NLS 0711

Geen idee. Vliegmedische keuring schijnt niet zo heel zwaar te zijn (ff afkloppen).
Zit jij ook dan in 0711 Airforce?Ik hoor het wel als de hyves klaar is:D;)!
 
Neen, ik ga binnenkort een thuisstudie havo volgen om ook te kunnen solliciteren. Dit gaat nog wel 2 jaar duren aangezien ik het naast mijn baan bij de Kon. Landmacht ga doen. Maar dacht dat vliegmedische keuring toch wel het grootste knelpunt was voor de meestte, dus ik dacht er aan binnenkort alvast mn medical class te halen, zodat ik in ieder geval weet dat ik die al heb.
 
(nog een anonieme lezer... ik had me al wel aangemeld, maar nooit gereageerd vanaf december tot mei ofzo) maar omte reageren op airforce:

Bij de medical vallen inderdaad weinig mensen uit, als je uitvalt zal dat zijn op iets wat geheel onverwacht is, maar als jij weet dat je een zwak hart hebt! Of te lage/hoge bloeddruk wat constant is, weet je toch wel (of je belt of het een probleem is) dat je niet aangenomen wordt waarschijnlijk!
Ik was er zelf wel heel bang voor, omdat ik niet precies wist of ik problemen zou hebben omdat ik ook een as in mn lenzen heb, maar dat was geen probleem!
 
Ik zit bij de luchtmobiele brigade. Hiervoor moet je cluster 4 gekeurd worden. Dat is de allerhoogste keuringseis, net zo hoog als die van de commandos. Maar goed daar kijken ze naar wat andere dingen. Niet naar bijvoorbeeld je lensdruk enzo. Daar ligt het accent meer op de fysiotherapeuten die je lichaam controleren of je fysiek zwaar werk kan doen. (Uitrusting van 60-70 kilo om je lichaam ) Daar doen ze wel ook een ECG enzo, maar niet alles wat je voor je medical class ook nodig hebt.

Wat keuren ze nu precies dan tijdens de vliegmedische keuring? Is daar een lijst van ergens te vinden ofzo? De site van Aeromedical Expert Centre is ook niet zo heel duidelijk. Wat voor gehoortest doen ze bijvoorbeeld? Mag je een kleine dip hebben in je oren? Hoe testen ze je longen? etc etc.


Misschien dat het niet zo een briljant plan is om dit alemaal in deze topic te zetten. Is misschien wat nutteloos en offtopic voor de leerlingen die ook in deze klas gaan komen. Dus als je zou willen, kan je dan misschien replyen in de "Hoe wordt ik piloot" forum, in de topic die ik daar heb aangemaakt?
Mocht je het wel nuttig vinden voor de rest van de leerlingen die in dit topic reageren, dan kan je ook gewoon hier reageren natuurlijk.
 
topic van de juli klas of septemberklas gaven aan dat ze overgegaan zijn van 12 (combi klas) naar 24(enkele klassen) zijn gegaan...

oftewel geen samenwerking meer met een klas die 4maanden later begint bij blokA terwijl jij blokB net hebt gedaan....

(als het goed is...maar pin me er niet op vast)
 
@ airforce (ff kort houden)

Medische keuring heeft haast niets meer te mkaen met de KL keuring. KL was vooral spier en conditie en daarbij nog wat kleine dingetjes zoals je gehoord.
Correct?

Vliegmedische keuring heeft denk ik weinig tot niets meer te maken met kracht of uithoudingsvermogen. Rest van KL onderzoek blijft + nog wat extra dingetjes.
Kan iemand anders dit nog even bevestigen voor de zekerheid?(heb namelijk nog geen medical gehad:angel: )
 
Je hebt een gehoortest, maar weet niet wat de max is! (piepjes horen en klikken als je hem hoort)
hartfilmpje, om te kijken naar ruis en oneffenheden (8 slagen ofzo, dus zo gedaan met van die zuignapjes (bereid je vriendin voor op zuigzoenen :p haha)
Gezichtsveld (kijk naar een lichtje in het midden en klikken als je een lichtje ziet binnen je gezichtsveld)
ogentest (oogboldruk, zicht, samenwerking tussen ogen, afstand tussen ogen)
fysisch onderzoek (reflex-testen, klieren,)
druk in je oren
bloedtest (glucose, cholesterol, hiv, HB)
medische achtergrond a.d.v. een vragenlijst...

misschien nog meer maar dat komt nog wel moet nu gaa...
 
topic van de juli klas of septemberklas gaven aan dat ze overgegaan zijn van 12 (combi klas) naar 24(enkele klassen) zijn gegaan...

oftewel geen samenwerking meer met een klas die 4maanden later begint bij blokA terwijl jij blokB net hebt gedaan....

(als het goed is...maar pin me er niet op vast)

Klopt.. over kleine 2 weken start de eerste ronde van 24 en de klas die dan net hun examens gehad hebben, gaan dan door zonder parallel klas, dus gewoon met hun 12en
 
Nee.. de klassen die beginnen vanaf Juli zullen bestaan uit 24 leerlingen. Voorheen bestond 1 klas uit 12 mensen. Deze klas volgde dan samen met een andere klas (een parallel klas), die 4 maanden voorliep, een blok theorie..
 
klas 0711

klas 0711

Ik heb afgelopen dinsdag de Nass test e.d. gedaan en gisteren het goede bericht gekregen dat ik het heb gehaald. YEAHH Ik moet zoals een aantal anderen van jullie ook nog de medische test en de financiering regelen. Ik ben voorlopig ingedeeld in klas 0711. Wordt volgens mij wel gezellig :)

Tot op hyves heren :)

ps: Ik ben benieuwd of er nog meer dames in deze klas zitten....
 
Jahoor, en bij jullie is de dame al wel bekend ;) haha
Nou gefeliciteerd dan he ;) hoop dat ik geen spijt krijg dat ik niet in november ben gebleven :p
 
vriend van me is ook door, maar zit alweer in de 0801 klas!, jullie klas zit blijkbaar ook alweer vol :)
 
Back
Top