Havo zowel eis voor KLS als KLM?

wings

New member
Even een vraagje tussendoor nav. de post van MROC rules: De aanname eisen voor de KLS zijn minimaal HAVO met een N profiel, neemt KLM ook mensen aan met HAVO diploma of gaat KLM alleen in zee met mensen met VWO diploma?

Ik zou ook graag antwoord willen op deze vraag dus kan iemand die dit weet antwoorden s.v.p?
 
Het antwoord staat er toch al, 'de aanname eis van klm is minimaal havo met N profiel.'
En dan de vraag neemt klm alleen mensen aan met vwo?
Ciao
 
Eigenlijk wou ik weten of er misschien verschillen onderling zijn,dat klm bijvoorbeeld liever vwo wilt als ze kunnen kiezen tussen een havo`er en vwo`er
die bijvoorbeeld allebei kls hebben gedaan...

Sorry hoor,maar weet iemand hier antwoord op?
 
Nee opzich word daar niet echt naar gekeken. Ze keken meer hoe je de vliegopleiding bent doorgekomen en ze kijken natuurlijk naar de resultaten van de selectieprocedure bij de maatschappij en daar maken ze uit op of je word doorgelaten of afgewezen en of je nu havo of vwo hebt gedaan word eigenlijk niet naar gekeken of je moet hele rare cijferlijst hebben gehad.
 
Nee dat bedoel ik er niet mee het is gewoon dat je er gewoon wel voldoendes er neer moet zetten en niet met hakken over de sloot het gehaald hebben. Dan zullen ze misschien wel iemand pakken die er wel nette voldoendes heeft staan. Want volgens mij vragen sommige vliegscholen ook bepaalde punten voor sommige vakken. Dus als je eenmaal op een vliegschool bent aangenomen zal het ook wel genoeg zijn voor een maatschappij. De vliegschool heeft alleen, maar jouw eindlijst en de resultaten van de selectieprocedure. De maatschappij heeft ook nog het final report van de vliegschool+de selectieprocedure die hebben dus meer dingen om naar te kijken.
 
is het niet zo dat je alleen maar wiskunde b1,2 , natuurkunde nog nodig hebt. de profiel maak volgens mij niet uit. als je maar die vakken hebt.
 
"Dus als je eenmaal op een vliegschool bent aangenomen zal het ook wel genoeg zijn voor een maatschappij.!"

Regelrechte onzin! Vele vliegscholen hanteren welliswaar aanname eisen maar als puntje bij paaltje komt kan iedereen de opleiding volgen, ongeacht je cijfers op de middelbare school. De scholen zijn namelijk afhankelijk van veel leerlingen om geld te verdienen. Zo´n zogenaamde selektieprocedure is er bij enkele scholen puur om de school serieus te laten lijken. Als de leerling dan klaar is met de vliegopleiding, blijkt dan ineens vaak dat niet aan de eisen (vooropleiding etc) voor bepaalde maatschappijen wordt voldaan en staan velen met lege handen maar wel met een berg schuld. Opleidingen als de kls en epst hanteren wel strenge aannameeisen en zijn daar ook consequent in maar das lang niet bij alle (grote) scholen in nl het geval.

Cheers!
 
Ik denk dat die strenge selectie bij bijvoorbeeld de KLS vooral met het garantiefonds e.d. te maken heeft. Als de selectie niet streng genoeg is en dat het later blijkt dat jij niet echt geschikt bent, zitten zij ook met een probleem. Wanneer je van de school weggestuurd wordt, moeten ZIJ in principe toch geld gaan betalen?
Daarom denk ik dat zij de selectie zo maken, dat iedereen die daar doorheen komt, kan slagen (met natuurlijk wat uitzonderingen). De kwaliteit van de school zelf heeft er ook wel mee te maken.
 
is het niet zo dat je alleen maar wiskunde b1,2 , natuurkunde nog nodig hebt. de profiel maak volgens mij niet uit. als je maar die vakken hebt.

Nederlands, Engels, Natuurkunde1 en WiskundeB1 is in alle gevallen voldoende.
 
KLM eist gymnasium met de bijvakken biologie, economie, spaans, russisch en huishoudkunde.

Anders is het enkeltje prullenbak met je sollicitatie.

Hoorde ik dan.
 
Wat een vraag... :s

Als de KLS minimaal Havo NT + NG eist, hoe kan dan de KLM dan minimaal VWO eisen? :p
 
Toelatingseisen KLS:
HAVO diploma met tenminste Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma met tenminste Wiskunde A12 of Wiskunde B1, Natuurkunde 1

Oftewel, het mag, maar niet echt aan te raden denk ik. De Wiskunde van A12 is wel wat anders dan bij B1 dacht ik zo. Er staat niet voor niets tenminste. Ik zou zeggen, probeer aan alle eisen zo volledig mogelijk te voldoen. Dus Wiskunde B12 en Natuurkunde 12, als het kan. :kerst:
 
Nederlands, Engels, Natuurkunde1 en WiskundeB1 is in alle gevallen voldoende.

ik had voor engels een 4..

KLM eist gymnasium met de bijvakken biologie, economie, spaans, russisch en huishoudkunde.

Anders is het enkeltje prullenbak met je sollicitatie.

Hoorde ik dan.

Talsma ga is slapen!!
 
Back
Top