Opleidingsvergoeding / Salaris

nbairlines

New member
Goedenavond,

In het kader van een overstap naar een nieuwe werkgever heb ik de volgende vraag...

Als je bij de KLM begint, krijg je dan een opleidingsvergoeding gedurende je training, of krijg je direct salaris ??

bij voorbaat dank voor jullie reacties!

NB
 
Salaris, met functiebetaling nul, totdat je gaat vliegen (dus routetraining=wel functiepay).
 
Bij Trans opleidingsvergoeding (ca 1500 bruto p/m) tot de dag van je circuits, vanaf dat moment (als je slaagt natuurlijk) volledig salaris.
Ik en een heleboel anderen hadden het geluk dat we de opleiding in het buitenland genoten, dan kwam er ook nog circa 50e per diem bij en dat geef je zeker niet uit gedurende een typerating. Netjes geregeld dus!
 
klm : salaris vanaf begin , indien je meer opleidingskosten dan 30000 hebt gemaakt , krijg je een opleidingsvergoeding van 11500 bruto
 
Even in het kader van mensen lokken, want we hebben er zeeeeer veel nodig:

Bij Lufthansa CityLine:

1: 3000 per maand opleidingvergoeding tot aan dag van circuits, vanaf dan volledig salaris;
2: Vergoeding voor eventuele typeratingkostenverplichtingen van oude werkgever tot maximaal 20000 euro;
3: 17000 euro premie na 2 jaar in dienst.
4: CAO onderhandelingen lopen...verwachtingen zijn hoog...:biertje:

Kom tot zien:yeehaa:

Groetjes
C
 
Trainingsbond van €40.000, NA 1 jaar in drie jaar lineair aflopend.
(als je in eerste jaar weggaat betaal je dus altijd de volledige 40K terug)

@Capricorn, puur uit nieuwsgierigheid, wat is het startsalaris voor een JFO bij CLH tegenwoordig?
 
Yo Seppe,

is tegenwoordig overal te vinden op internet, dus kan ik het ook wel posten:

1ste jaars F/O: 4158 euro/mnd. Junior/senior F/O hebben we niet. Je groeit ieder jaar tot 11 jaar F/O.

groet
C

ps nog even een edit: bij het salaris kan je gerust nog een dikke 10% optellen aan overuren...structureel !
 
Last edited:
Dit is een CLH specifieke regeling op dit moment. Ik hoop dat DLH niet zo´n regeling op poten gaat zetten, maar dan praat ik uit eigenbelang. Capri ´vergeet´ dat als je je via een collega aanmeld en de selectie haalt, er nog eens €2000,- te halen zijn. Voor de collega, maar daar valt vast wel over te praten, wat de verdeling wordt.

Dit is zwart op wit geregeld!
 
Wie wil zich aanmelden bij " Jaap Stobbe Cityline First Officer Appointments "..:grijns:

Voor €1500 kan je je geheel onverbindend on file laten plaatsen en regel ik je afspraken voor de CLH-selectie.Niet goed , geld weg.

Roept u maar!

*Sorry , effe off topic maar ik moet aan de Stobbe b.v. denken, anders krijg ik nooit een Bentley*
 
Last edited:
Kom op dames.. iedereen die je hier aanmeld wordt straks tijdens de DLR gevraagd of ze niet liever A340 bij de Passage willen vliegen.....

Kun jij mooi naar je pieken fluiten en tegelijk kun je je wissel in het konzern shaken. Deze wassen neus kunnen we beter even aan ons voorbij laten gaan.
 
Back
Top