Vrouwlief in nederland...en jij?

Ik heb het er met mijn vriendin, waar ik al meer dan 6 jaar mee ga, goed over gehad. En uiteraard vindt noch zij noch ik het geweldig om elkaar 6 maanden niet te zien, maar als het echt je droom is ziet zij dat ook wel en zal ze 100% achter je staan.

Ik hoop wel dat ze nog even langs kan komen in de states, ik weet alleen niet hoeveel ruimte/tijd daarvoor is. En anders wordt het skypen, msnen en aftellen. Vergeet niet dat jij daarnaartoe gaat om te vliegen en zoveel nieuwe indrukken zal opdoen dat het wel een beetje compenseert. En zij blijft hier in haar eigen omgeving van vrienden, ouders etc. Succes iig!
 
Het zal voor haar een stuk moeilijker worden.
Vergeet niet dat jij degene bent die weggaat, je zal merken dat je het bijna te druk hebt om haar echt te missen.
En zij, zij zit hier thuis met alles wat ze ook al had toen jij er ook was, behalve jou. Zo veel mogelijk contact houden en veel aandacht geven is the key ;)
Het komt wel goed, zodra je daar zit vliegt de tijd... Althans zo heb ik het ervaren!

Good luck :biertje:
 
lekker af en toe later over komen en een keertje zelf terug gaan. En zoals hierboven overal al staat, veel bellen (aldan niet via de comp. ;-) ) Of neem een webcam voor je comp. dan kan je toch een beetje elkaar zien, maar het is idd behelpen..
 
Het is inderdaad lastig. Ik heb het zelf niet vol kunnen houden.
Maar 6 maanden is helemaal niet zo erg, als je maar begrijpt dat na die 6 maanden je best nog wel een heel stuk langer weg kan blijven. Ik zit nu al bijna 15 jaar in USA, heb hoop vrienden die het zelfde hebben doormaakt, en een heeft het gehaald. Maar dat was ook op het nippertje :rolleyes:
Een carriere als piloot is niet meer dat je paar dagjes werkt en dan 2 weken thuis bent.
En dan moet je ook nog een baan in de buurt van Nederland krijgen. Zoals andere al hebben beweerd, stel je prioriteiten. Wil je liever op de 744 of een Dash-8 voor 1/3 van het geld in Nederland ?
 
Het is inderdaad lastig. Ik heb het zelf niet vol kunnen houden.
....
En dan moet je ook nog een baan in de buurt van Nederland krijgen. Zoals andere al hebben beweerd, stel je prioriteiten. Wil je liever op de 744 of een Dash-8 voor 1/3 van het geld in Nederland ?

1. Wat heb je niet vol kunnen houden? Trouw blijven of verliefd blijven of iets anders?

2. Naja het liefst werk ik natuurlijk wel in Nederland, en er blijven natuurlijk ook altijd (wel minder aantrekkelijke) opties om wel in nederland te kunnen blijven, maar uiteindelijk ga ik natuurlijk niet voor het geld! Ik wil vliegen en waarop maakt me niet echt uit, als het maar verkeersvlieger is.
Ik ga ervoor om de lening te kunnen afbetalen en door te groeien in het bedrijf! Dat zal dus uiteindelijk als het allemaal goed gaat en volgens normale omstandigheden wel uitgroeien tot een groter toestel/verdere reizen, maar ik ga er gewoon voor om het te combineren!

Het zal misschien moeilijk worden, maar je moet inderdaad je prioriteiten stellen en zodoende kies ik gewoon voor de moeilijke weg! Alles willen en niets weg geven, zie maar te overleven :grijns:
 
6 maanden!!
Waar hebben we het over zeg?

Anderhalf jaar in "de Steets" geweest zonder het meissie; inmiddels 10 jaar geleden en nog altijd samen. (alweer 18 jaar)

6 maanden; zolang zit ik op de plee om de zondag-editie van de New York times te lezen (even without my legs going numb!!)
 
?

?

@ Destinyhunter:

Hoezo ga je niet voor het geld? Denk je dat als een piloot ruk verdiende, dat het dan nogsteeds die 'romantische' baan was? Het is toch juist de combinatie?Gaafste werk/hobby en er dikke knaken voor binnenharken? Ik begreep die luitjes tijdens mijn opleiding ook nooit die zeiden dat ze het niet voor het geld deden maar voor het gave werk, de sfeer...blabla...(nog geen meter gevlogen en 3 keer op schiphol geweest voor vakantie of staan rukken bij 06-24)

Ontopic:

Tijdens de opleiding was 't even vervelend om elkaar niet te zien (Portugal). Keertje of 2 over laten komen. Topweekend van gemaakt in Lisboa. En geloof me, je hebt tijd ZAT om dr te missen tijdens de opleiding......Zeker als je doorkrijgt dat een gemiddelde Portugese dame meer haar bezit dan jij en je kamergenoot samen!

Na de opleiding een baan in UK . Elke week naar huis reizen en als ik daar een keertje geen zin in heb, dan pakt zij het vliegtuig. Wel prettige situatie vind ikzelf, al bof ik wel met mijn roosters.

Geen idee hoe het zou gaan als ik in Wokkiwokkiland zou vliegen en er 1 stoomtrein per week ging....

Ga gewoon voor die opleiding en je droom.

Succes
 
@THUMBS ON FLY

Ja ok je hebt wel gelijk, natuurlijk speelt geld wel een rol en is het een plus-punt! Maar wat ik precies bedoel, (en ik denk iedereen die hetzelfde zegt).
Als de opleiding haalbaarder was met geld, en je met een gewoon HBO-niveau geldinstroom (sorry voor mijn woordkeuze maar weet het even niet anders te brengen ;) ) Dan zou ik het nog liever dan wat dan ook doen.
Maar zoals je al zegt de combinatie is geweldig!

En bedankt voor je antwoord op mijn originele vraag ;) ik denk dat dat inderdaad ook de beste oplossing is, en dat het zo dus ook wel werkt met een baan in het buitenland! (BTW waar vlieg jij dan? zal vast wel ergens staan maar toch...)
 
2. Naja het liefst werk ik natuurlijk wel in Nederland, en er blijven natuurlijk ook altijd (wel minder aantrekkelijke) opties om wel in nederland te kunnen blijven, maar uiteindelijk ga ik natuurlijk niet voor het geld! Ik wil vliegen en waarop maakt me niet echt uit, als het maar verkeersvlieger is.
Ik ga ervoor om de lening te kunnen afbetalen en door te groeien in het bedrijf! Dat zal dus uiteindelijk als het allemaal goed gaat en volgens normale omstandigheden wel uitgroeien tot een groter toestel/verdere reizen, maar ik ga er gewoon voor om het te combineren!

Verkeersvlieger= Bus Chauffeur
Vrachtvlieger= Vrachtwagen Chauffeur
Corporate Vlieger= Taxi Chauffeur

Als je voor het geld en het leuke vliegen wilt gaan, moet je vracht gaan vliegen. En dan ook nog, in USA, Part 135 Unscheduled of UPS, Fed-Ex of nog paar andere kleinere maatschappijen. Je weet nooit precies waar je naar toe gaat en wanneer je weer weg gaat. Maar ik heb inmiddels wel dikke 90%van Amerika gezien, inclusief Alaska en meeste van Mexico en Canada. Veel leuke dingen gezien en gedaan, erg aardige mensen ontmoet.
Ik heb zelf vele jaren geleden al besloten geen verkeersvlieger te worden. Want je mag niks, andere vertellen je wat je moet doen en hoe en wanneer etc.
Je moet zelf maar bepalen wat je wilt doen, en ik weet dat er in Nederland bij lange na niet zo veel keus is als hier in USA.
Blijf je in baan zoeken om het leuk voor je vriendin te houden denk ik zelf dat je verkeerd bezig bent.
Je had altijd nog gewoon een HBO-achtig baantje kunnen nemen en bij je vriendin te blijven en sportvlieger worden.
Want wat als je tzt een baan krijgt aangeboden in India (grootste groeiende markt) of China of USA? Zeg je dan nee omdat je vriendin het niet wilt of je de relatie niet wilt opbreken? Je maakt het je zelf te moeilijk en je limiteerd jezelf behoorlijk in het begin van je carriere. Hoop dat ze het waard is en je er mee kunt leven 20-30 jaar verder. En misschien heb je hoop geluk en je kijgt die mooie baan in Nederland waar je van droomt. Maar ik ken een hoop die hetzelfde dachten en die zitten nu overal in de wereld nu en niet eens in Europa.
 
het is toch ongelofelijk moeilijk om aan een baan in amerika te komen als je in nederland je opleiding hebt gedaan? Met greencards (die je ook niet zomaar krijgt) en dergelijken?
 
Mijn visie hierop: werk gaat voor de vrouwtjes!
Heb ook x aantal jaar een vriendin maar die weet ook dat dit iets is waar ik voor gekozen heb. Ben op dit moment in Duitsland werkende, en het lukt nog. Hierover met haar gesproken en heel simpel gezegd tegen haar: we zien wel wat de toekomst brengt, lukt het dan lukt het, zo niet dan niet... en zo simpel ligt het ook. hierbij ook gezegd, als ik er vanuit ga dat je niet de financiele middelen hebt, een beginnend piloot kan het zich ook niet veroorloven om zijn leven op die manier aan te gaan passen aan zijn vriendin...

greetz P
 
Tjah, als je de mazzel hebt dat je vriendin bij je blijft in de aanloop naar je opleiding dan kom je ook die anderhalf jaar wel door. ;-)
 
Back
Top