ready entry FQ interview LH passage/CLH

Jax

New member
Hallo,

Zijn hier nog ready entry mensen die in de afgelopen tijd een interview hebben gehad bij de DLR voor LH passage of CLH?

ik ben binnenkort aan de beurt voor LH passage FQ en vroeg me af wat er zoal gevraagd wordt in het sollicitatie gesprek en of er grote verschillen zitten tussen ready entry en ab initio interviews?

waar ik specifiek benieuwd naar ben: krijg je (veel) vragen over ATPL theory knowledge of juist operationele tech vragen of juist helemaal niets technical. etc.

bedankt
Jax
 
ik ben binnenkort aan de beurt voor LH passage FQ

Dan ga je in het CITYLINE forum niet veel reacties krijgen , aangezien de Cityliners momenteel niet bepaald staan te springen om nog meer mensen direct bij Passage te zien instromen.Met hun plaats op de wissellijst en hun DLR-test , gele Ausweis etc.
Niks persoonlijks ,maar lees het topic " Doodbloeden CLH" even door en je begrijpt hopelijk waarom...
 
Jaap -

So let me get this straight. LH neemt eerder/liever mensen van buiten aan ipv doorstroming van Cityline ???? that sucks :1855:
 
Nee , niet "liever".

1.Ze bellen CLH om F/O's te krijgen die al jaren geleden geselecteerd zijn en voor iedere toko in het LH-concern kunnen vliegen , CLH zegt " we kunnen onze F/O's niet missen want we hebben een beroerd slechte capaciteitsplanning en we kunnen geen nieuwe vliegers krijgen omdat onze arbeidsvoorwaarden zo......sub-optimaal..... zijn dat er niemand voor ons wil komen werken."( ok, zeggen ze misschien niet letterlijk:grijns: )
Waarop LH zegt : " da's dan vette pech voor uw zgn.wisselaars met hun DLR-test , FQ , medical , Lufthansa SOP's , Lufthansa personeelspas enz, dan gaan we Direct Entries aannemen.Doei."

2.Een slimme Cityliner denkt dan : " Ga ik toch buitenom: Ik zeg wel op bij Citlyine, dien mijn opzegtermijn uit en meld me dan bij LH."
Zegt LH: " Jij komt van CLH , jou nemen we niet want jij neemt het heft in eigen handen en gooit de planning van CLH overhoop ."

Ergo : om bij LH te komen is je Citylinerschap eerder een nadeel dan een voordeel.( Cruyff heeft dus niet altijd gelijk , wat een rare constatering...)

Snap je de stemming bij CLH nu een beetje?
 
Last edited:
Hoi JS

Ik houd dit deel van het forum goed in de gaten en heb o.a. bovenstaande thread gelezen. Zelf vind ik het ook belachelijk wat er met jullie gebeurt. Maar net zoals iemand anders al zei, zijn de omstandigheden helaas tussen elke flag carrier/regional arm zo (schrale troost ik weet het). Mijn huidige werkgever laat ook te wensen over.

Hoe dan ook is het nog wel een forum voor CLH. Mensen die onlangs voor CLH een interview hebben gedaan, zouden mijn vraag misschien kunnen beantwoorden, afgezien van mijn achtergrond/potentiele toekomst.

Ik begrijp dat jullie super pissig zijn, maar ik denk dat deze vraag hier wel juist staat. Daarnaast zijn er genoeg mensen die het CLH forum lezen die ergens anders werken, of misschien iemand kennen die deze info zou kunnen hebben. Geen probleem als mensen mij niet willen helpen.

Hoe dan ook, ik hoop dat jullie arbeidsomstandigheden snel verbeteren.

groet
Jax
 
Is bovenstaand verhaal van Jaap Stobbe ook het antwoord op de vraag waarom GermanWings z'n A320 opleiding niet vol krijgt de laatste tijd?

Verder volg ik dit topic prima maar toch even een vraag: is het niet zo dat alle LH Cityliners bij hun aanname wisten dat ze niet op de LH senioriteitslijst kwamen (als ik iets gemist heb, tell me)?
 
"is het niet zo dat alle LH Cityliners bij hun aanname wisten dat ze niet op de LH senioriteitslijst kwamen (als ik iets gemist heb, tell me)?"

Dat klopt, maar toen was er ook nog geen sprake van dat onze perspectieven door allerlei smerige truukjes naar gasten van LH zouden gaan!
Verder staat er in de cao van LH dat alles boven 70 stoelen in hun cao zou moeten vallen. Kwestie van lezen..niet ZIJ moeten alles boven 70 stoelen vliegen, maar alles dat met machines met meer dan 70 stoelen vliegt moet hun cao krijgen! Wij dus!

Cheers!
 
Alllright dat maakt het wat duidelijker.

Nog iets... Sta zelf nu voor de voordeur van CityJet (Bae146 vanuit Londen (of Parijs)) en wil daar graag aan de gang, maar GermanWings geeft aan dat ze mij alsnog graag hun (Lufthansa DLR) selectie in willen zien gaan. En zsm binnen zijn bij een grote mainline zoals LH is natuurlijk top. Wat zouden jullie doen, na (eventuele) aanname bij CityJet alsnog selectieprocedure bij GermanWings in gaan?
 
Een vriendin van me vliegt bij Cityjet. Veel vliegen en goed verdienen (tax is nogal laag daar). Tja als je tijdens Cityjet nog tijd hebt voor DLR, dan zou ik het proberen. Maar binnen bij Cityjet... geeft dat ook geen perspectieven bij Air France dan??
 
Dat klopt, maar toen was er ook nog geen sprake van dat onze perspectieven door allerlei smerige truukjes naar gasten van LH zouden gaan!
Verder staat er in de cao van LH dat alles boven 70 stoelen in hun cao zou moeten vallen. Kwestie van lezen..niet ZIJ moeten alles boven 70 stoelen vliegen, maar alles dat met machines met meer dan 70 stoelen vliegt moet hun cao krijgen! Wij dus!

Cheers!

Haha jij maakt het helemaal mooi! Binnenkort A380, A340 en B747 bij Cityline :haha:
 
Alllright dat maakt het wat duidelijker.

Nog iets... Sta zelf nu voor de voordeur van CityJet (Bae146 vanuit Londen (of Parijs)) en wil daar graag aan de gang, maar GermanWings geeft aan dat ze mij alsnog graag hun (Lufthansa DLR) selectie in willen zien gaan. En zsm binnen zijn bij een grote mainline zoals LH is natuurlijk top. Wat zouden jullie doen, na (eventuele) aanname bij CityJet alsnog selectieprocedure bij GermanWings in gaan?

In jouw geval zou ik zeker de selecties doen. Mocht het niet lukken, pech gehad. Indien positief resultaat kan je altijd nog kiezen wat je doet. LH is een goed bedrijf om voor te werken. Houd er wel rekening mee dat je bij Germanwings alleen maar dagtouren vliegt met 4 legs, mocht je in NL wonen en family hebben kan dit wel s lastig worden.
 
Spacekeek en CH bedankt voor de reacties.

Spacekeek ja tot 32000 per jaar is de tax 20% dus dat is gunstig maar alles daarboven is meteen 41% dus das minder. Maar brutoloon (niet top) plus sector/overnight payment erbij schijnt datzelfde bedrag netto erboven op te zijn dus das dan wel weer prima. Perspectieven bij AF, schijnt een optie te zijn. Who knows.. Maar wat je zegt als ik tijd heb dan ga ik zeer waarsch die DLR scheizs (incl voorbereiding) wel doen.

CH bedankt voor de info. Maar ach bij veel maatschappijen in het buitenland zal de consequentie zijn dat je gewoon minder thuis bent. Aan de andere kant wel top voor je persoonlijke ontwikkeling lijkt me.

Samengevat, hopen dat de grading zaterdag lekker gaat (737-200, geen trackindicator dus lachuhh) en daarna keihard die DLR in.

Joe
 
Even ter zijde...
CH, volgens mij gaat het bij clh nu om Embrears en Canadairs en niet om a380´s. Bovendien is al begin jaren 90 besloten dat het het doel is om clh in de loop der tijd te integreren in de ktv. Is door de ktk toen zelf verhandeld dus loop nou niet te zeuren! German Wings zit ook in de ktv maar vliegen toch ook geen a380´s? Arbeidsplatzsicherung? Passage krijgt er genoeg kisten bij binnenkort als uitbreiding waarvoor ze niet eens de piloten hebben! Waar ben je in godsnaam bang voor man!
sorry voor deze interruptie, maar moest het effe kwijt...
 
Hector, ik reageerde op de voorlaatste zin van Slambam. En aan de smiley en 'haha' kan je zien dat dit niet serieus bedoeld is. Wat 'zeur' ik eigenlijk?
 
Back
Top