Dagje schiphol met de scouting

Cpt. Pirate

New member
ik ben leiding bij scouting norvicus en 19 mei gaan we met onze groep van een kleine 20 kinderen (8 tot 10 jaar) naar schiphol om hun insigne hoogvlieger te verdienen. We zijn met 3 man leiding en een paar ouders.

We willen natuurlijk op het panorama dek gaan kijken. Maar ook vroeg ik me af of iemand hier ons kan helpen de vliegtuigen van dichtbij te bekijken. Een walkaround of even binnenkijken vinden ze vast geweldig :cool:. Wie lijkt het leuk om een uurtje van zijn of haar tijd te doneren en ons te helpen er een te gekke dag van te maken?
 
Je zou dat eens kunnen proberen bij de luchtscouts op vliegveld Lelystad. Daar staat ook een B747 voor bezichtiging.

Al met al denk ik dat je weinig kans maakt om even in het vliegtuig te kijken of er even omheen te lopen.
 
Ben bang dat dit met het huidige security regime helaas niet meer mogelijk is, cpt. Pirate. Zou het zelf ook graag anders zien.

Is het panorama terras op Schiphol eigenlijk al weer open?
 
Weet niet of het nog bestaat met de huidige security, maar ik weet dat er in het verleden een Schiphol tour was die ook over het platform ging.

Is de beste manier om zo dicht mogelijk bij de vliegtuigen te komen.

Succes,

GF.
 
Volgens mij kom je met een uitzondering nog wel op het platform van Schiphol, maar met zo'n grote groep lijkt mij dat echt niet haalbaar...
Panorama is gewoon open!

Toch denk ik dat zij het spotten bij een spottersplek en even koekeloeren op het panoramaterras ook al geweldig vinden. Het Aviodrome is denk ik te saai voor hen? Het militaire luchtvaartmuseum te Soesterberg vond ik op die leeftijd dan wel weer enorm 'cool', omdat je overal in kan!
 
VoHet militaire luchtvaartmuseum te Soesterberg vond ik op die leeftijd dan wel weer enorm 'cool', omdat je overal in kan!

Kan je verklappen dat ik laatst in het Aviodrome ben geweest en daar ook weer rond gehuppeld heb als een klein kind. :grijns:
 
erg bedankt voor jullie reacties. Het leukste lijkt mij voor ze om naar schiphol te gaan omdat je vanaf het panoramadek vliegtuigen kan zien en horen opstijgen en taxien. een spottersplek willen we ook nog doen. is er eentje die jullie aanbevelen? grasveldje erbij enzo dat ze moe de auto weer in kunnen ;)? Ben niet echt een spotter van commerciele luchtvaart :airforce:, maar is er een site waar die plekken opstaan?

is er niet iemand die een korte route over het platform kan regelen of iets interessants met de vliegtuigen? een kinderhand en gouw gevult :).
 
Benader KLM gewoon. Hoe en waar? Dat weet ik niet. www.klm.com?

Maar ik weet wel dat m'n zusje een paar jaar geleden met d'r MAVO klas naar Schiphol Oost is geweest in de hangars voor een rondleiding.

Ja, het was na 11 september 2001, en ja, ik heb een hoop jongere zusjes. :grijns:

Groeten,

Q-Nimbus (Degene die aan m'n zusjes zit kan de rest van z'n leven alleen nog maar dingen oppakken met z'n anus).
 
spottersplek,

kijk hoe de wind staat, afhankelijk daarvan is er een combinatie van banen in gebruik.

noordelijke wind en oosten wind
T/O= 36C,36L en 09, landen op 06 en 36R

zuiden en westenwind
T/O 24 en 18L, landen op 18R,18C en 27

ik neem mn kleine weleens mee en dan gaan we bij de 06 staan, goeie friettent!
ongeacht de wind is de 06-24 meestal gebruik voor starten of landen
is de 09-27 in gebruik is de McD een leuke plek


zoals altijd er zijn uitzonderingen op het banen gebruik,
 
Ik denk niet dat je op het platform kunt komen zonder connecties. Vorig jaar heb ik mijn gezin meegenomen naar Dubai. Mijn zoontje mocht in de cockpit zitten op de jumpseat, maar mijn vrouw vloog mee in de cabine. Hiermee wil ik zeggen, dat als je geen piloot kent, dat dit je niet lukt, dus het platform ook niet.

Natuurlijk kun je KLM benaderen, maar ik betwijfel het of ze toestemmen met al die terrorismebestrijding :(
 
Spotterplaats Kaagbaan: Neem afslag op de A4 richting Aalsmeer/Hoofddorp. Rijd in de richting van Aalsmeer. Sla bij de tweede stoplichten (vanaf het viaduct A4) links af, recht ligt dan een tuincentrum Symbio ofsoiets.Je bent dan op de Aalsmeerderweg, aan het einde zie je links het parkeerterein + frietkraam:biertje:

Spotterplaats Polderbaan: Vanaf de weg tussen Hoofddorp en Rottepolderplein bij de afslag Vijfhuizen naar het polderweggetje afslaan. (niet richting Vijfhuizen dorp)! Nu rij je op de Vijhuizerweg. Dan bij de eerste kruising links, en dat is de IJweg. Dan doorrijden tot aan de lus aan het einde van de weg, daar is de spotterplaats.

Spotterplaats: Buitenveldertbaan: Rij vanaf de ring Amsterdam de A4 op. Dan bij het knooppunt Badhoevedorp afslaan naar A9 richting Utrecht. Sla de eerste afslag af, en rijd de N231-Schipholdijk op. Na ongeveer 500 meter ben je op Schiphol-oost

Nu heb ik geen zin meer om te typen, hoop dat je er iets aan hebt:yeehaa: Ben er Dinsdag ook nog geweest:rt:
 
btw, hoe zit het eigenlijk met toegang tot de cockpit als passagier? Soms hoor ik wel eens dat iemand bijv. jarig is, en dat die dan heel even een kijkje in de cockpit mocht nemen. Dat is toch tegen de regels?
 
Bij mijn maatschappij; absoluut onmogelijk. Security maatregelen worden ook niet op een openbaar forum besproken.
 
Ik denk niet dat je op het platform kunt komen zonder connecties. Vorig jaar heb ik mijn gezin meegenomen naar Dubai. Mijn zoontje mocht in de cockpit zitten op de jumpseat, maar mijn vrouw vloog mee in de cabine. Hiermee wil ik zeggen, dat als je geen piloot kent, dat dit je niet lukt, dus het platform ook niet.

Natuurlijk kun je KLM benaderen, maar ik betwijfel het of ze toestemmen met al die terrorismebestrijding :(

Wat zeg ik nou in m'n eerdere post?
 
Cpt. Pirate,

Zoals velen hier al hebben geschreven wordt een bezoekje aan een vliegtuig op Schiphol Centrum een probleem.

Echter bel Transavia en/of KLM even en vraag of je een hangaar op Schiphol oost kan bezoeken. Jullie kunnen dan de vliegtuigen van dichtbij bekijken en er waarschijnlijk ook wel even in kijken.

Maar ik denk dat je dan wel meer leiding nodig hebt dan drie man voor een groep van 20 kinderen.

Zal even opzoek gaan naar de benodigde telefoonnummers. Als ik ze nog kan vinden dan stuur ik je een PM.

Groetjes FT
 
btw, hoe zit het eigenlijk met toegang tot de cockpit als passagier? Soms hoor ik wel eens dat iemand bijv. jarig is, en dat die dan heel even een kijkje in de cockpit mocht nemen. Dat is toch tegen de regels?

hahaha, daar weet ik alles van. Vorige week naar washington geweest, en wist eigenlijk voor 99.9 procent zeker dat het niet zo mogen. Niet geschoten is altijd mis, dus toch gevraagd. Even later kwam de (vrouwelijke) gezagvoerder naar me toe met het verhaal dat het inderdaad niet mocht. Eenmaal geland op IAD mocht ik wel de cockpit in, totdat een van de Amerikaanse veiligheidsmensen ging dwarsliggen. Dus ik de cockpit weer uit maar toch redelijk tevreden. hier kunnen de piloten tenslotte niets aan doen. later vertelde een stewardess mij dat eigenlijk alleen bekenden van de crew de cockpit in mogen tijdens de vlucht.


op de terugweg precies hetzelfde verhaal maar dit keer mocht ik wel wat langer blijven en heb ik nog twee business class huisjes gekregen.
 
alleen bekenden van de crew:confused: die bekenden kunnen toch net zo goed kwade bedoelingen hebben... als je veiligheidsmaatregelen afspreekt, doe het dan meteen goed. maar goed, toch leuk dat de bekenden in ieder geval nog een kans hebben. Jammer voor de rest....:( :kerst:
 
Back
Top