Interstate Airlines

Is dit niet dezelfde toko die ook in Italië vannuit Perugia opereerde?:1855:
Ik kan me nog herrinneren dat ze een ATR hadden die een vogel had geconsumeerd en ze vervolgens een week of 2 vast stonden in Tortoli
 
Uiteindelijk hoopt Interstate met drie of vier TriStars te gaan vliegen.
------------------------------------------------------------------------------------------
What the Hack!!! Kisten die rond 1980 zijn gebouwd!!
uit welk tijdperk komen deze gasten jo...
koop dan gewoon een kisten die vandaag de dag nog in service is bij de gemiddelde airline, zoals de 767..staan er genoeg van in opslag en onderdelen zijn ook een stuk makkelijker te krijgen lijkt mij.
 
Haha lache,
Moet zeggen ik vind het mooie kisten maar no way dat ik mn TR hiervoor zou betalen.

Het zal me allemaal weer eens benieuwen.
 
Sounds like Bullsh*t

Sounds like Bullsh*t

Roberto S. talks big but can't deliver.

When things go wrong it's always someone else's fault.

He has no experience operating large jets.

Assuming this gets off the ground (I have my doubts) I'd be interested to see in which country Roberto registers the aircraft. Going to be a problem operating in the EU under a "flag of convenience".

Avoid, Avoid, Avoid
 
koop dan gewoon een kisten die vandaag de dag nog in service is bij de gemiddelde airline, zoals de 767..staan er genoeg van in opslag en onderdelen zijn ook een stuk makkelijker te krijgen lijkt mij.


Er staan géén 767's (-300) in opslag. Je kunt ze nog wel gewoon nieuw bestellen, mocht je interesse hebben.:snore:
 
als je een nieuwe wil kopen dan heet hij 787 en kan je nog een jaar of 8 wachten


Nee hoor, dit jaar zijn er tot nu toe alweer 36 besteld. Ok, weliswaar voor het merendeel freighters, maar toch. Levertijd zal ook wat korter zijn. :biertje:
 
andere optie

andere optie

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze goedkope kisten ( waarschijnlijk voor een prikkie uit de zandbak in Arie te halen) aanschaffen en daarmee de ACMI markt opgaan...en dus capaciteit leveren voor andere maatschappijen die (bijv) in de knoop komen omdat de A380 op zich laat heeft laten wachten.....en dan is het misschien geen gek idee.....vraag me dan wel meteen af: "waarom niet een paar oude 747's..daar zou je nog wel piloten en sleutelaars voor kunnen vinden.

Nja, zoals altijd, niet eerder geloven dan dat ze ook daadwerkelijk op het beton staan.

Climb350
 
vraag me dan wel meteen af: "waarom niet een paar oude 747's..daar zou je nog wel piloten en sleutelaars voor kunnen vinden.

Nja, zoals altijd, niet eerder geloven dan dat ze ook daadwerkelijk op het beton staan.

The original plan was to operate 747's. The fact that they couldn't make it happen is more proof that this is a questionable venture at best.

Show me the money Roberto! Everything else is just more crap.
 
Ik heb dit topic nu eens doorgenomen, het was eerder aan mijn aandacht ontsnapt.

Vroeger, toen Exel een deal aanging met KLM, heb ik Roberto S. eens gesproken, samen met zijn side kick Freddy B. Dat hadden ze goed voor elkaar de heren en heb ze toen dan ook gecomplimenteerd.

Wat er daarna fout is gegaan weet ik niet, heb de hele deconfiture vanuit het verre buitenland slechts een beetje kunnen volgen.
Maar toen V-Bird op de proppen kwam was ik wel verbaasd dat R.S. in zo’n risky venture in samenwerking met wat merkwaardige lieden, tijd en energie ging steken. Voor het geld hoefde hij het niet te doen, rijk getrouwd enzo.
V-Bird heft dan ook niet lang geduurd en na deze zeepbel spat zou je verwachten dat hij het rustig aan ging doen.

Maar nu? Interstate als ACMI provider. Dat kan in principe best een goed business model zijn maar daar hoort dan wel de juiste doelgroep bij met equipment wat bij het mission profile past.

Wil je als ACMI provider de Hajj en Umrah markt op dan zal je eerst met een buitenlandse National Carrier in zee moeten.
Deze carriers stellen, gedwongen door de Saudi overheid, steeds stringentere eisen aan de kwaliteit van de equipment die word ingezet en het gaat zover dat de Saudi PCA,(CAA), de betreffende vliegtuigen een voor een moet goedkeuren voordat er ook maar sprake van kan zijn dat toelating tot het luchtruim gegeven word.

Ik kan u verzekeren dat dit op zich al een hele klus is en, aan komen zetten met 1011’s die uit de Arizona woestijn zijn geplukt en zowieso al niet meer voldoen aan de Saudi leeftijds eisen lijkt mij op een kansloze missie. En zeker als men niet de juiste Sheik bij de hand heeft om een passend “in Kingdom monetair systeempje” te laten rouleren.

En op de merietes van het geheel kan ik de reuzenslag van ATR naar 1011 dan ook niet plaatsen, zeker niet in deze tijd van jetfuel prijzen als USD. 900,- per ton.
Daarnaast, alhoewel de 1011 een geweldig vliegtuig is om te vliegen, is het echter zeer onderhouds afhankelijk, zowel schematisch voor C checks als wel voor lijn onderhoud.
Kleine hick ups in dat process en men komt voor grote kosten te staan. Dan zijn er nog legio modificaties, AD’s en dergelijke die op je af komen die het opereren met deze machienes een hele tour maakt, om nog maar te zwijgen van Lockheed support,(een oxymoron), spare parts beschikbaarheid en gekwalificeerd onderhouds pesoneel.
Voor dat je het weet word je door een buitenlands onderhouds bedrijf volledig klem gezet. Blijkbaar al aan de hand nu.


Dan is er nog een bijkomstige kleinigheid. Als ik het goed heb begrepen opereren ze op een nederlands AOC. Dat zal nog een hele toer worden om 1011’s op dat AOC te krijgen.
Vraag me af hoe ze dat willen gaan doen.
Een flag of convienience kan je in deze tijd wel vergeten, in Europa en ook in Saudi Arabia. Heb zelf enkele 1011’s in een uithoek van de Jedda Haj terminal zien staan, gevolg van een combinatie fly by night operators en niets ontziende charter brokers.
Mijn advise aan Roberto, houd de hele zaak nog eens heel goed tegen het licht, met een vergroot glas, voordat het licht uit gaat.

Cheers
Art
 
De vacatures voor de TriStar zijn van de site gehaald...

De ATR is nu in Nigeria bij Virgin Nigeria (laatste info die ik hoorde).

Geen TriStar's dus... ???
 
Dus...:

Interstate Airlines ziet af van Lockheed TriStar

30-01-2008

MAASTRICHT - Het Nederlandse Interstate Airlines ziet toch af van het in gebruik nemen van een Lockheed TriStar. De ACMI-maatschappij wilde het verkeersvliegtuig dit jaar in de vloot opnemen om vluchten mee uit te voeren in opdracht van derden. De levering was al vertraagd doordat de onderhoudswerkzaamheden aan het toestel meer tijd in beslag namen dan gepland.

Directeur Roberto Stinga van Interstate Airlines meldt aan Luchtvaartnieuws.nl dat de eigenaren van het bedrijf hebben besloten “het project te laten rusten” in verband met de stijgende brandstofprijs, de leeftijd van de machine en de dollarkoers.

De TriStar die Interstate op het oog had was afkomstig van Delta Air Lines en verliet in 1980 de productiehal. In vergelijking met de huidige generatie verkeersvliegtuigen is de TriStar met haar drie technologisch verouderde motoren een behoorlijke brandstofslurpen.

Stinga noemt het besluit van de eigenaren jammer, maar zegt deze te moeten respecteren. Voorlopig blijft de vloot van Interstate Airlines steken op één toestel, een ATR42 turboprop.



Met dank aan Luchtvaartnieuws.nl
 
Back
Top