F16 maakt voorzorgslanding KLu open dag 2007

Ballie

New member
http://www.brabantsdagblad.nl/bdbinnenland/article1530258.ece

Heb het gezien, paar flinke knallen agv engine stall. Vlieger liet brandstoftank in het ZW vallen (mooi achter het publiek zodat 90% het volgens mij niet door had) en is komen landen. Was nr 2 van een groep van 15 F16s die zouden op stijgen. De rest mocht na de landing weer terug taxien en zijn niet meer opgestegen. Zijn er al foto's? Google leverde (nog) niets op.
 
Een vriend van mij heeft er een zeer scherp filmpje van waarbij duidelijk te zien is dat de F-16 een vogeltje eet. Ik post hem zodra ik hem heb. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat hij zou ejecten nadat hij van zijn cross naar downwind turn zeer sterk begon te dalen en er maar geen herstart plaatsvond. Uiteindelijk wel gebeurd maar de piloot heeft wel de hydrazine moeten activeren, daarom was de baan even out of service omdat de brandweer natuurlijk moet komen.

Winds,

WvdB
 
Zag er inderdaad lekker uit, schrok ook wel even. Ik was aan het wachten op de eject, maar gelukkig liep het goed af. Jammer dat ik het dumpen van de extra fueltanks gemist hebt.. Overigens wel mooi hoe z'n wingman bij 'm bleef tot de landing.
 
Ik was er ook, en om eerlijk te zijn heb ik vrij weinig verstand van wat nou wat precies is, dus ik had ook in eerste instantie niet echt een idee dat er iets mis was. Ik denk dat is een gepimpte naverbrander ofzo, en de vlieger was even gek aan het doen. Maar het was door wel degelijk iets serieus. Hulde aan de vlieger.
 
Back
Top