NLS verkort opleidingsduur en prijs..

Ik sprak laatst ( inmiddels 2 weken geleden) iemand van de NLS die inderdaad kon bevestigen (omtrent de ontwikkelingen voor het garantiefonds etc)dat ze ermee bezig zijn! Het zou kunnen dat het binnen enkele weken tot een (voor ons) positieve oplossing zal komen, maar het zou ook zomaar kunnen dat het nog enkele maanden zou duren. Better be it's quick!
Verder heb ik 13 juli mijn NASS test en interview bij NLS (nog geen info ontvangen). Rond 0900 aanwezig zijn is toch best een vroegertje!
Uit allerlei berichten op deze site heb ik gelezen dat NASS uit 4 selectieve programma's bestaat! Kan iemand zeggen wat deze testen inhouden? Kan ik er al iets voor voorbereiden ondanks dat het nog een dikke maand duurt? En de medische test? Hoe wordt deze gepland? Gaat er veel tijd overheen? of kan dit vrij snel na de selectie? Hoor graag van jullie! Groet A. IRMILE
 
Rond 0900 aanwezig zijn is toch best een vroegertje!

Weet je dit zeker.... Er zullen weinig maatschappijen zijn waar je je nooit voor 9u `s ochtends moet melden. Had vanochtend zelf pickup om 5.05u. Niet echt dat je zegt lekker opstaan...
Wil je het toch niet, dan zul je vracht moeten gaan vliegen. Vaak `s avonds of `s nachts aanmelden.

Bedoel er niets mee, just to let you know
 
Ik sprak laatst ( inmiddels 2 weken geleden) iemand van de NLS die inderdaad kon bevestigen (omtrent de ontwikkelingen voor het garantiefonds etc)dat ze ermee bezig zijn! Het zou kunnen dat het binnen enkele weken tot een (voor ons) positieve oplossing zal komen, maar het zou ook zomaar kunnen dat het nog enkele maanden zou duren. Better be it's quick!

Maandag tijdens mijn bankgesprekken dit nog even op tafel gegooid bij de Friesland en de ING. Ook zei bevestigen dat je druk aan het praten zijn om een garantiefonds a la KLS voor elkaar te krijgen. Helaas duurt dit nog wel een tijdje en met veel geluk zou dan novemberklas hier eventueel gebruik van kunnen maken.

ING en NLS schenen nu onder andere te wachten op antwoord vanaf het CAE hoofdkantoor in Canada.
 
Ik doelde meer op de mogelijkheden op dit vroege tijdstip voor het halen van de NASS test. Thnks anyway 'dis connect' en tja het regelen van financien is sowieso beter; heeft er iemand nog een geld-boom-gaard ter beschikking? ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn (kwa financien) wanneer ik alleen certificaten haal op havo-niveau? anybody?
 
uhm...ik weet niet of ik je nu verkeerd begrijp, maar wat hebben je HAVO deelcertificaten te maken met de NLS-financiering? (naast de benodigde papieren om toegelaten te worden?).
 
Die is er niet. Alleen de eerste 4 theoriemaanden zijn gedekt. Wanneer je daarna alsnog afvalt moet je de gemaakte kosten zelf terugbetalen.
 
Nee. Ze zeggen dit al twee jaar, er is ondertussen niks veranderd.

Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren, maar voorlopig hoef je er niet op te rekenen.
 
Dit is ook de rede dat de bank die je het geld verstrekt een verzekering wil zien waarbij het gehele bedrag is gedekt. Mits je natuurlijk iemand hebt die borg staat voor je.
 
Toch opmerkelijk dat een school als de NLS zo'n garantiefonds maar moeilijk rond blijkt te krijgen.

Ook hoorde ik dat de NLS maar lieftst tweederde van de kandidaten toelaat.

Ik heb hier weinig verstand van, maar ik vraag me af of daartussen een verband is?
 
Beetje oud nieuws, maar ik zag dat er nog niet veel over gepost was op het PBB.

May 23rd 2008
On May 23rd 2008 a new Foundation has been signed between CAE NLS and the ABN AMRO Bank.

With this new foundation a lot of improvements have been realised compared to the old Guarantee fund.
Most important is that the parents do not have to give security anymore for the loan of the students. Also, the costs are covered in case of failure to complete the education or even if one doesn't get a job after completion of the education!

NLS can offer these kind of conditions because of a long and excellent track record of education and succes rates in mediation for jobs in cooperation with CAE Pilot Provisioning.
With this new foundation it will be possible for everyone to fulfill the dream to become a pilot.

Bron: www.nls.nl
 
Back
Top