Stand van zaken Deel 19

Status
Not open for further replies.
Gefeli Leroy! wat vond je van PO-1?

(waarschijnlijk lees je dit toch niet en ben je al druk met het leren van het blauwe boekje :grijns: )

Succes!
 
Thanks both!

Ik had PO-1 al een keer gehad, maar vorig jaar dus gezakt voor de coördinatietest, die ik vandaag dus opnieuw kon doen! Ik vond die test overigens nog best lastig!

@Marty
In de trein heb ik het blauwe boekje al even doorgenomen :) Ik ga echter pas in juli de intake doen, omdat ik nu nog de tijd nodig heb voor m'n afstuderen...
 
Last edited:
Is het dan zo als je bijvoorbeeld op het laatste onderdeel van PO-1 afvalt, dat je de volgende keer gewoon bij het laatste onderdeel kunt beginnen?
 
@ Marty

Dat klopt. Het hoeft natuurlijk ook niet het laatste onderdeel te zijn.
Gewoon iedereen onderdeel dat je haalt is 2 jaar geldig als positief resultaat.
Hetgeen wat je niet haalt kan je na 6 maanden overdoen.
 
Toen ik de eerste keer PO-1 had was ik afgekeurd bij de eerste test die we hadden (Instrumenten Interpretatie) en mocht daarna direct naar huis, als je bij een test afviel ook al was dat de eerste werd je direct naar huis gestuurd, maar dat is nu veranderd plus dat je nu na een half jaar terug mag komen!
Dus een jaar later moest ik in principe heel PO-1 opnieuw doen!

Maar gelukkig ben ik daar nu doorheen!

Groeten,
 
Gelukkig is die regeling nu dus aangepast :) Ik zie dat jij 11 juni aan het GVSS moet beginnen, ben je tot die tijd nog steeds in het bezit van het blauwe boekje? Ik hoop toch zeker van wel..

Just a question to make sure :)
 
Jazeker, je houdt hem tot je klaar bent met de selectie, dus t/m PVS als alles goed gaat.
 
Neen, zou lullig zijn. In je PVS boekje staat verder niets meer over de crosschecks enzo. Daar staat alleen de info in die je nodig hebt om te kunnen vliegen met een Slingsby. X-checks moet je gewoon blijven herhalen uit je GVSS boekje (das ook wel het enige, aangezien powersettings en dat soort dingen niet meer opgaan voor de slingsby).
 
X-checks heb ik ook niet geleerd want je met de PVS kijk je 80% naar buiten en maar 20% naar binnen, en als je dan naar binnen kijkt is je kunstmatige horizon afgeplakt dus vallen de X-checks van de GVSS al in het water, dan check je eigenlijk alleen ff snel je hoogte en snelheid en af en toe je powersetting om die correct te houden.

Mijns inziens is het enige uit het GVSS boekje wat je ook bij de PVS gaat gebruiken de handelingsvolgorden van overgang van horizontale vlucht naar klimvlucht naar daalvlucht naar level-off etc. Want die handelingen blijven gelijk.
 
Die PVS is dus echt veel op de echte horizon vliegen!! Klinkt wel erg goed moet ik zeggen!!

Handelingsvolgorden zijn in principe heel logisch als je ze begrijpt. Maar wel beter inderdaad dat je het GVSS boekje mag houden!

Groeten,
 
Mijn PVS is inmiddels verschoven naar 15 mei, dan 16 mei vertrek naar het hopelijk zonnige/vliegbare Frankrijk!







Grtz Jet
 
Ah, met een beetje geluk zie ik je daar dan wel een keer verschijnen :biertje: (als de mijne niet weer verzet wordt).
 
Heey mensen,

Ik ben weer terug in de selectie. Ben eerst afgekeurd op mijn ogen,
heb vandaag een telefoontje gekregen dat ik weer verder kan met de
selectie. FEEST.
Dus als Jrz me ff in de lijst kan zetten. op 2-juli heb ik FAM (best laat).
En van de verdere medische testen moet ik nog bericht krijgen.

gr Zeetsuh
 
Hoe kan dat dan? Eerst afgekeurd op je ogen en daarna zijn je ogen in één keer genezen ofzo?

Ben benieuwd wat de beweegrede is geweest!

Groeten,
 
Euhm, zoiets ja. Ik ben afgekeurd op diepte zien (die pacman dingetjes). Daar was ik het zelf niet mee eens (had er 7 van de 8 goed). Dus ben er zelf achteraan gegaan door bij iemand anders (ziekenhuis) die testen te doen. En ik heb nog een kans gekregen. En toen ben ik weer naar het CMH mogen komen om mn ogen opnieuw te testen. En toen had ik wel alles goed.

Dit is in grote lijnen wat er gebeurd is.
Maar ik ben dus weer terug in de keuring.
Het is de moeite i.i.g. waard geweest.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top