Studentenverenigingen vliegscholen?

Prachtig!

"Als je niet van gezelligheid houdt, moet je niet bij een studentenvereniging gaan."

Jongens, voor zover ik weet heb ik geen enkele onwaarheid gemeld, en daarbij wil ik best aantekenen dat mijn ervaringen meer dan 10 jaar geleden waren. Ik ben ook niet anti-studentenvereniging of zelfs anti-ontgroening, ik ben alleen anti-gebral en anti-geeikel. Ik ben anti-"ik vind mijzelf heel wat" en anti-"als je niet meedoet ben je een loser".

Talsma, omdat iemand sociaal niet stevig in z'n schoenen staat, betekent niet dat hij na 15 jaar met 300 man z'n vliegtuig crasht. Dingen als peer-pressure, sociale druk en groepsgedrag zijn heel krachtig, en een meerderheid van de bevolking is daar niet tegen bestand. Geeft ook niks, zolang het binnen de perken blijft.

Het voorbeeld wat ik gaf is 1 van de extremen, maar in de wereld van studentenverenigingen ook weer niet zo extreem. Alleen vind ik dat het terecht is om bij een vlieger-studentenvereniging meer verantwoordelijkheidsgevoel te vinden dan bij een accountants-studentenvereniging.

Dus, voordat jullie weer allemaal de verdediging of zelfs de aanval inschieten, haal maximaal plezier uit je leven, en een studentenvereniging kan daar zeker aan bijdragen, zolang je jezelf en elkaar in de gaten houdt. Wie daar een tegenargument op kan bedenken, komt u maar.
 
Ik heb een zooi berichten verwijderd. Indien men graag lollig wil doen onder elkaar, gebruik daar dan s.v.p. MSN voor. En ten overvloede: mensen met nep-profielen worden standaard verwijderd. De meeste mensen hier werken hard voor hun brevet, uren en ratings.
 
Je hebt geen studievereniging nodig joh, leidt alleen maar af:angel: :grijns: .. Het kan zeker wel leuk zijn, maar je kan je ook met een paar vrienden/vriendinnen uit je klas prima vermaken hoor, als je door de weeks uitgaat kan je er een goed feest van maken. Maar vergeet niet s'avonds een vent s'ochtends een vent!!:D