Geen MSN

Diana

Active member
Ik zou bij deze willen vragen of de topics en berichten die hier worden gepost, zo relevant mogelijk te houden. Dit forum gaat voornamelijk om kennisuitwisseling, tips, adviezen en de stand van zaken.
Ik begrijp dat het gezellig is hier met gelijkgezinden te zijn, en de verleiding kan groot zijn om hier steeds MSN-achtige berichten te plaatsen, maar dat is niet de insteek van dit forum.

Vraag hier niet naar de bekende weg en plaats geen berichten alleen maar om even te laten merken dat je er ook bij hoort. Bij vragen kijk je in de Kennisbank. Vul de Kennisbank zelf ook even aan als je een selectiefase hebt doorgelopen. Anderen vóór jou hebben hun best gedaan jou van advies te dienen met hun stukken in de Kennisbank, het is dan ook een soort van dankjewel als je dit zelf ook doet.

Het niet mijn bedoeling dit forum dicht te timmeren en dat je geen enkel offtopic of grappig berichtje meer kunt plaatsen. Maar houd het binnen de perken. Je kunt elkaar een PM sturen, er zijn MSN en Skype icoontjes waarmee je kunt zien of iemand online is, etc. Genoeg mogelijkheden om onderelkaar even te chatten.
Verder heeft de luchtmacht volgens mij ook een eigen speciaal hoekje voor jongeren, Young Squad. Voel je de neiging opkomen 's gezellig te babbelen over alle brainwaves die in je opkomen, dan kun je daar terecht.

Dit is van oudsher een zeer prettig en goedlopend forum waar ik eigenlijk nooit omkijken naar heb. Men corrigeerde elkaar en dat ging altijd op een respectvolle manier. Men is hier doorgaans serieus, enthousiast en met allemaal één en hetzelfde doel voor ogen. Je leert elkaar hier kennen en komt elkaar - als het even meezit - tegen op de KMA. Maak er goed gebruik van, maar houd ondertussen voor ogen dat je aspirant officier-vlieger bent.
 
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de informatieve, educatieve en ophelderende functie van dit forum verloren gaat door het plaatsen van "MSN" achtige berichten.

Maar als je ziet hoe de sfeer en drukte op dit forum de laatste tijd zijn toegnomen, blijkt hoe goed dit forum is. Ik vind dit een een fijne plek om wat rond te "kijken", informatie te krijgen, maar ook om met andere keurlingen te praten.
Dat praten kan natuurlijk ook via MSN, maar ik mis daar een aantal dingen:
1. Alle deelnemers aan een msn gesprek moeten online zijn, waar een forum op ieder moment, no matter wie er online is, bezocht kan worden en een reactie geplaatst kan worden.
2. Over het algemeen is een msn gesprek tussen twee personen, op een forum is dat velen malen groter en krijg je uitgebreidere gesprekken met inbreng van velen.
3. Een msn gesprek is langer, waar je op een forum een berichtje per dag plaatst, soms meer soms minder, is een msn gesprek meer dan een korte reactie.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er volledig mee eens dat een serieus informatief forum niet moet worden verkletst. En het grotere kletsen doe ik ook wel via msn, ook met mensen van airwork. Maar zou het niet mogelijk zijn een smalltalk deel te maken? Waar we de gelegenheid krijgen om over de wat minder relevante dingen des levens, opleidings, keurings te spreken?

Als dit er komt kan bijvoorbeeld ook de Stand van Zaken worden schoongehouden en voortaan een zeer beknopte informatieve lijst worden.

my $0.02 ;) zoals ze dat in Amerika zo leuk zeggen.
 
w_b_p--> open een nieuwe thread noem het 'poep en nog veel meer poep/smiley page/alle blijheid op een stokje/moppentappers hoekje/I just saw Top Gun/van wat voor eten houdt een piloot/etc...' en houd het daar. Problem solved.

Groeten,

LALA
 
Als dit er komt kan bijvoorbeeld ook de Stand van Zaken worden schoongehouden en voortaan een zeer beknopte informatieve lijst worden.

Nóg meer werk voor Diana en nóg meer zoekwerk aangezien de situatie dan alleen maar erger word. En ALSTUBLIEFT moet hier nou wérkelijk over gediscussiëerd worden? Diana zegt net dat Airwork géén MSN is DUS DAT BETEKEND DAT DAAR NIET OVER GEDISCUSSIËERD HOEFT TE WORDEN. Is de boodschap nu WEL duidelijk?

God-allemachtig,

WvdB
 
Als we nou gewoon zoals LALA zegt een ballenbakhoekje maken voor alle giebelzooi, dan hoeft de rest niet volgekalkt te worden met nutteloze smilies en tekenfilmclubjes. Dan is er zoals w_b_p zegt geen offtopic gezooi meer in alle andere topics, waardoor die gewoon overzichtelijk blijven. Problem solved, geen overbodige luxe, want het zakt de laatste tijd aardig af.
 
Agreed. Het niveau zakt inderdaad wel wat af. Helaas moet ik me er zelf ook betrappen dat ik af en toe nutteloze dingen post. Het hoeft geen werk voor Diana te zijn als we er zelf gewoon voor zorgen. Er kan een topic gemaakt worden waarin je bijvoorbeeld van alles kan posten wat wel met de KLu en MLD te maken heeft, maar niet in andere topics past.
 
Nóg meer werk voor Diana

en dat is dus onzin... we zouden zelf toch volwassen genoeg kunnen zijn om vanaf nu (er is inmiddels een topic voor minder relevante dingen) gewoon alleen relevante data in de SvZ te posten. Klaar, hoeft Diana zich helemaal niet druk voor te maken.
 
Nu ik al zo'n jaartje hier meelees zie ik ook echt een duidelijke daling van het niveau, het is me opgevallen dat vooral de wat oudere leden niet vaak meer komen (veel die 5 feb mochten beginnen aan de KMA). Ik snap ook echt totaal niet dat hier over gediscusseerd wordt, dit is een airworkforum, geen blije chatbox. Ik hoop in ieder geval weer een stijgende lijn te zien in 't kwaliteitsniveau, van 'hoi-ik-ben-frits,-ik-wil-graag-in-een-vliegtuig-vliegen-en-ik-hoop-dat-ik-de-selecties-haal-posts' worden door niet veel mensen gewaardeerd op 't forum.
 
LCH--> ik denk dat je nu een beetje het verkeerde beeld schetst. Want ik denk dat niemand er problemen mee heeft wanneer iemand zichzelf introduceert en even zijn zegje doet. Het gaat met name om de manier waarop men daarna van zich laat spreken. Je zult het overigens ook wel niet zo bedoelt hebben, maar goed. Iedereen zal het nu wel door hebben. En ik zie alweer een stijgende lijn!
ghehe

Groeten,

LALA

*En daarbij.. een enkel bericht van JES ik heb mijn po1/gvss/po2/fam/pvs gehaald.. vind ik persoonlijk erg leuk om te lezen! Dit kan ook op een juiste manier.
 
Last edited:
De reden dat de 'oudere' airwork bezoekers hier niet zo veel meer posten is omdat ze het
a. heel druk hebben op de kma/emvo/whatever.
b. omdat ze niet meer zo vrijuit kunnen praten over alles wat ze doen, aangezien de baas ook meeleest(een beetje nuancering is dan wel geboden)

Maar ik ben met Diana eens dat er de laatste tijd een hoog ballenbak gehalte was hier, best vrolijk, maar erg overzichtelijk is het allemaal niet meer :)
 
@ Alien Tijd geleden! Maar het klopt zeker wat je zegt we hebben het vrij druk hier en de 2de reden die je aandraagt geld in mindere mate.

Maar goed hopelijk gaat er nu een verandering plaats vinden dan weet ik zeker dat er wat meer 'oudere' airworkers van de Klu zullen reageren.

Grt MHC
 
@Mile High Club: vette avatar :grijns:

En verder ben ik het er mee eens dat het geen MSN moet worden hier. Ik stoor me daar op andere fora ook wel eens aan. Een keertje voorstellen, laten weten hoe de stand van zaken is, nuttige informatie plaatsen en vragen beantwoorden lijkt mij voldoende om het overzichtelijk en informatief te houden. Maar een felicitatie of een poging tot het maken van kennissen/vrienden houdt het ook gezellig, dus dat moet wel kunnen - binnen redelijke grenzen.
 
LCH--> Het gaat met name om de manier waarop men daarna van zich laat spreken. .


Ja daar doelde ik ook op :)


Maar informatie met betrekking tot KLu en selectie etc. is ook niks mis alleen soms gaat het echt nergens meer over eigenlijk, maar dat is voor iedereen nu wel duidelijk neem ik aan.
 
@Mile High Club: vette avatar :grijns:

En verder ben ik het er mee eens dat het geen MSN moet worden hier. Ik stoor me daar op andere fora ook wel eens aan. Een keertje voorstellen, laten weten hoe de stand van zaken is, nuttige informatie plaatsen en vragen beantwoorden lijkt mij voldoende om het overzichtelijk en informatief te houden. Maar een felicitatie of een poging tot het maken van kennissen/vrienden houdt het ook gezellig, dus dat moet wel kunnen - binnen redelijke grenzen.

En dat is nou juist het hele probleem, waar trekt men deze grenzen dan??????:passed:

Winds,

WvdB
 
En blijkbaar hebben verschillende mensen moeite met juist die grens trekken én het niet overschrijden daarvan:stapelge:

Winds,

WvdB
 
Leuk, al die MSN-smileys....

@WvdB: gewoon zeggen hoor, wanneer de grens bereikt is... misschien dat sommige mensen gewoon nog niet weten hoe die eruit ziet.

Greetz
 
Back
Top