Midden zeeland - verharde baan

Viper1983

New member
'Vliegveld Midden-Zeeland krijgt in 2008 verharde baan'

21-04-2007

MIDDELBURG - Het vliegveld Midden-Zeeland bij Arnemuiden krijgt volgend jaar een verharde baan. Dat meldt Omroep Zeeland op basis van uitspraken van vliegvelddirecteur Peter Geysen. Zes Zeeuwse bedrijven hebben 49 procent van de aandelen van Midden-Zeeland in handen gekregen en willen het vliegveld nieuw leven inblazen. Een verharde baan is een grote wens van de bedrijven, omdat daardoor kleine vliegtuigen ook bij slecht weer van het vliegveld gebruik kunnen maken.

Nu de zes bedrijven grootaandeelhouder zijn verwachten ze sneller beslissingen te kunnen nemen.

Midden-Zeeland ligt in de Zeeuwse delta tussen de steden Middelburg en Goes. Het vliegveld beschikt over een kilometer lange grasbaan een speciale strip voor het zweefverkeer.




... eindelijk. Toen ik nog op de chieftain rond vloog, konden we vaak niet daar heen omdat het veld zeer soppig was.
 
Ik ben benieuwd. Ik zag Peter inderdaad geïnterviewd worden van de week toen ik aan het tanken was. Als het landingsgeld niet omhoog gaat vind ik het prima.
 
... eindelijk. Toen ik nog op de chieftain rond vloog, konden we vaak niet daar heen omdat het veld zeer soppig was.

Van 't voorjaar is 'ie ook al 2 weken gesloten geweest, plus een displaced threshold gedurende een maand ofzo.

Maar ze roepen het al jaaaaren...
 
:duh:

hmmm, laten we nou nog wat echte groene velden overhouden wat mij betreft....

Daar sluit ik me volledig bij aan !
Harde banen zijn schitterdend, maar de groene veldjes ademen nog altijd een bepaalde romantiek uit en het landen op zo'n groene baan (snap alleen niet dat ze ze nooit oranje hebben gespoten of zo voor de herkenbaarheid) is toch een aparte belevenis.
 
Goeie stunt voor Koninginnedag misschien?

Maar EHMZ verhard is al prima , nu nog een lijndienst ernaartoe/vandaan en Stobbe is tevreden...Maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn:grijns:
 
Dan weet ik het goed gemaakt: MZ laten we gras en op Hsum maken we een mooie asfalt baan van ongeveer 1 km :) Kunnen we met de club meteen een DA40 op diesel kopen.

Ben ik wel ten dele met jullie eens, maar helaas is het dit jaar al een aantal malen voorgekomen dat ongeveer alle velden in NL open waren, terwijl Hilversum nog zo'n beetje onder water stond en vliegen dus niet mogelijk was.
 
Sorry, ik heb er over nagedacht, maar volgens mij geldt hier gewoon:

Eerst zien en dan geloven.

Geld aandeelhouders is inderdaad rond, maar daarmee is de exploitatie nog steeds niet kostendekkend. Als er elk jaar 50.000 Euro bij moet hoe betalen we het onderhoud van de verharde baan dan?

Ik zou het eerder investeren in zaken die echt rendement opleveren zodat we het veld misschien kostendekkend krijgen. Bijvoorbeeld restaurant kopen, slopen en er een goed stenen restaurant maken waarbij de exploitatie ook geld moet opleveren voor het veld (net als bij Budel bijvoorbeeld). Als we dan rendement gaan maken kunnen we altijd nog fantaseren over een verharde baan.
 
En is jullie veld al verkocht? Seppe staat toch in de uitverkoop?
Zo ver ik weet is 't nog niet verkocht.
Hier en daar worden er bij de diverse gemeenten wel vragen gesteld over het hoe en waarom.

We zien wel hoe het afloopt.

-Kees.
 
terwijl Hilversum nog zo'n beetje onder water stond

Ik heb de goede oude EHHV (70er jaren) tijden nog meegemaakt :D

HV was tweemaal per jaar dicht, op 25 december en 1 januari :D
Al zakte je tot je enkels in de modder/sneeuw gevlogen werd er :D

Dat HV de laatste jaren zoveel gesloten is heeft m.i. iets te maken met de verhoging van het grondwaterpeil (waterschap) en (bad) attitude van de havendienst in dezen :niet_bli:
 
Betekent een verharde baan ook weer een goed restaurant, zodat het ook weer leuk wordt om een stop te maken op ehmz?
 
Betekent een verharde baan ook weer een goed restaurant, zodat het ook weer leuk wordt om een stop te maken op ehmz?

Het restaurant is helaas geen eigendom van de BV. De eigenaar van het restaurant woont in het huis er naast en heeft nog een ander restaurant.

In het clubgebouw van de Aeroclub kun je ook wat komen drinken hoor. Er is een soort terras voor gemaakt. Bij de havendienst staat trouwens ook een frisdrank + koffieautomaat. Wellicht moeten we maar eens gaan voorstellen om bij een landing een koffie cadeau te doen om extra bewegingen te maken...
 
Ik heb het vanmorgen voorgesteld, per heden is koffie op het havengebouw bij een landing inbegrepen.
 
Back
Top