E-190 & CRJ900 voor Lufthansa

Je zou het wel zeggen de Embraer is op z'n minst 4 generaties jonger goede keuzen van LH, LX. Ik vind het jammer dat ik vanaf volgende week op de 737-800 (NG) moet gaan vliegen loopt op z'n minst 2 decenia achter bij E-jets.
 
JIk vind het jammer dat ik vanaf volgende week op de 737-800 (NG) moet gaan vliegen

Ipv zo'n Peppi en Kokkie jet?Dude , je maakt grappen!

It's al about MTOW en bedenk : als er geen Boeing 73-iets of Airbus A-3iets op staat helpt het je later geen r*k verder.

Bij mij hangt de vlag bepaald nog niet buut'n:dozey:
 
stel...

stel...

stel dat er dus 15 crj 900 naar clh komen

hoeveel cpts plaatsen zijn dat dan...?

kheb er nog wel zo'n 150 voor me maar let's keep the faith
 
als als als...

even afgezien van wat ik vandaag ter ore heb gekregen...in jouw scenario is het puur een vervanging van 15 kleinere, en dus weer geen uitbreiding cq capt plekken. Eerst motten nog die leihmeiers een douw krijgen, dan de überhang aan eigen capt´s en dan mogen we weer eens aan eigen upgrades denken. Zoals gezegd, in jouw scenario.

Ik vermoed dat het er iets anders uit gaat zien...:biertje:
 
Ipv zo'n Peppi en Kokkie jet?Dude , je maakt grappen!

It's al about MTOW en bedenk : als er geen Boeing 73-iets of Airbus A-3iets op staat helpt het je later geen r*k verder.

Bij mij hangt de vlag bepaald nog niet buut'n:dozey:

Het maximum take off weight van de 170 de lichtste telg van de familie is 37,360 KG, dus voor de meeste maatschappijen zit dat wel goed. Sommigen maatschappijen denk inderdaad zo dat als je geen boeing of airbus ratings op je brevet staat je er weinig aan hebt o.a. Virgin Atlantic gelukkig hoef ik me daar niet zo'n zorgen over te maken.

Maar qua ergonomy en techniek is deze kist zijn soortgenoten op z'n minst een generatie voor en elke E-jet piloot zal dit kunnen beamen enigste vliegtuig wat mischien in de buurt KAN komen is de 787 op dit moment. Maar dat zie ik wel als we die eind volgend jaar op de ramp hebben staan...

Maar tot nu toe (voor niet carriere doeleinden meetelende) Hebben de Brazilianen toch een product op de markt gezet waar je u tegen zegt. Moet ook zeggen dat het "test" vliegveld bij San Jose del los campos een indruk maakt dat men goed bezig is... En dat het zeker geen Pepi en Koki jet is.
 
Tja , een AVRO weegt mtow ook 44 ton , dat maakt echt niet uit hoor...

Voor de airlines en dan vooral recruiting :EMB=CRJ=AVRO=ATR=FK=DASH

Aan zo'n typerating heb je geen fluit als je elders verder wilt op een fatsoenlijk vliegtuig , niettegenstaande dat ik bv die 190 qua uiterlijk wel een coole bak vind.( Zag er een van FlyBe op BHX )
En met de cockpit zit het ook snor , heb een kijkje genomen bij Alitalia laatst.

Die 900's zullen wel 15 vervangers voor de kleine teckels zijn , die raken ze anders aan de straatstenen niet meer kwijt.
Dus terug naar Bombardier dan krijgen ze in ieder geval de oud ijzer prijs nog...

En dan die EMB naar EW , zo was het toch?
 
als als als...

even afgezien van wat ik vandaag ter ore heb gekregen...in jouw scenario is het puur een vervanging van 15 kleinere, en dus weer geen uitbreiding cq capt plekken. Eerst motten nog die leihmeiers een douw krijgen, dan de überhang aan eigen capt´s en dan mogen we weer eens aan eigen upgrades denken. Zoals gezegd, in jouw scenario.

Ik vermoed dat het er iets anders uit gaat zien...:biertje:

Loont het om terug te komen:) ?
 
Hebben die brazilianen niet met een schuin oog naar de Dornier 728 gekeken voor hun E-jets?

Krijgt Cityline alsnog zijn Dorniers :grijns:
 
Ja dat soort cockpit bezoekjes zijn erg leuk vooral als je 738 crews mee krijgt op de jumpseat worden helemaal gek van het hoge level van automatisering en de korte flows.
Andersom vergelijken wij de 738 met vliegtuigen als bv een Sopwith Camel. Beetje verwend natuurlijk maar ja 5 stressen tegen 2 is natuurlijk altijd een vooruitgang :biertje:
 
Onze baas heeft 24 Falcon 7x besteld:
open.file


Een heerlijke point-and-click cockpit.

Dit overigens een 2000 easy (kon geen plaatje vinden van de 7x deze heeft sidestick controllers)

Vlieg hem zelf nog niet, maar dromen mag altijd! :rt:
 
<pimp mode on>

Och dat was ik nog vergeten te vermelden de E-jet heeft een Cursor Control Dxxx thingy voor de mousepad zodat je lekker overal doorheen kan scrollen

<pimp mode off>
 
Dat is nog niet alles zoals mensen mischien wel weten zijn de Brazilianen verzot op koffie.
En er is een speciaal device dat Espresso, capucino, cafe laite etc etc etc in het midden console dat de kist 's ochtends wakker maakt ;-)

Het is jammer dat ie niet groter is maar je kan het niet bedenken maar steek er een nieuwe kaart in en je hebt een nieuw systeem vb. autobrake, autoland etc etc etc
 
Moet zeggen dat de koffie in brazilie naar bagger smaakt, maar als je een italiaanse vulling in dat dingetje stopt moet t wel goedkomen denk ik zo! Bij ons moeten die stessen de boel maar ff handmatig opschuimen voor een cappucinotje hoor!
 
Loont het om terug te komen:) ?

:haha: Neeeeeee...
"Run Forrest , run !"

Maar effe on topic , ik vroeg laatst een rampagent van den LOT hoe de EMB's bevielen en hij verzuchtte : "Would you buy a Brazilian car ?!".
 
Bij Jetblue in Amerika veel problemen met de 190's maar na load 17.1 en ik meen 19.3 voor de 190's zijn deze problemen opgelost. Lot Airlines wachten nog wel eens met upgraden van hun software. Wat voor een deel leidt tot deze klachten en dus hun eigen schuld is. Ondertussen hoor je wel dat ze CAT III vliegen zonder de upgrade van software en dan klagen dat de AP/FD een beetje rotwerkt onder de 100 ft.

Aan de andere kant hebben hun veel problemen gehad met hun deuren in het begin tijdens de Poolse winters wij hebben het niet gehad maar zelfs dat is meteen door Embraer verholpen. Een rampagent kan je mischien wel wat vertellen over dispatch rates maar absoluut niet over de achterliggende technische kant van het verhaal.

Kijk ook maar naar Airbus toen dat net nieuw was zat vol fouten en problemen dat is tegenwoordig ook niet meer zo maar als je toen mensen had gevraagd hoe de airbus was.

Zo ook met de E-jets ze hebben veel problemen gehad in het begin maar die zijn nu vrijwel allemaal uit het systeem. En het is en blijft gewoon een prachtige kist om te vliegen die zijn tijd ver vooruit is.
 
Back
Top