Stand van zaken Deel 19

Status
Not open for further replies.
Dat is niet helemaal waar Airforce, ook met kort model kan je het verder schoppen dan Kapitein. Of een gevechtsleider moet mij belazerd hebben uiteraard.
 
Als je aan generaals vraagt wat je het beste kan doen, zullen die altijd zeggen: lang model. Kijk hoe ver hun het geschopt hebben... Als hun kort model hadden gedaan, hadden ze nooit verder als kapitein gekomen. Maar het pakt niet voor iedereen zo goed uit dat je het schopt tot generaal.

Dat is niet waar! Ik ken meerdere mensen die het vroegere korte model hebben gevolgd, bijgetekend hebben en nu een hogere rang hebben dan kapitein. Uiteraard zijn daar aanvullende cursussen voor nodig. Maar voor de rangen vanaf majoor zijn die cursussen voor iedereen vereist. Ook voor mensen met het lange model.
 
Correct me if I'm wrong maar als je vlieger wilt worden zal het toch niks uit moeten maken welke rang je uiteindelijk draagt? Als je echt wilt vliegen zal het je niks uit maken of je nou als luitenant, kapitein of whatever vliegt, als je maar vliegt. Tuurlijk hoe hoger de rang hoe meer pres je hebt maar ik neem aan dat voor de meeste mensen het vliegen het belangrijkst is? Misschien dat je na je contract wel zegt van ik wil niet meer voor de Klu vliegen ik zoek wel iets op in de burgerluchtvaart, mocht je wel willen blijven wordt het dan een stuk moeilijker met een kort model?

Ik ben ook naar een prive opleiding voor heli piloot (in Amerika) aan het kijken, daar kan je ook naast je opleiding een college degree erbij halen maar die degree maakt eigenlijk alleen iets uit als je later een management baan wilt hebben, het maakt voor het zoeken naar een baan als piloot vrijwel niks uit. Dus ik neem aan dat het lange model ongeveer hetzelfde is als een college degree? Meer kans op een "management" baan binnen de Klu met een hogere functie. Ik neem aan dat als ze het contract verlengen dat je dan ook wel de mogelijkheid hebt om een cursus / opleiding te doen voor zoiets, na je verlenging of ervoor. Mogelijkheden zijn er altijd het is aan jou om ze te pakken.

Just my 2 cents.
 
Ik weet (info van mijn vader) dat de meeste kortmodellers blijven steken bij de majoor en overste rangen. Veel piloten gaan op een hoofdkwartier werken en geven advies, bijvoorbeeld bij het toepassen van luchtsteun, luchttransport en dergelijke.

@Hellcat, you're not wrong, but I do correct you ;) Je rang maakt als vlieger niet vele uit, maar je kunt niet je hele leven vliegen. Na je gevechtsvliegertijd zul je wat anders moeten gaan doen, sommigen kiezen voor de burgerluchtvaart, anderen blijven bij de luchtmacht. Voor de blijvers is rang verbonden aan functie, de hogere functies zijn dus niet te halen voor de KV'ers.

Volgens mij is er een vraag die de hele keuze kort of lang kan vermakkelijken. Wil ik bij de luchtmacht blijven of blijf ik de rest van mijn leven vliegen. Wil je blijven, doe dan lang model. Als je vooral wilt vliegen, ga dan kort model doen. Denk daarbij aan later, nu wil je natuurlijk gewoon vliegen. ;)
 
gefeliciteerd! Eindelijk zekerheid voor jou...

Ik vrees al dat ik er niet bij zal zijn, PVS duurt al zo lang en ik heb al 2 weken vakantie geplanned
 
Proficiat Jrz,
Ik denk dat de mensen die nu ingepland staan voor de PVS e komende 2 weken niet vliegen. Ben eens benieuwd of er nog mensen die nu PVS ingepland staan bij de augustusklas kunnen komen.
 
Thanks!

Naja, het is wel eens vaker voorgekomen dat mensen die de PVS nog net optijd afsloten, dat dezelfde dag nog hoorden zodat ze de dag drna gelijk op de KMA konden beginnen. Dus jullie hebben nog 1,5 maand de tijd ;)

Oja, mocht er iemand de behoefte hebben om de SvZ over te nemen, be my guest!
 
Ik stond ook op 9 juli, maar door mijn geplande vakantie, sta ik nu op 23 juli...baal er als een stekker van!.
Maar als het goed is, hebben de meeste van ons hier last van...
 
succes, goed je best doen ;)...
denk aan de crosschecks enn iet schrikken van de FAM vlucht

als hij dit nog leest, hij is toch al weg
 
Vandaag, PO1 gehad maar het was kennelijk niet mijn dag, geen van de testen gehaald.

Ik wens iedereen verder heel veel succes,

Over een half jaar probeer ik het wellicht nog een keer.

voor nu alvast succes,

gr. Jorél
 
Vandaag, PO1 gehad maar het was kennelijk niet mijn dag, geen van de testen gehaald.

Ik wens iedereen verder heel veel succes,

Over een half jaar probeer ik het wellicht nog een keer.

voor nu alvast succes,

gr. Jorél

Heey Jorél,

Jammer dat je het niet gehaald hebt. Je zegt dat je geen van de testen gehaald hebt. Welke testen heb je allemaal gedaan? Bij mij was het zo, dat als je de eerste test niet gehaald hebt, dat je dan direct naar huis mag gaan en niet nog een aantal testen doen.
Suc6 met je verdere toekomst, en ik zou het zeker nog een keer proberen.

Gr. Zeetsuh
 
ja, tegenwoordig is het zo dat je ze eerst allemaal mag doen voordat je de uitslag krijgt. Is inderdaad verandert.

En Jorél, veel succes over een half jaar. Je weet nu wat er precies van je verwacht wordt, dus doe er je voordeel mee! :)
 
ja, tegenwoordig is het zo dat je ze eerst allemaal mag doen voordat je de uitslag krijgt. Is inderdaad verandert.

En Jorél, veel succes over een half jaar. Je weet nu wat er precies van je verwacht wordt, dus doe er je voordeel mee! :)


Ja dank je wel,
 
Vandaag gebeld.. alles was goed, dus ik ben er ook bij 15 augustus :yeehaa:

Join the club!

Btw.. De klas van 15 aug is al druk bezig een meet-and-greet te organiseren..
Immers: je leert elkaar plezieriger kennen met een glas bier op een terras dan met wapens in de modder..

Stuur timmy deinum maar een mailtje..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top