LH Cargo

Jax

New member
Hallo,

Kan iemand mij misschien wat vertellen over werken bij Lufthansa Cargo? de Kans is vrij groot dat ik daar aan de bak kan en zou graag wat willen horen over rooster, trips, werktijden, sfeer, etc.

Alternatief voor mij zou German Wings zijn.

Alvast bedankt!

Groet
Jax
 
kan alleen wat vertellen wat ik heb gehoord van ex cargo collegas.

Leuke touren!
er zijn een aantal vaak terugkomende routes. gemiddeld tussen de 5 en 10 dagen onderweg. tussen de 11 en 15 vrije dagen.

Finetuning laat de allermooiste wereldtouren wat verdwijnen, maar deze schijnen in periodes ook weer terug te komen.
Relaxte sfeer. Leuke captains vaak die graag genieten van t leven buiten het vliegen. meer dan passage.

Veel nachtwerk, geen files naar huis.

groet
Tom
 
ps..
german wings..
CGN - X - X - X - X - CGN
ofwel 5 tot 6 legs, geen layovers, stress, smorgens weg savonds thuis
 
Hallo !

Ikzelf ben sinds oktober 2006 aan de slag bij Lufthansa Cargo op de MD11, daarvoor was ik bij Lufthansa CityLine.

Het werken bij Lufthansa Cargo is super-relaxed en staat niet in vergelijking met het "korte afstand vliegen". De touren gaan, heel varierend, van 2 tot 11 dagen. Vroeger was er een wereldomronder (met overnachting te Honolulu, Auckland, Penang,...) van 21 dagen, maar die werd enkel op vrijwillige basis ingeroosterd.

De sfeer is klasse, tussen de collega´s en tegenover de Flotte. Het grote voordeel is dat de gemiddelde vluchtduur rond de 6 à 7 uur ligt, dus geen mega-lange afstandvliegen. Meestel doen we ergens een tussenstop, vb. te Dakar, en vliegen 2 dagen later verder naar vb. Sao Paulo.

Het vliegen op de MD11 is een grote uitdaging. 3 vette motoren, top-performance en lekker snel onderweg (vb. min. clean 285 kts, approach speeds van 175 kts...). De cockpit als werkplek is meer dan aangenaam (momenteel de grootste in de civiele luchtvaart), eten en drinken is er in overvloed aanwezig.

MAAR, het grootste voordeel...on blocks om 20, in de crewbus om 22...geen gedoe met pax´en dus !

Ik heb het er meer dan naar m´n zin en kan het je enkel maar aanraden ! Succes met je keuze !

P.S.: Mocht je eens wat roosters willen zien, stuur me dan een PM.
 
LHC samenwerking met DHL

LHC samenwerking met DHL

Wat hebben jullie gehoord over het nieuwe bedrijf dat ze samen opzetten in LEJ.

Neil
 
Gepland is dat er 4 MD11´s naar LEJ gaan, maar dat is nog maar de planning, dus nog niet zeker. Er wordt gewerkt aan een nieuwe company die voor DHL en LH Cargo vanuit LEJ zou gaan vliegen.

Voor de LH Cargo mensen verandert er echter niets, stationeringsoord blijft met zekerheid FRA, dus voor of na een omloop ex-LEJ wordt er dead-head naar/van LEJ gevlogen.

Groeten uit Antwerpen.
 
Hermafrodiet, zeer interessant die LEJ ontwikkelingen. Ik weet dat DHL pas een contract heeft getekend met Polar Air om met 747's te gaan vliegen. Waarheen? Geen idee. Wij vliegen onder eigen (Gemini) callsign gele dozen vanuit BRU naar LOS, en tot voor kort onder een lufthansa cargo callsign vanuit JFK naar CGN en BRU (nu doet World dat).
Als je ooit ergens bent en je ziet een ex LH DC10 met een G op de staart en vliegers met een NL accent, kom maar langs. We staan vaak naast jullie in Nairobi
 
Maar die nieuwe company in Leipzig gaat niet met MD11´s vliegen en de piloten komen ook niet van LH, want die zijn DHL te duur. Ben dus wel erg benieuwd wat er in 2009 gaat gebeuren. Ook op de PV-Meeting twee weken geleden bleef de Vorstand er erg vaag over. Ze zeggen wel dat ze de vliegtuigen ook zelfstandig wel vol krijgen, maar waarom ze zich dan zo afhankelijk van DHL maken blijft een raadsel.
 
Is voor LH gewoon weer een trucje om onder de dure KTV uit te komen. Waarom zelf met de MD11 uitbreiden tegen veel te veel personeelskosten??

De VC/KTK is volgens mij zich zo blind aan het staren met die 70-zit shit.. ze zien volgens mij niet eens wat ze er daadwerkelijk mee bereiken, eikels
 
...slimme jonge ons Mayerhubertje.

Aan de eene kant een fikse ruzie, waar ze zich op blind staren. En elders gaat die vrolijk de boel ondermijnen...
 
Het zou mij niets verbazen als over x jaren het hele gebeuren van Condor zich herhaalt bij Cargo. Blijkbaar (als je de info mag geloven) gaan die DHL mannen op den duur met 777 en 747 vrachtbakken vliegen. Meer capaciteit dan MD-11, goedkopere cockpit. Vervolgens is MD-11 met KTV vliegers te duur, vracht geen Kerngeschäft van DLH en voila, weer een onderdeel weg.

Hopelijk heb ik het mis.
 
Ja , hopelijk wel maar je zou hier best eens 'n punt kunnen hebben...
Qua consolidatie en het "focussen op de core-business"(om maar eens een meer dan foute management-term te gebruiken).
Maar verdient LH zich niet helemaal scheel aan de vracht dan?Het is toch een goedlopend Flugbetrieb in een markt waar veel te halen valt momenteel.
Vorige week trouwens proefondervindelijk mogen vaststellen dat LEJ er helemaal klaar voor is , de 26L/08R plus alle infrastructuur is een feit....
 
Vorige week trouwens proefondervindelijk mogen vaststellen dat LEJ er helemaal klaar voor is , de 26L/08R plus alle infrastructuur is een feit....
Weet je gelijk waar je Solidaritätszuschlag heen gaat :D

Ik zeg alle kaaskoppen vrijstelling van die onzin!

Het is toch te gek voor worden dat LEJ en DRS zo'n modern laser guided dock-in system hebben en we in FRA nog met TL-balken werken
 
MD11F schijnt al een (te) dure kist te zijn om te opereren.
Eigenlijk vind ik het niet te geloven dat jullie VC dat gewoon laat gebeuren..

Metro, welk hotel verblijven jullie in LOS?
 
House J als we gele dozen vliegen. Vlak voor de Sheraton naar rechts. Heb het (on)genoegen om daar zaterdag / zondag te zitten. Heel af en toe verblijven we in de Sheraton als we voor Das Air vliegen, meestal echter gaan we door naar Nairobi of Addis en krijgen crew rest daar (Panari en Sheraton resp)
 
Ah.. wij zitten in LOS in het Sheraton, Interconti in Nairobi.
Je weet maar nooit, misschien lopen wij elkaar wel eens tegen het lijf daar..
 
vanavond (zaterdag 14-7) gaan we even bij de Sharaton LOS langs, waarschijnlijk pool bar voor wat te drinken. Even de kleine gevangenis ontsnappen......
 
Back
Top