliegtuig technisch in orde werd verklaard, had de piloot geen zin meer om te vertrekken. Een nieuwe bemanning werd opgetrommeld om de passagiers alsnog naar Turkije te brengen
 
Last edited:
Het valt me op dat als ik ''Urfali'' in type op google, dat er dan behoorlijk veel hits van Turkse strekking uit komen rollen. Probeer je nu hier je gram te halen?

Woorden zoals ''amok, vernieling en bedreiging'' die keihard in het artikel staan negeer je gewoon maar even (ongeacht of er mensen om wat voor reden dan ook wel of niet zijn aangehouden). Maar de zin dat de gezagvoerder ''geen zin zou hebben'' komt je goed uit. Dus daarom wil je van ons horen dat dat het een schande is en dat de Turken het slachtoffer in deze kwestie waren, of niet?

Als je zo goed weet dat het een 747 was (ik zie het nergens staan), kun je mij en de rest dan ook vertellen van welke maatschapij hij is? Ik vraag me namelijk af welke charter er met een 747 tussen Brussel en Turkije vliegt.
 
De gezagvoerder is de enige autoriteit aan boord van een luchtvaartuig en verdient respect.

De gezagvoerder heeft, al dan niet in overleg met het cabine personeel, besloten om NIET met een zooitje ongeregeld aan boord te vertrekken.

Note: eventueel heeft overschrijding van de werk- en rusttijden regeling een onderliggende rol gespeeld.

Hoe dan ook, iedere gezagvoerder die zich bedreigt voelt of waarvan hij/zij meent dat het cabine personeel (veiligheids)risico's loopt zal tot spijt van wie het benijdt NIET vertrekken.
 
Back
Top