vooropleiding

Dreamliner

New member
Ik ben niet in het bezit van de gewenste vooropleiding maar wil mijn havocertificaten wiskunde, natuurkunde en engels gaan halen.
Ik heb al bij een aantal vliegscholen navraag gedaan of dat voldoende zou zijn.
Bij de kls was het antwoord nee maar bij martinairvliegschool weer ja.
Ik wacht trouwens op nog meer antwoorden....
Weet iemand mij te vertellen als ik ergens aangenomen word met alleen die certificaten of het dan nadelig is met solliciteren bij maatschappijen ?
Ook mijn leeftijd speelt een rol, ben nu 24 jaar en als alles goed gaat zou ik begin van de opleiding 26 jaar zijn.
Heb ook ergens gelezen over een piloot die opleiding bij martinairvliegschool heeft gedaan en vertelde dat hij eigenlijk kansloos was om bij klm aan de slag te gaan.
Welke vliegscholen staan echt hoog aangeschreven en heb je na je opleiding een goede kans op het vinden van een baan ?
Ben zelf op het internet EPST tegen gekomen, ziet er in mijn ogen goed uit qua baangarantie. Kan iemand mij daar ook meer over vertellen ?

Alvast bedankt !
 
Bij alle opleidingen (KLS, NLS, EPST, Stella, Martinair etc.) is het verstandig om minimaal Havo, Vwo, Mbo technisch (bij EPST en Stella kan het iig, toch niet echt aan te raden naar mijn mening), HBO of universitair te bezitten. En als je via de Martinairschool gaat is de kans nihiel dat je bij de KLM komt te vliegen (zeker in het begin), behalve met een bridgecourse als dat wordt gedaan bij de desbetreffende school...(heb er het een en ander over gelezen op het board, dit waren ze aan het testen geloof ik)

Ik heb kort geleden nog een artikel gelezen van iemand van de Martinairschool die er niet echt blij mee was dat hij daar zijn opleiding gedaan heeft. Diegene heeft door mazzel nog een baan gevonden bij een Regional airliner, maar vertelde dat er nog genoeg mensen thuis zitten met een gigantische schuld.

Bij het noorderpoortcollege in groningen is het mogelijk om 4 en 5 havo in 1 jaar te doen, ligt natuurlijk aan wat je vroeger voor school hebt gedaan...
 
Hallo Benjamin, welkom op dit board. Lees even de sticky topic (het eerste topic) in het Hoe word ik piloot forum. Het is namelijk het handigst als je eerst even de oude topics doorleest en de Kennisbank leest. Je vragen zijn namelijk allemaal al eerder behandeld, en nog recent ook.

Dus verdiep je eerst even in voorgaande topics op het forum en zoek eventueel nog met de zoekfunctie naar de trefwoorden, zoals bijv. leeftijd, epst, baangarantie, natuurkunde, etc.

Maak daarna gerust weer een topic aan met een vraag, maar stel je vragen bij voorkeur één voor één.
 
Ik ben niet in het bezit van de gewenste vooropleiding maar wil mijn havocertificaten wiskunde, natuurkunde en engels gaan halen.
Ik heb al bij een aantal vliegscholen navraag gedaan of dat voldoende zou zijn.
Bij de kls was het antwoord nee maar bij martinairvliegschool weer ja.

Martinair vliegschool neemt al mensen aan met mavo diploma.
 
Ik neem aan dat ze niet zomaar iemand aannemen met een mavo diploma als ik dit lees:

Voor toelating tot de opleiding voor verkeersvlieger is een afgeronde HAVO of VWO opleiding nodig. De vakken wiskunde, natuurkunde en Engels zijn daarbij essentieel. De profielen natuur & techniek en/of natuur & gezondheid voldoen aan de criteria. Ook met een afgeronde HBO-opleiding, met overeenkomende vakkenpakketten, komt u in aanmerking.
N.B. Na overleg met de schoolleiding kunnen ook andere vooropleidingen in aanmerking komen.

mvg
 
Aangenomen worden door een arliner met een mavo-diploma zal een ander verhaal zijn (vermoed ik)....
 
Naar mijn idee stellen de grotere luchtvaartmaatschappijen als eis dat je minimaal een volledig Havo diploma, of afgeronde HBO opleiding hebt. Dus aangenomen worden op een vliegschool is één, maar aangenomen worden bij een airline wordt wel een stukje lastiger ben ik bang. Ik zou nog op een ROC in één jaartje je Havo of Vwo doen om je kansen te maximaliseren.
 
Aangenomen worden door een arliner met een mavo-diploma zal een ander verhaal zijn (vermoed ik)....

Assumption is the mother of all fuckups. Ik ben 36 jaar, heb alleen de huishoudschool gedaan en ben net aangenomen bij een airline. ;)

Niet zeggen dat het niet kan.... het kan wel, het hangt er alleen maar vanaf hoe graag je wilt en hoe ver je bereid bent te gaan. ;)

Overigens.... ik raad het niet aan hoor. Stay in school kids! :D
 
Last edited:
Ik zei ook niet dat het niet kan :biertje: (feli btw), het zal alleen een stuk lastiger zijn zoals je zelf al zegt...ik zelf had ook alleen een mbo-diploma en heb er toch voor gekozen om nog een hbo te halen (in combinatie met de KLS dan wel). Dit alleen maar om mijn kansen te vergroten...
 
Ik heb na mijn MBO gekozen voor een HBO studie CE. Deze is door verschillende omstandigheden niet helemaal van de grond gekomen. ( btw. wel een mooie studententijd gehad)! Wanneer ik door de selectie kom bij de NLS (13-07-07) wil ik natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag! Maar moet dan toch eerst Wis en Natuurkunde halen op minimaal HAVO niveau. Daarna direct aan de bak!
Nu lees ik in verschillende topics dat er verschillende klassen zijn binnen de NLS! Weet iemand of er vaste data zijn waarop klassen starten ( elke maand/twee maanden)?
Ik hoor graag van anybody!
A.Irmile
 
Edit: laat maar, heb de NLS zelf al te pakken gekregen. Ging over of deelcertificaten van wiskunde/natuurkune/engels op havo niveau voldoen als je een lagere opleiding(vmbo kbg lw in mijn geval) heb. Maar je MOET een volledige havo opleiding hebben dus.
 
Last edited:
Back
Top