Piloot worden

ik ben van mening dat er ook een (grote?) groep is die wordt afgewezen maar na een tijd leren e.d. toch weet hoe hij/zij een kist moet besturen. Alles valt te leren als je het maar wil. Dus in mijn inziens houden ze de leerlingen gewoon een grote worst voor en iedereen heeft er al aan geroken en gaat er nu ook in happen en dus 120% hun best doen. ipv de gebruikelijke 110%
 
Ik vind het maar een rare volgorde. Eerst toegelaten worden op een vliegopleiding en dáárna pas kijken of je eigenlijk wel vliegaanleg hebt....hmm

Wat dacht je ervan dat je eerst wordt getest op je vliegaanleg, om vervolgens na een paar dagen te stoppen op de KMA... Vertel jij dan maar wat de beste volgorde is.
 
die mensen zullen er ook vast wel een goede reden voor hebben... maar zou zelf wel eens willen weten waarom sommigen na een paar dagen KMA al gestopt zijn, na door heel de selectie te zijn heengekomen... wil er absoluut niet over oordelen maar ben je dan toch niet gemotiveerd genoeg geweest om een jaar KMA te doen alvorens echt te gaan vliegen?? of zijn deze mensen erna KLS of iets dergelijks te gaan doen omdat het 'sfeertje' ze niet trok??
 
Maar die Belgische luchtmacht. Ik zou wel eens wat statistieken/percentages willen inzien over hoeveel mensen er dan alsnog afvallen wanneer men gaat kijken of je dus het vlieger handje hebt of niet. En teken je voor deze periode al voor aan een dienstplicht van een 10jaar of iets in die zin? Want anders is het inderdaad niet realistisch wanneer je gewoon geen vlieg talent blijkt te hebben om het dan bij de Belgische luchtmacht te gaan proberen. Kan iemand hier antwoord op geven? Zou het namelijk graag willen weten.

Groeten,

LALA
 
Last edited:
@ Uncle, excusé voor de verwijzing naar jou. Had er even rekening mee kunnen houden, aangezien ik je eerdere posts hierover al had gelezen een paar maanden terug.

@ LALA, heb nergens statistieken kunnen vinden op de website van Defensie (Belgie). Ik denk dat Belgen sommige dingen gewoon niet logisch kunnen doen ;)
 
oké ik vraag niks ;)
maar weet je zeker dat je bij de belgische luchtmacht geen selectie op het gebied van vliegen hoeft te doen?? heb poos geleden nog wel op die site gekeken en stonden allemaal testen op die je moest doen om toegelaten te worden, dacht ook wel gericht op motoriek, hand/voet enz. waarschijnlijk dat ze het daaruit ook wel een beetje kunnen aflezen...
 
Wat dacht je ervan dat je eerst wordt getest op je vliegaanleg, om vervolgens na een paar dagen te stoppen op de KMA... Vertel jij dan maar wat de beste volgorde is.

Ik denk dat je het hier over een betrekkelijk klein percentage mensen hebt die dan afvallen. Bij de belgische manier...denk ik meer. Ook omdat er zoveel wordt gezegd dat de gvss een van de moeilijkste testen is. Daar wordt toch ook gekeken naar je vliegaanleg? En daar vallen dus veel mensen op af, dan lijkt me niet dat de belgen allemaaaal wel vliegaanleg hebben.
 
haha.... anders laat ik me gewoon omscholen tot belg :p
maar even serieus, heb nog op die site gekeken maar ze kennen echt niets van een gvss ofzo. ze hebben drie onderdelen voor de toelating:
Medische fase (vijf dagen): de kandidaten worden individueel opgeroepen om een reeks medische, psychotechnische en sportproeven af te leggen.
Professionele fase (één dag):In deze fase word je uitgenodigd voor een motivatie interview en een mondelinge test Engels.
Academische fase (één dag): Deze proef bestaat uit een schriftelijk examen over: wiskunde en fysica (natuurkunde) / nederlands (dictee) / engels
(zo staat het op de officiele website van Belgische Luchtmacht)
 
Ik vind de KLu manier effectiever, zo hoeven ze de alle mensen die zich aangemeld hebben niet allemaal medisch te testen. Ze houden degenen over die redelijke vliegaanleg hebben. Op die manier heb je die grote massa mensen niet meer. Slimmere aanpak dan de Belgen, vind ik dan ;)
 
Om even terug te komen op mijn eigen vraag..

''''''''''''Maar die Belgische luchtmacht. Ik zou wel eens wat statistieken/percentages willen inzien over hoeveel mensen er dan alsnog afvallen wanneer men gaat kijken of je dus het vlieger handje hebt of niet. En teken je voor deze periode al voor aan een dienstplicht van een 10jaar of iets in die zin? Want anders is het inderdaad niet realistisch wanneer je gewoon geen vlieg talent blijkt te hebben om het dan bij de Belgische luchtmacht te gaan proberen. Kan iemand hier antwoord op geven? Zou het namelijk graag willen weten.''''''''''

Tussen de 30 en 50% schommelt het percentage van succesvolle afsluiting van het vliegen op die Marchetti

LALA
 
Dat militaire vliegen is toch wel heel mooi! Dat nare gvss ook, bah!!

Dan moet je je toch eens afvragen waar je aan gaat beginnen. Doe mij maar een Frasca-141 peut op mijn kamer en een 200pk slingkanon in de achtertuin.

Kan ook doodzonde zijn, dat je tijd gaat steken in een opleiding waarvan de kans dat je hem haalt misschien wel heel klein is omdat je geen vliegaanleg hebt maar dat nooit getest is.
Had je wel wat beters kunnen doen met je tijd als je het mij vraagt.

Genau. Maar doe mij maar lekker een KLu selectie en opleiding, weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik heb het ten tweede niet zo op Belgen, En dat terwijl ik toch nog in de provincie van de lange meeuwis nachten woon.

Winds,

WvdB
 
Last edited:
uhh wind gozer.. Neem aan dat voor de meeste het sarcasme er wel van af te lezen valt!. Ik heb het gvss en de 2 dagen die het voor mij heeft mogen duren alsnog als super ervaren. En binnenkort nogmaals het gvss en ik heb er zeker wel zin in.

Doe het rusig aan Wind
 
De wonderen van ironie:biertje: . In ieder geval veel succes en maak er wat moois van!

Winds,

WvdB
 
BTW dat gvss wel gehaald bij de kls.. maar de cova niet :S

Nu dus nog zonder vlieger opleiding. En nu zit ik toch serieus te denken aan de Belgische luchtmacht. Zijn er onderhand al mensen bezig met het selectie traject? Ik heb al een mailtje gestuurd naar de Belgische Lu, maar ik zou het toch wel graag vanuit iemand zijn eigen ervaring horen.

Groeten,

LALA
 
Last edited:
Back
Top