ff voorstellen

Tuurlijk is het belangrijk hoe je overkomt, maar als je uit jezelf al goed overkomt helpt dat natuurlijk enorm :)

En altijd in je beste pak komen (niet driedelig, giletje kan je thuis laten), heb je meteen een goede eerste indruk.
 
Best wel balen dat ELKE sollicitant in z'n beste pak komt en goed probeert over te komen. Daar heb je het verschil dus nog niet gemaakt...

Er zit echter een verschil tussen voorbereiden en voorbereiden! Je kunt een gezonde portie interesse, ambitie en motivatie tonen door op de hoogte te zijn van laatste ontwikkelingen, stand van zaken en een beperkte vakkennis. Je moet alleen zorgen dat je niet doordraaft en neurotisch ingestudeerd alles gaat zitten opsommen en overkomt als iemand met een e.q. van een toiletbril...
 
@Pirke,

Heb er even over nagedacht of ik het wel of niet moet posten, en dus toch.

Ik las ergens in je Post dat je koos voor KLS en daarna EPST ipv NLS omdat deze scholen via de bank geen borg vereisten? Ik snap die redenering niet. Je kiest toch geen school op basis van borg? Je kiest een school op basis van strakste opleiding en resultaten (ik zeg niet dat epst en kls minder zijn dan nls). Wat zou er kunnen gebeuren waardoor je aanspraak moet maken op het fonds dat je opleiding zonder borg gaat terugbetalen?

- falen van de opleiding? Denk je dat de banken je zomaar gaan afbetalen? Denk je niet dat ze werkelijk ALLES zullen doen om aan te tonen dat jij niet 7 dgn per week op je boeken hebt geslapen?

- medisch? Daar heb je je LOL voor. Deze zal ook je borg uitbetalen dus daar zit ook jouw risico niet.

Ze zullen je straks op je sollicitatiegesprek in NL vragen voor je keus in vliegscholen...wat zeg je dan?

Ik bedoel, komop. Een vliegopleiding is echt retegoed te doen, en ook zonder hoge vooropleiding lukt het iedereen. Men denkt dat je geniaal moet zijn om piloot te worden maar ik geloof er niet zo in, Beetje doorzetten, juiste docenten erachter en een gezonde motivatie en je piept er in 18 maandjes doorheen! Ik ken slechts 2 mensen die gefaald hebben en dat kwam omdat ze teveel tijd doorbrachten in hun luxe autospeeltjes, aangeschaft door papa of ze vonden de hongerige studentes op donderdagavond's Vrijthof te gezellig...
 
KLS en EPST hebben sowieso mijn voorkeur. Maar de reden dat ik geen borg wil, het huis van mijn ouders heeft niet genoeg overwaarde en dan zouden mijn ouders een extra lening ter waarde van het verschil moeten afsluiten zodat die lening als borg kan staan. Dat werd me bij de ING (via NLS) verteld, en daar heb ik dus geen zin in.

Dus ja, financiele redenen zouden ook mee kunnen spelen bij de keuze voor opleidingsinstituut. In mijn geval vallen ze toevallig samen met mijn 1e en 2e keus, dus dat komt mooi uit. Mocht ik bij allebei niet aangenomen worden dan is het nog even kijken hoe ik het ga doen.

Het is dus om gedoe vooraf te besparen, niet voor het geval je de opleiding niet af maakt of wat dan ook.
 
Vandaag fase 1 selectie gehad van EPST, compass test waar je max 42 punten op kan halen en bij 24 ben je door... ik had 37 punten, die mensen daar waren verbaasd want dat krijgen ze niet vaak te zien :)

Op naar fase 2!
 
Huh hoezo zou hij Airbabe zien bij de EPST? Volgens mij heb je of te veel op, of je hebt per ongeluk in het verkeerde forum gepost :p:

Of ik heb het helemaal fout, dat kan natuurlijk ook ;)
 
woeps!

Niet zorgvuldig gelezen.. shame on me.
En ik heb toch echt niet zoveel gedronken Marty!:D
leesfoutje

Thank u Pirke! Altijd leuk om te lezen!
 
Hey lui, ik heb 2 vragen.

Er wordt hier veel gesproken over een "Modulair Brevet". Wat houdt dit precies in?


En als ik aan mijn brevet ga beginnen, ben ik rond de 22 jaar... Ik wil gewoon bij KLS/NLS/STella mijn brevet halen. Hoe hoog zijn mijn kansen dan nog aangezien ik hier veel mensen hoor praten over dat 25 al oud is... Ik ben dan rond de 24-25 als ik klaar ben. Is dit echt te oud voor kansen op een baan in Nederland?
 
Inderdaad gewoon netjes in pak komen, en geen witte sportsokken eronder of sportschoenen ofzo (maar dat spreekt toch voor zich??)

Modulair brevet houdt in dat je de opleiding eigenlijk bij elkaar sprokkelt: eerst haal je je PPL ergens, dan ga je wat uren opbouwen terwijl je in zelfstudie de theorie leert, daarna CPL examen, multi engine, instrument rating en uiteindelijk heb je precies hetzelfde gehaald als bij een "normale" fulltime opleiding, hooguit nog een MCC cursus. Het verschil is dat je het allemaal zelf moet regelen/uitzoeken/plannen. Het voordeel: je kan het een heel stuk goedkoper halen, plus in je eigen tijd hoe het jou uit komt. Het nadeel: je bent er waarschijnlijk een stuk langer mee bezig (omdat je er niet fulltime mee bezig bent) en er is een kans dat de maatschappijen eerder geneigd zijn om iemand van een school met een goede naam aan te nemen, al zijn hier de meningen sterk over verdeeld.

En 22 is zeker niet te oud hoor, maar iemand van 26 die modulair in 4 a 5 jaar modulair zijn frozen ATPL wil gaan halen, kan het moeilijker krijgen op de arbeidsmarkt, al zal het hoogstwaarschijnlijk wel lukken.
 
Airforce -

Is het niet verstandig om je eerst te oriënteren door bijvoorbeeld te googlen, Airwork kennisbank/zoekfunctie te raadplegen etc. Valt me op dat veel van je vragen eenvoudig op deze manier beantwoord kunnen worden.

Niet om te zeiken, slechts een hint...
 
Inderdaad gewoon netjes in pak komen, en geen witte sportsokken eronder of sportschoenen ofzo (maar dat spreekt toch voor zich??)

Ik ben gewoon in mn ("zomerse", twas nazomer) vrijetijds kleren gekomen, ik hoorde namelijk dat je lekker zittende kleren aan moest hebben omdat men er dikwijls zwetend uit komt..:rolleyes:

Over die witte sokken, ik zie soms wel eens een witte sok vanonder de rand van een keurige nette broek kijken:D
 
Ze hebben er ook airco en die mag je zelf bedienen, dus als je zweet zal het vast niet van de hitte komen maar van de test zelf :D
 
Bij mij was er geen airco.. maar heb het ook niet bij de EPST gedaan.
Dat zweten was van de inspanning:)
 
Back
Top