Toys for boys...

Ik zeg 2 dingen:
1) Wordt piloot, werk je dood.
2) Daarbij hoort vanzelf: koop een boot, werk je dood.

Wat een werk blijft dat toch.
 
Punt blijft toch dat de enige boot die eigenlijk het overwegen waard is, deze is:

riva-a.jpg
:biertje:

Daarnaast mag om je buren te pesten, deze natuurlijk ook niet ontbreken in de collectie van TFB's:

[YOUTUBE]http://youtube.com/watch?v=q21_fJqPCOA[/YOUTUBE]

En als je dan toch bezig bent, dan mag deze ook wel afgeleverd worden (met of zonder strik):

wiesmann_roadster_2006_1.jpg
 
Tja als we het over die boeg gaan gooien weet ik nog een veel betere:grijns:. Dat is pas reizen!

back_l.jpg
 
Heb het niet zo op props...doe mij maar Jet: :airforce:
bike_yellow.gif


te vinden op Jet Bike

Dollar is laag en Jay Leno heeft er ook 1, dus waarom niet?

...en dan nog een bosje ty-raps om je klauwen aan het stuur te binden!


(Pikant detail: naar zeggen heeft Leno onder zn nr-plaat een LCD-screen dat waarschuwt voor de hitte die de turbine aflevert....dit nadat hij bij een stoplicht stond te wachten en de voorbumper van achter hem wachtende grote Amerikaan wegsmolt.....)
 
Last edited:
Ben laatst naar een wiesmann dealer geweest, en voor dat zelfde geld zou ik liever dit kopen
vemp_0612_09_z+corvette_euro_meet+garage_huber_corvette.jpg

Naja, voor de prijs van een Wiesmann importeer je met de continu dalende dollar ongeveer 2 van dat soort gedrochten....:grijns::kerst:
 
Surferboy,

Zo'n Riva is inderdaad heel mooi. Zit er over te denken om er één aan te schaffen (van welk geld eigenlijk?), omdat het me ook een goede investering lijkt; ze zullen alleen maar meer waard worden.

Doe mij qua auto's deze maar:

audi-r-8-f.jpg
 
Zijn naast heel mooi idd ook prima investeringen, ze worden niet meer gemaakt...hebben een grote schare liefhebbers en de replica's komen niet in de buurt! (Over welk type ben je aan het denken?)

Mij lijkt die R8 met de V12 TDI ook wel wat, vanaf 800 toeren zoveel torque voor handen dat je iedereen te snel af bent, en toch 1:10 rijden!
 
Riva blijft mijn lievelings vakantieplekje voor de zomer ;), lekker surfen en zeilen, en genieten van italiaanse pizza's uiteraard.
 
Ok, nu gaan we het over échte auto's hebben. Mijn lijstje:biertje:

Ferrari 599 GTB 'Fiorano'
Ferrari F430 Scuderia
Aston Martin DBR9 (wie zegt dat de Engelse goden er niet meer zijn?)
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=ufQxcsHlMnQ[/YOUTUBE]
Aston Martin DBS
Aston Martin DB7 Volante
Lancia Delta HF Integrale 2.0 V16
Renault Clio Williams 2.0 V16
Volvo C70 T5
Volvo 850 T5R
Volvo S60R
Volvo S40 T5 (Evolvecars.com)
Volvo C30 (Evolvecars.com http://evolvec30.com/site/)
Saleen S7 (voor de mensen met een sterke maag)
BMW M3 E36

Dé Duitse demoon, BMW Hartge H50 V10 [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=CsBn8nuecws[/YOUTUBE]
 
Last edited:
Dan natuurlijk wel een Delta HF Integrale 2.0 Turbo 16v EVO!:biertje:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=X-6SguDEwIg&feature=related[/YOUTUBE]
 
Heren,

Graag wil ik Surferboy feliciteren met zijn excelente keuze voor de Delta HF Integrale 2.0 Turbo 16v EVO.

En als we het dan toch over de echte toys for boys hebben, tja, dan heb ik ook nog wel een ouwe liefde. Eigenlijk de voorloper van de hierboven beschreven wagen.

Een auto uit de tijd dat de "Tree huggers" nog niet "in charge" waren, de tijd dat je nog gewoon "gelode" Super benzine aan de pomp kon tanken, en dat maakte toen helemaal niet uit, want dat moest er gewoon in! Staat in het tankdeksel van de auto, minimaal 98 Ron "Blei haltender benzin". of gewoon "BLEI" en reken maar dat ie daar BLIJ van werd!

( Dat was trouwens ook de tijd dat sex nog gewoon veilig was, en dat wanneer de junior stewardes een tik op de billen kreeg van de captain, dat een compliment was, en de tijd dat roken nog gezond was, als je een vent was boven de 16 dan deed je dat gewoon, altijd en overal! Veel bier drinken heette toen geen "coma zuipen" maar je had gewoon dorst vanwege het harde werken dat je de hele zaterdag gedaan had. Het broodbeleg zat toen nog niet voorverpakt in 100 000 zakjes, maar gewoon op een hoop op zo'n kartonnenbordje, en er stond geen uiterste gebruiksdatum op, maar het was gewoon nog goed, of niet, en dan was het voor de hond. De tijd zonder "girl power" maar met vrouwen die gewoon blij waren als je ze wat aandacht gaf nadat ze je de koffie hadden gebracht)

Maar goed, ik dwaal af, de auto die ik bedoel ziet er niet uit heden ten dage, het is een blokken doos, en er zit niet zo'n homofiele sequential gearbox in, maar je moet gewoon in het H patroon schakelen. Ook zat er geen PK beperking in in de vorm van een beperkte luchtinlaat, ook was er nog geen turbo verbod, en draaiden ze er gewoon een 2.3 liter 5 cilinder in met een turbo waar je U tegen zegt. Dempers deden ze ook niet aan, heb ooit eens een uitlaat gezien van zo'n ding en het lijkt wel een freakin Jetpipe van een starfighter! Het voordeel is dat de mensen je wel aan horen komen, ook al ga je hard.

En ja, het is natuurlijk wel fijn dat wanneer je op het gas gaat staan dat je binnen 3 seconden op 100 km/h zit en dat wanneer je naar z'n 5 gaat je nog steeds wielspin hebt over alle 4 wielen. Want er bestaat niet zoiets als "exces power" zoals alle vliegers weten.

Na al die verfijnde karren van de heren KLSer zoals hierboven beschreven, voor mensen die van hun jacht af komen lopen in hun witte gaastra broek met hun truitjes losje over de schouders gehangen met het bijpassende overhemd is dit meer de auto voor arme vrijemarkters met een ietwat beperkte (wan) smaak. (en ja daar reken ik mezelf ook toe :) )

Simpel, " but it does the job!" Veel plezier met kijken!

http://www.youtube.com/v/Q3bSetOFYIM

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=6skNSFMgNDc&[/YOUTUBE]

Groeten

:radar: André :radar:
 
Last edited:
Dan natuurlijk wel een Delta HF Integrale 2.0 Turbo 16v EVO!:biertje:

Ik heb zo'n ding gehad. Als jij een goede verstandhouding met je plaatselijke garageboer op wil bouwen, dan moet je zo'n ding kopen.
Maar als ie liep, dan liep het ook geweldig! :D
 
Dat is toch juist de charme van zo'n ding: Dat je 's ochtends eerst 2 tikken op het linkerachterlicht geeft, het contactslot eerst 10 sec op contact laat staan voor je hem start en je weet dat ie als ie koud is niezo makkelijk in zijn 2 gaat en je dus de eerste paar kilometer maar van 1 naar 3 schakelt! :biertje:
 
Back
Top