Studentenverenigingen vliegscholen?

Buiten dat....
Ik heb keihard moeten blokken om te kunnen studeren. En in de spaarzame vrije tijd die ik had, moest ik hard werken om alles te kunnen betalen.
Ik had geen tijd om in de kroeg te zitten en mijn hele studiefinanciering te verzuipen om vervolgens de gaan lopen klagen dat de studiefinanciering zo laag is en je het als student zo slecht hebt...

Het bier is niet zo duur in de CAVV bar heur.

:biertje:
 
Dat is zelfs vijfwerf bah...

De meeste piloten in opleiding drinken graag een biertje in hun vrije tijd. De een doet het in de kroeg om de hoek en de ander bij de bar van de studentenvereniging. Nadeel van de studentenvereniging is dat het vrouwenaantal doorgaans lager zal liggen. Voordeel is dat het lekker dichtbij is en niet zo duur.

Zien jullie wel, zo groot is het verschil niet. En je hebt er ook geen rijke pappie voor nodig.
 
Smaken verschillen de een vindt het leuk de andere niet. Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, kan ik hieruit concluderen dan de KLS als enige een studentenvereniging heeft?
 
Verenigingen zijn kut, ik ga veel liever in m'n vrije tijd achter m'n computertje zitten en op airwork posten dat verenigingen kut zijn!

Vaak zijn dit de sociaal wat minder sterke mensen die dit vinden. Maakt niet uit, die moet je ook hebben..denk ik.

Het Cavv is de enige studentenvereniging van een vliegschool in NL. Je hebt uiteraard ook nog vdrama maar dat is meer een uit de kluiten gewassen schaakclub met borrel(noot)avondjes. Cavv heeft ook veel contacten met andere verenigingen (kma, kim, hogere hotelscholen..enz) in NL.

Zoals al eerder gezegd is het cavv een meerwaarde tijdens je studie en doe je hier vrienden op voor de rest van je leven.

succes met je keuze
 
Hee Horizon,

Laat de keuze van studentenvereniging niet leidend zijn voor je keuze van vliegopleiding!
Desondanks kan ik iedereen aanraden om ergens lid te worden. (bij de KLS dus sowiezo de CAVV).

Bij een studentenvereniging zitten heeft wel degelijk een meerwaarde. Helaas ziet niet iedereen dat altijd even in, en blijft er een negatief daglicht hangen rondom de activiteiten van zo'n vereniging. Als er dan toevallig een vechtpartijtje of een borreltje teveel is gezopen in een ontgroening, staat het groot op de voorpagina van de telegraaf. Dat er ondertussen wel elk weekend paupers en boeren (niet-studenten) elkaar de hersens inslaan in elke grote stad, dan schrijft daar geen krant meer over........ (te frequent en niet interessant genoeg)

En zo'n ontgroening is ook prima te doen. De negatieve verhalen zijn van mensen die zijn afgehaakt, en alleen een 'negatief' beeld hebben. Als je de huidige leden spreekt zal niemand echt ontevreden terugkijken op die 'leerzame' periode.....
 
Vaak zijn dit de sociaal wat minder sterke mensen die dit vinden. Maakt niet uit, die moet je ook hebben..denk ik.

Volgens mij is een studentenverening eerder een verzameling van de sociaal wat zwakkeren. Bij de studentenverenigingen vinden ze dan eindelijk wat gelijkgestemden en kunnen ze ook eens lekker gaan brallen en stoer doen, zonder uitgelachen te worden.
 
Ach, het zuipen bij een vereniging is natuurlijk niet de meerwaarde die het oplevert, meer de bestuurlijke activiteiten die je kunt vervullen om de vereniging draaiende te houden en de sociale contacten die je legt......

Niet voor niets zijn studentenverenigingen 'visvijvers' voor grote ondernemingen om hun nieuwe aanwinsten uit te halen. Mits je studievertraging niet noemenswaardig groot is, is het een prima aanvulling op je ontwikkeling.

En voor de mensen die het hier niet mee eens zijn, PRIMA!!!! Voor ieder wat wils....., maar het commentaar over studentenverenigingen komt uitsluitend van mensen die zelf nooit lid zijn geweest, anders had je het wel gewaardeerd.......
 
Tja, nu Aeolus (NLS) onder de zonnige Portugese zon resideert, en het CAVV nog steeds in de kouwe polderklei aan het brabbelen is, worden laatstgenoemden i.i.g. niet meer in de zeik gezet door de Heren van Limburg, en hebben ze opeens het hoogste woord op dit board!
 
Toen ik m'n theorie op de KLS deed (tijdje terug) hadden ze midden in de winter ook nog een leuke ontgroening waarbij één van de meiden zo vaak terug werd geduwd in de beroemde vijver dat ze daarna met de ambulance zwaar onderkoeld is afgevoerd. Lachen toch? Dat is de spirit, word je hard van, en met een biertje in de hand is het nog leuker. Even hopen dat ze geen blijvende schade heeft opgelopen, maargoed, zoiets is ook niet voor watjes.

Misschien alleen niet zo handig om ooit nog over te hebben als je op sollicitatiegesprek gaat.

Horizon, als je de KLS selectie gaat doen mag je waarschijnlijk tijdens de grading even vernederd worden in een oneerlijk potje basketbal tegen de CAVV en daaarna heb je de grote eer om samen met de "senaet" een hapje te eten. Kan je zelf kijken of het bij je past!

Tuurlijk, ik belicht het een beetje eenzijdig, maar er is gewoon één grote valkuil bij een dergelijke studentenvereniging: Dat je verstrikt raakt in negatief gedrag onder de noemer "moet toch kunnen!" Dat kan variëren van heel hooghartig en arrogant gedrag tot asociaal of onverantwoordelijk gedrag—allemaal dingen die juist NIET goed zijn in je zoektocht naar een baan na de opleiding. Dit is niet een opleiding voor accountant, deze wereld is nog veel kleiner en een avondje misdragen kan je op het meest onverwachte moment lelijk terugpakken!

Sta je sterk in je schoenen, kan je goed relativeren en durf je ook gewoon je eigen lijn te trekken wanneer de rest (al dan niet onder invloed van alcohol) de verkeerde kant op gaat, dan kan het heel leuk zijn om bij zo'n vereniging te gaan. Juist voor mensen die minder sterk in hun schoenen staan, is het te gemakkelijk om door het groepsgedrag in situaties verzeild te raken waar ze niet in willen zitten.
 
Je hebt helemaal gelijk IZ, goed verhaal ook hierboven uit eigen ervaring! Ik geloof alles meteen wat je zegt.

Vliegers van de klm die van de rls/kls afkomen hebben ook allemaal in een valkuil gezeten tijdens hun opleiding (sinds 1957). Een nare bende is het gewoon. Gelukkig hebben ze dit tijdens hun sollicitatiegesprek allemaal verzwegen.

En dan te bedenken dat de vliegers die hooggeplaatst zijn in de organisatie heel misschien ook wel lid zijn geweest...wat een asociale hooghartige arrogante mannen zijn dit.

Als je geen idee hebt wat de vereniging inhoudt ga er dan svp ook helemaal niet over praten.

Laat je studiekeuze er niet vanaf hangen, maar kies je kls dan moet je ook zeker voor het cavv kiezen.

Behalve zuipen (after flight beer, en wanneer er niet gevlogen wordt misschien wat meer) worden er natuurlijk ook lezingen, sporttoernooien en andere feesten georganiseerd. Je moet niet vergeten dat de opleiding altijd voor gaat en dat het cavv een ondersteuning is tijdens je opleiding.
 
Je moet helemaal niks, en de enige lezing van het cavv die ik van heb gehoord was nota bene van het vnv(oftewel een reclame praatje).
Maar als het je ding is, vooral doen(Nee niet sarcastisch bedoelt :) ), maar het is echt geen noodzaak hoor.
 
Natuurlijk moet je niks. Behalve niet met je mond vol praten en je moeder slaan, maar verder moet je niks.

En Iz, als je het toch maar van een kant belicht, belicht dan niks. Natuurlijk zijn er figuren op wie jouw beschrijving volledig toepasbaar is. Maar niet elke vereniging bestaat alleen maar uit dat soort leden.

Als je toch zo zwak bent dat je niet je eigen beslissingen kan maken, en er nare dingen van komen, is het beter dat dat (onschuldig) binnen een vereniging gebeurt dan dat er over 15 jaar 300 passagiers de dupe van worden.
 
Waarom deze negatieve beelden van studenten verenigingen? Dit zijn allemaal ramp senario's die hier worden besproken.
Waarom gaan mensen in de stad naar een kroeg?, waarschijnlijk om het gezellig te hebben en een leuke avond eraan over te houden... Voor mensen bij een studenten vereniging is dit precies het zelfde. Als je niet van gezelligheid houd moet je het ook zeker niet doen, maar dan kan je ook beter een andere opleiding kiezen!
De argumenten dat je de opleiding zou moeten laten vergallen door deze praktijken slaan natuurlijk ook nergens op, omdat je het net zo gek kan maken als je zelf wilt. Moet je leren ga je een keer niet naar de bar... Ben je de volgende dag vrij dan kan je het overwegen om gezellig een biertje te komen drinken.
Jammer dat er een hoop mensen zo negatief tegen aan kijken en weet je er niks vanaf denk dan ff na voordat je er wat van zegt....
 
Juist voor mensen die minder sterk in hun schoenen staan, is het te gemakkelijk om door het groepsgedrag in situaties verzeild te raken waar ze niet in willen zitten.

Daarom zijn veel van deze mensen ook geen lid geworden.
Eindelijk onderbouwing waarom veel niet-leden laffe twatten zijn... gewoon zelfbescherming!
 
Back
Top