Vervoer naar Berlijn tijdens typerating?

Spacecake

New member
Hallo (sinds kort) collegae,

Afgelopen woensdag heb ik de check-in dag gehad in Keulen, een bak aan informatie (en dan in het Duits, zucht) meegekregen. Echter heb ik nog een aantal dingen waar ik tegenaan loop, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Begin nu aanstaande maandag met Flight Safety, First Aid enz gewoon in Köln. Vanaf 4 juni gaat het dan "echt" beginnen in Berlijn. Maar aangezien mijn proceedingsort DUS is vraag ik mij af wat handig is. Met de auto naar DUS en dan vliegen naar TXL of gewoon naar Berlijn heen en weer rijden. Voorkeur gaat wel uit naar het eerste maar dan zit ik met mijn auto, waar te parkeren voor een week (dat probleem heb ik natuurlijk ook in Berlijn)? Kost natuurlijk ook weer wat, althans ik neem aan dat ze in Duitsland ook alle parkerende passagiers financieel uitkleden zoals op Schiphol.

Wellicht dat ik een briljante oplossing over het hoofd zie, graag jullie hulp.

Bedankt,

PS waarom zit hier in Duitsland op de computer de Z op de plaats van de Y en andersom??? :mad:
 
Ik had destijds het geluk m'n auto bij m'n simmaatje te kunnen neerzetten die in de buurt van DUS woonde. Check anders even voor de zekerheid of je de parkeerkosten achteraf kan declareren. Zou ik effe bij de Ausbildungsabteilung navragen. Ik heb toen wel voor m'n circuittraining m'n auto bij het vliegveld geparkeerd en achteraf gedeclareerd. Had toen ook nog DUS als proceedingsort. Tip: vergeet bij het uitrijden niet een recu kaartje mee te nemen. ;)

QWERTZ. I know. Achterlijk. Wen je vanzelf aan. Wees iig blij dat je geen frans toetsenbord hebt. Dan typ je ineens in het turks....
 
Hee Slim,

Dat zou inderdaad het beste zijn maar het werd wel duidelijk gemaakt dat je tijdens je opleiding dit soort zaken niet kan declareren. Waar je vandaan moet komen is zeg maar je eigen pakkie-aan. Kan het natuurlijk altijd proberen :) . Mijn simmaatje (althans ik zit maar in een groep van twee dus mag aanemen dat hij dat ook is) komt uit hamburg dus dat schiet ook niet echt op helaas. Aan de andere kant moet ik ook niet zeuren misschien met die vergoeding die je tijdens je opleiding krijgt, kun je toch ook een hoop parkeerplaatsen van betalen.

Iemand misschien nog een andere oplossing, of iemand die uit ervaring weet dat je dit toch wel uitbetaald krijgt als je het declareert.
 
private Anreise

private Anreise

Check eens met de Ausbildungsabteilung of je een "private Anreise" kunt doen. Je zegt dan dat je niet vanaf DUS naar TXL vliegt maar dat je met eigen transport deze reis maakt. Je krijgt dan een bepaald bedrag vergoed (voorheen kilometers DUS-TXL maal kilometerbedrag, nu geloof ik een stuk minder maar wellicht nog steeds interessant). De simulatoren staan niet op TXL maar op Schönefeld en voor het simulatorgebouw kan je naar mijn weten gratis parkeren.

Groeten en veel plezier in de typerating
 
Nou, inderdaad...financieel gezien heb je niets te klagen tijdens je type. Ik moest het met 300 euri doen voor tweeenhalve maand... Maar goed, al gekeken of je met de trein kan? Rijdt zo'n ICE via Utrecht naar DUS Hbf. Of met Trans naar TXL.
 
Ik zal het eens uitzoeken of dat lukt met private anreise. Maar volgens frau Hartmann kon dat dus niet, had zelf ook al geopperd om met de trein vanuit Nederland te gaan maar dat ging niet volgens haar, qua kostenvergoeding dan. Tja en met trans kan misschien ook nog wel voordelig zijn, had ik nog niet aan gedacht.

Thanx voor de tips, zal binnenkort misschien wel weer tegen wat Hollanderproblemen aanlopen waar CLH je niet direct mee kan helpen dus dan meld ik me wel weer. Julie hulp wordt zeer gewaardeerd.

Groet,

Spacecake
 
Hi,

is inderdaad vervelend hoe ze het regelen, alhoewel het proceeden tijdens opleiding voor veel Duitsers ook niet optimaal is. Veel klasgenoten van mij stonden om 4 uur ´s ochtends op om op tijd in Köln te zijn! Hoe ik het 2 maanden geleden heb gedaan. Met Trans naar TXL gevlogen vanaf AMS!
De proceedings van DUS naar PRZ heb ik allemaal gecanceled en ben met eigen auto gereden. Dat kun je dan vanaf DUS weer declareren. Voor al die zaken moet je wel even crew planning bellen en zelfs dan vergeten ze het nog wel eens. Zo werd ik vorige week in de auto gebeld dat EBL transport in DUS stond te wachten.....
Ik hoorde afgelopen week in Köln dat je nu ook Amsterdam op kunt geven als proceedingsort...
 
Tijdens de opleiding alleen zeker?? Einsatzort AMS......hoe relaxt zou dat zijn. Ik droom nog even verder......:snore:
 
Nee niet Einsatzort, maar Proceedingsort tijdens Type (otw Homebase waar je tijdens type verblijft als je niet in een hotel ondergebracht bent!!) Daar gaat het topic ook over.
Is gezegd door `Wolfgang Daberkow´, ik heb het niet op papier.
 
Last edited:
Dat van dat proceedingsort AMS heb ik vorige week nog maar eens bij Frau Hartmann gevraagd maar dat ging echt niet volgens haar. Nu heb ik vandaag van Alexandra Chantzaras gehoord dat ik inderdaad die Ebel gewoon moet afzeggen en dan private anreise/car privat kan decaleren voor DUS-PRZ, dus dat moet evt. ook straks voor DUS-TXL kunnen. Werd trouwens vanochtend ook gebeld door Crew Planung dat er een taxibusje stond te wachten op DUS, ieks!! euh entschuldigung ieck dumme Holländer. Hmmm had het wel aan Hartmann doorgegeven maar hoe die lijntjes hier allemaal lopen moet ik allemaal nog gaan begrijpen. Dit lijntje liep er duidelijk genoeg niet.
 
Nee, klopt. Was mij ook vrij onduidelijk aan het begin. Als je een transport niet gebruikt, omdat je bijv. zelf met de auto gaat, moet je altijd even doorgeven aan Crew Control. Ook als je een ingeplande dead head vlucht niet gebruikt. Kan je dan later via Phoenix zelfs nog declareren en wat voor terugvangen...
 
Dan zal het inderdaad wel niet zo zijn, jammer want het was een hele verbetering geweest! Begrijp niet waarom mijn GC klas dit als antwoord krijgt als iemand hier kritiek op geeft.
Voor Phoenix heb je ook een aparte rating nodig, maar even een belletje of mailtje naar mevr. Kraemer met je km´s etc en zij voert het voor je in!
 
Daar ook al een rating voor nodig :) !! Moet nog serieus wat gaan doen. Dacht dat we rustig zouden beginnen maar ik vind die Flight Safety ook een behoorlijk verhaal. Vandaag even bij een recurrent (of zo etwas) kunnen zitten in die mock-up, nou ik ben niet de enige die nog wat moet leren. Stond bij een ditching buiten zonder zwemvest, oh ja dat moesten we ook nog zeggen :eek!:. Maar leuk om mee te maken iig.
 
Parkeren

Parkeren

Parkeer in een dorp/stad (gratis) in de buurt van DUS met een s-bahnhof (tram) en rijd voor €2,- naar het vliegveld.

Gruss, Shittyliner
 
Back
Top