NLS verkort opleidingsduur en prijs..

InStyle

New member
Las in het blad "Piloot en Vliegtuig" het volgende stukje :

"NLS Verkort opleiding.

Opleider CAE/NLS verkort de professionele pilotenopleiding tot veertien maanden. Gelijktijdig wordt ook de opleidingsprijs verlaagd. Nieuws is ook de MCC die als grading wordt erkend door Ryan Air."

Goed nieuws. Ben benieuwd naar de prijs..Weet iemand hier meer van?


edit:

na even gezocht te hebben ook het volgende iets gedetailleerder bericht gevonden

NLS: opleiding verkort, samenwerking met INHOLLAND Delft

De NLS verkort haar opleiding tot 14 maanden. Dit ishaalbaar vooral door een slimme indeling van de urenvan de vliegsyllabus en de zeer gunstige vliegomstandig-heden in Portugal, waar de praktijkopleiding van de NLSplaatsvindt. De MCC in het laatste gedeelte van de opleidingvan de NLS wordt gedaan op een 737 Full Flight Simulatorte Brussel. Deze MCC geldt tevens als een ‘grading’ voorRyanair. Bij goed gevolg kan je daar dan als co-piloot aanhet werk. Nog een nieuwe ontwikkeling: studenten van deopleiding luchtvaarttechnologie van Hogeschool INHOLLANDDelft kunnen vanaf komend schooljaar via een speciaalstudieprogramma een opleiding tot verkeersvlieger volgen.Studenten die de opleiding afronden ontvangen het brevetvolgens de Europese JAR-FCL regelgeving. Hiermee kunnenzij vlieger worden bij de grote luchtvaartmaatschappijen. De studenten behalen ook gewoon hun hbo-diploma voorde opleiding luchtvaarttechnologie van INHOLLAND Delft.Met deze differentiatieminor krijgt de student een bredereopleiding en meer carrièremogelijkheden. Kijk voor meerinformatie op www.nls.nl en www.inholland.nl/Delft. (Persbericht CAE-NLS)

http://www.thermiekfotowedstrijd.nl/thermiek/1-2007/thermiek1-2007.pdf
 
Alleen haalbaar in de zomer.

Zeker waar. Als je een klas bent die hier komt net als de zomer begint. Liefst nog ietsje eerder. Einde lente bijvoorbeeld. Dan is het hier inderdaad mooi weer en kan je zeker de vliegfase in 8 maanden (of minder) doen. Kom je hier einde zomer, of later. Dan heb je het slechte weer in de herfst (veel regen en slecht weer) en heb je de winter. Dan schiet het totaal niet op! Vooral als je dan de VFR-fase moet vliegen. :1855:
 
Korte nieuws uit "zonnige" Portugal:

Mijn dual trip naar Portimão werd 2 weken lang uitgesteld wegens het weer (in de zomer). Het is dan mooi weer maar het zicht is dan te slecht door het stof en rook van de bosbranden...

De opleiding wordt idd verkort en met de nieuwe syllabus gaan ze ook 15 uur minder vliegen, volgens de directeur kwantiteit (15 uur) is geen kwaliteit. De theorie gedeelte wordt ook verkort maar dit heeft niets te maken met de deal van IN(je)HOL LAND, bij EPST doen ze ook in 6.5 maanden i.p.v 8.5 maanden.
Kortom, dit heeft niets te maken met kwaliteit maar wel dat ze meer studenten kunnen opleiden in een kort periode en meer $$$ verdienen.

Er zijn geruchten van boven dat Ryanair de school AAE/NLS wilt hebben als preferred pilot supplier.

De Head of Training heeft het schip verlaten, de directeur zal de autoriteiten (INAC en IVW) op de hoogte stellen.

In de laatste maanden zijn veel instructeurs en 2 CFI's aangenomen bij airlines, de huidige CFI gaat wellicht binnenkort ook weg en we hebben nog te maken met te kort aan IR-instructeurs...

E.
 
Nieuwe syllabus met minder uren is alweer van de baan; Is idd eerst sprake van geweest maar wordt niet doorgevoerd. MCC course/grading geldt al wel.
 
Daar zijn ze heel goed in... "het is A maar we doen uiteindelijk toch B!!!"

Ga maar niet snel geloven tenzij op je contract zit, dan word je minder snel teleurgesteld...

Op dit moment worden 600 piloten per jaar opgeleid, doel van CAE is dit aantal brengen naar 2000. Trek je conclusies...

E.
 
Last edited:
Als het goed is €98.600,00?!?! Kan altijd wijzigen natuurlijk:1855: .

Weet iemand al hoe de garantiefonds van de NLS precies in elkaar zit? Ik krijg iedere keer vage informatie..:dozey:
 
Denk dat ze dat fonds van Martinair krijgen omdat de NLS ook met ING bezig is en niet bij de ABN zit zoals stella,epst,kls.
 
Denk dat ze dat fonds van Martinair krijgen omdat de NLS ook met ING bezig is en niet bij de ABN zit zoals stella,epst,kls.

He knul, Ik denk dat NLS eerder een garantiefonds had dan Martinair.. Dus als dit waar zou zijn zou het andersom zijn. :duh: :biertje:
 
Maar deze knul vind dat een school niet echt een garantiefonds heeft wanneer je alsnog je ouders om 40% borg moet vragen over het totale geleende bedrag. Martinair heeft het dus toch eerder voor elkaar.
 
MVVL is druk bezig met een garantiefonds te regelen, maar die hebben ze nog niet (volgens laatste nieuwsbrief). Tot die tijd moet je toch echt zelf het volledig bedrag hebben. Letterlijke antwoord op deze vraag tijdens eens infodag was 'ja'.

NLS is op moment druk in gesprek met de ING,ABN en Friesland over het garantiefonds en/of een uitbreiding hierop (bij de ING). Geen benodigde borgstellingen en vaste/voordelige rentepercentages voor de toekomstige NLSers zijn gesprekonderwerpen.
 
MVVL is druk bezig met een garantiefonds te regelen, maar die hebben ze nog niet (volgens laatste nieuwsbrief). Tot die tijd moet je toch echt zelf het volledig bedrag hebben. Letterlijke antwoord op deze vraag tijdens eens infodag was 'ja'.

NLS is op moment druk in gesprek met de ING,ABN en Friesland over het garantiefonds en/of een uitbreiding hierop (bij de ING). Geen benodigde borgstellingen en vaste/voordelige rentepercentages voor de toekomstige NLSers zijn gesprekonderwerpen.

Die gesprekken zijn al een tijdje bezig nu :dozey: . Ik vraag mij af of het voor juli nog gaat, maar denk 't eigenlijk niet. Hopelijk komen ik en dhr Haupst er maandag samen uit, anders heb ik een probleem denk ik. :1855:

Damn bureaucracy!! :snore:
 
MVVL is druk bezig met een garantiefonds te regelen, maar die hebben ze nog niet (volgens laatste nieuwsbrief). Tot die tijd moet je toch echt zelf het volledig bedrag hebben. Letterlijke antwoord op deze vraag tijdens eens infodag was 'ja'.

NLS is op moment druk in gesprek met de ING,ABN en Friesland over het garantiefonds en/of een uitbreiding hierop (bij de ING). Geen benodigde borgstellingen en vaste/voordelige rentepercentages voor de toekomstige NLSers zijn gesprekonderwerpen.

Ik vraag me af of die afspraken op dit moment al afgerond zijn, aangezien de nls nu op hun site vermeld "CAE-NLS has an agreement with the IGN bank regarding a guarantee fund"
 
Back
Top