Multitask oefeningen?!

Jacqueline86

New member
Hey mensen!

Ik heb mij hier net aangemeld, want ik wil mij binnenkort opgeven (nadat ik een aantal opendagen bezocht heb) voor de selectie!

Hebben jullie tips hoe ik Multitask oefeningen kan oefenen??
En misschien iets over een goed voorbeeld van een levensbeschrijving?

Dankjewell!!
Kus,
jacq!
 
met je beide voeten op de grond stampen terwijl je met je linkerhand een vierhoek maakt in de lucht en met je rechterhand een rondje op de tafel tekent.

schijnt een hele goeie te zijn.
 
Welke selectie ga je doen als ik vragen mag? Multitasken klinkt als EPST of NLS, terwijl een levensbeschrijving me weer juist aan KLS doet denken.
Wat betreft deze beschrijving: Zet er gewoon in hoe jouw leven in zijn algemeen is verlopen. Ik heb erin gezet in wat voor huishouden ik ben geboren, kort het een en ander over mijn basisschool, iets meer over mijn middelbare school, alle sporten die ik in de tussentijd beoefent heb, hoe ik nu in het leven sta en mijn motivatie om piloot te worden.
Dingen die jij zelf belangrijk vind kan je best iets meer uitlichten. Zo heb ik ondertussen twee duikbrevetten en daarbij nog een extra cursus gedaan. Dit heb ik kunnen gebruiken als argument tegen een van mijn zwakke kanten. Ik ben over het algemeen nogal chaotisch, behalve dan als het me echt interesseert, zoals bij duiken.
Veel succes in ieder geval! En welke school wordt het nou? ;)
 
Je kunt het boek bestellen 'De lucht in maar waarom met u?' van Jaap Schellinger. Alle onderdelen van de selectie komen aan bod.
 
Thanx voor alle tips!

sweetsurrender: Mijn interesse gaat uit naar EPST & KLS, heb morgen een training bij Schellinger (is mij aangeraden?)
Meerdere mensen die dit gedaan hebben?

Avian: Heb dat boek inderdaad besteld, super handig!!
 
Thanx voor alle tips!

sweetsurrender: Mijn interesse gaat uit naar EPST & KLS, heb morgen een training bij Schellinger (is mij aangeraden?)
Meerdere mensen die dit gedaan hebben?

Avian: Heb dat boek inderdaad besteld, super handig!!

http://www.nitex.nl/apst/
Dit vind ik zelf een erg goede test. Heb ik zelf ook meerdere malen gedaan. De test is te vinden via de site van EPST. Volgens mij moet je je eerst even registeren ofzo, maar dat is niet zo erg. Neem echt de volle 50 minuten de tijd ervoor en ga er goed gefocusset voor zitten. Hij is best pittig, maar ik vond hem erg leuk en goed.
Succes ermee!
 
Sweetsurrender: Dankjewel! ga ik zeker even proberen, moet nu naar schellinger, hebben jullie daar goede verhalen over gehoord??

Stevethepirate: Ja, heel graag! dees04@gmail.com is me prive email, je kan het ook hier via een berichtje sturen? Thanx!!

Kus
 
Hi Jacqueline..

Ik heb zelf het boekje; "De lucht in, maar waarom met u?" van Schellinger besteld en gelezen. Ondanks dat je veel ook vaak wel weet, laat dit boekje je goed stilstaan bij die belangrijke vragen. Vind het zeker een aanrader, verwacht dat de training bij Schellinger ook zeker de moeite waard is.

Alvast een kleine tip: hoe lastig het ook is, schrijf je eigen levensbeschrijving. Naast dat het je tijdens het schrijven een beter inzicht in jezelf krijgt, zal het interview straks ook makkelijker gaan. Je hoeft je immers niet aan een andermans leven te houden. Uiteindelijk zal je wel door de mand vallen.
 
Ik heb nog wel een levensbeschrijving voor je als je wilt, kom je wel mee binnen bij de kls denk ik. ik hoor het wel.
:1855: Zijn jullie een siamese tweeling dan??? :confused: :confused: :confused:
Zo niet: Jacqueline, schrijf gewoon je eigen levensbeschrijving, het is namelijk jouw leven en niet dat van Stevethepirate. Als de psycholoog over bepaalde dingen door gaat vragen, kan je nooit een goed antwoord 'verzinnen'. Je moet jezelf ook niet voor de gek houden door andermans levensbeschrijving te gebruiken. De selectie is er namelijk niet alleen voor de school, maar ook voor jou, om je tegen jezelf in bescherming te nemen. Als je namelijk helemaal niet geschikt bent om piloot te worden, maar je komt wel door de selectie doordat je een 'gefaked' beeld van jezelf hebt gegeven, dan krijg je hier later ontzettend veel spijt van...
Schrijf dus gewoon lekker je eigen levensbeschrijving en laat deze door vrienden/kennissen kritisch doorlezen zodat je uiteindelijk een goed stukje hebt over jezelf, dat voelt ook beter dan andermans werk overnemen.
Mijn 2 centjes..
 
Ik denk niet dat het hier gaat over het overnemen van een levensbeschrijving, maar het vergelijken? Het lijkt mij gewoon dom om er één over te nemen, maar het kan geen kwaad om éérst je eigen levensbeschrijving te maken en kijken of je niets bent vergeten. Het kan namelijk best moeilijk zijn om te bedenken wat er allemaal in moet...

Dus gewoon eerst schrijven in ongeveer deze stijl:
- algemene informatie over jezelf (naam, leeftijd, school) en je familie (studie, werk..)
- over je werk. Waar heb je zoal gewerkt, hoe verliep dit, waarom je eventueel bent weggegaan, wat je geleerd hebt (bijv. dat je flexibel bent, goed met mensen kan omgaan, leiding geven)
- kort over je schoolverloop (met bijv. keuze van je vakken)
- hobbies en sport
- motivatie. Wat doe jij zoal met vliegen, waarom ben jij een goede vliegenier, etc... Belangrijk!

Dit is maar een voorbeeld. Probeer gewoon veel relevante informatie over jezelf te vertellen, maar niet in detail treden! Niet meer dan twee kantjes moet makkelijk lukken.
Laat alles daarna gewoon controleren door je familie enzo. Spelfout zullen ze niet erg vinden, maar zonder is wel zo netjes.
 
Uhm, voor de levensbeschrijving voor de COVA wordt nadrukkelijk genoemd dat je commissies en/of nevenactiviteiten erbij moet vermelden. Dus ook voor je PO2 lekker je extra activiteiten vermelden (iets georganiseerd, mentor, enz...)

Voel je niet beperkt tot het schrijven van één pagina, je mag er namelijk meer schrijven. Ikzelf had vier pagina's volgeklad voor PO2. Nu voor de COVA moet ik er een paar regels tussenuithalen zodat ik op iets meer dan twee pagina's uitkom (ongeveer 2 pagina's wordt voor COVA gewenst geacht)
 
Oke thanx mensen! relaxted!

Wilde het materiaal van stevethepirate inderdaad alleen om even te checken hoe hij dat opgezet heeft, maar jullie hebben wel gelijk, begin gewoon zelf aan een stuk, anders val je door de mand..

Ben gister bij de voorlichting van EPST geweest, super leuk en denk ook dat dit mijn eerste keus wordt.. Daarna KLS.. Binnenkort opgeven voor fase1.. spannend!

Gister trouwens ook bij Schellinger geweest, echt een aanrader, super effectief!!
 
Je bent een vrouw, dus ik zou me niet te druk maken.
Het schijnt dat mannen niet kunnen 'praten en breien tegelijk', maar vrouwen schijnen het wel te kunnen ;)
 
Downroute met een stess ******** en tegelijkertijd je vriendin per telefoon vertellen hoe leuk dat museum/gebouw/omgeving wel niet is.
 
Back
Top