Unofficial rollout of the 787

Misschien hetzelfde als bij de 777. Daar heeft men berekend dat het verlengen van de vleugel met de lengte van een winglet hetzelfde effect heeft.

Maar, een beetje welving zie ik toch wel, al is de foto niet heel nauwkeurig.
 
de 787 heeft raked wingtips. Er is nooit een foto/model geweest met winglets.
K63964_lg.jpg


Als je goed kijkt zie je wel dat de wingtips iets omhoog buigen.
 
Nu ik hem voor het eerst zie, vind ik het eigenlijk nogal tegenvallen. De eerste ontwerp foto's waren ronduit spectaculair; nu is het gewoon een 767 met een spits neusje.

Nu maar hopen dat het Starship Enterprise Flight Deck wel behouden blijft.
 
Nu ik hem voor het eerst zie, vind ik het eigenlijk nogal tegenvallen. De eerste ontwerp foto's waren ronduit spectaculair; nu is het gewoon een 767 met een spits neusje.

Nu maar hopen dat het Starship Enterprise Flight Deck wel behouden blijft.

Natuurlijk valt het tegen :). De "1e ontwerpfoto's" waren gewoon impressies van een paar goede kunstenaars. Dat hoort er tegenwoordig bij als je een nieuw vliegtuig gaat bouwen. Wat er uiteindelijk uit de fabriek rolt ziet er weer gewoon uit als elk ander vliegtuig met hier en daar een nieuwtje.
De looks zijn na de uitrol gewoon niet meer belangrijk, nu kan je pronken met de prestaties. En daar zit de 787 goed!

En qua flightdeck.... Ach die zien er ook allemaal mooi uit op posters en 'early impressions.' Uiteindelijk zitten er een paar schermen in, bij Boeing yokes, en een stoeltje of twee. Nadat er 5x een crewmeal is gegeten ziet de boel er alweer ranzig uit ;).
 
Natuurlijk valt het tegen :). De "1e ontwerpfoto's" waren gewoon impressies van een paar goede kunstenaars. Dat hoort er tegenwoordig bij als je een nieuw vliegtuig gaat bouwen. Wat er uiteindelijk uit de fabriek rolt ziet er weer gewoon uit als elk ander vliegtuig met hier en daar een nieuwtje.
De looks zijn na de uitrol gewoon niet meer belangrijk, nu kan je pronken met de prestaties. En daar zit de 787 goed!

En qua flightdeck.... Ach die zien er ook allemaal mooi uit op posters en 'early impressions.' Uiteindelijk zitten er een paar schermen in, bij Boeing yokes, en een stoeltje of twee. Nadat er 5x een crewmeal is gegeten ziet de boel er alweer ranzig uit ;).

Geef de crew maar weer de schuld :p
 
De 787 is erg mooie vliegtuig met wat veel nieuws er in! Bijvoorbeeld nieuwe cockpit ramen, nieuwe grotere ramen, strakke vleugels, dan zie je niet bij oudere Boeing-vliegtuigen.

Wat de KLM betreft kijken ze ook naar 787 en Airbus A350 XWB's. Ik geloof dat de kansen van de 787 bij de KLM veel hoger inschat dan bij de Airbus. Weliswaar dat ook de KLM een groot Boeing-vloot heeft. Ik denk dat de KLM misschien wel 50 t/m 70 B787's stapsgewijs in haar vloot heeft. Niet in een keer allemaal tegelijk, maar in fases.

Voorbeeld: (dat wil niet zeggen dat wel of niet wordt)
25 B787-8's (uitbreiding of toekomstig vervanger van A330) max. 250 stoelen.
15 B787-9's (vervanging van MD-11's) max. 295 stoelen
25 B787-10's (toekomstige vervanger van Boeing 777-200ER's) max. 340 stoelen.
10 B787-11's (toekomstige vervanger van Boeing 777-300ER's max. 440 stoelen.

Dan haalt de KLM hiervan veel voordeel uit met onderhoud en pilotenopleiding, als het maar met 1 grote vloot van dezelfde type bestaat.

We zien wel.
 
Weet niet precies waar je die foto vandaan hebt. Maar deze komen van de boeing site. Geen winglets! Maar moet toegeven dit zijn -800's!
Dus waarschijnlijk niet goed gekeken.

K63965-03_lg.jpg



k63038.jpg
 
Mwuah mooi kist wel! Beetje combi tussen 767, 777 embraer nog wat...en...maar mooi:D wanneer is de officiele rollout? :cool:
 
Kan iemand mij uitleggen wat er anders aan deze kist ??

in terms of performance or whatever... wat maakt hem zo bijzonder ??;)
 
Officiele rollout is 7-8-07. (8 Juli dus).

Ik was bij Boeing toen ze dat net bedacht hadden en ze waren toch trots....:angel:

En wat er anders aan is moet je maar eens googelen. Het is een heel nieuw concept vliegtuig, andere materialen, andere techniek. Dat de 787 lijkt op andere vliegtuigen is logisch, het is een redelijk geoptimaliseerde vorm.
 
Dat de 787 lijkt op andere vliegtuigen is logisch, het is een redelijk geoptimaliseerde vorm.

Niet echt eigenlijk. Er is qua vorm veel meer te doen (Blended wing-body, canard ipv tailplane, vleugels helemaal rond (O vorm), etc) maar die zijn wellicht minder praktisch of minder "passenger-accepted."
 
Canards hebben ze over gedacht, maar levert veel problemen op, oa op de grond, denk aan parkeren etc. Blended wing-body bleek ook niet echt praktisch. Aerodynamisch kan je nog wel een stukje efficiënter inderdaad, maar zoals de vorige poster al aangeeft stuit dat op allerlei bezwaren.
Overigens denk ik dat de 787 een soort tussenstap is naar de echte next-generation. Hier worden allerlei nieuwe systemen en materialen getest en over een jaar of tien komt er dan denk ik echt iets radicaal anders. Boeing is er nog steeds druk mee bezig.
Ik vind het wel een heel bijzonder vliegtuig trouwens, de A380 is groot, maar hier zit echt heel veel nieuwe techniek in. Ben benieuwd hoe bijvoorbeeld het nieuwe pressurisation system bevalt. Erg comfortabel denk ik.
 
Nu maar hopen dat het Starship Enterprise Flight Deck wel behouden blijft.

Mmmm... flightdeck seems to be missing the most important items - sliding table and a sidestick! ;) ;)

I guess they can't admit those "other guys" got something right :rolleyes:
 
Back
Top