Praktisch vlieggedeelte in geding door groei in Midden-Oosten

PH-Chucky

New member
Ik hoorde vandaag weer iets anders in de 'wandelgangen'.

Door de grote uitbreidingen van vliegtuigmaatschappijen in het Midden-Oosten (Emirates en Ethiad), zijn zij druk bezig om voldoende vliegers op te leiden voor hun kisten die binnenkort met dozijnen geleverd worden door de fabrikanten.

Hierdoor schijnen zij veel vliegscholen voor het praktische gedeelte op te kopen, met als resultaat dat andere vliegscholen (KLS?) mogelijk hun huidige stekje verliezen in bijvoorbeeld de VS.......

Who know's more about this rumour??......
 
Emirates en Ethiad nemen geen A.I's. Louter mensen met meerdere duizenden uren ervaring op minimaal een medium jet. In zoverre is de bewering niet waar.
 
Klonk wel als geloofwaardig verhaal.....

Maar als de luchtvaart ineens zo'n sprong maakt met nieuwe toestellen en een onwijs grote groei in Midden-Oosten, dan lukt het Emirates en Ethiad toch never nooit om voldoende mensen met ervaring ergens anders vandaan te plukken?

Er zal sowieso een grote nieuwe aanwas nodig zijn, huidige opleidingscapaciteit voldoende momenteel?
 
De eerste peuters hebben net hun copy van Flightsimulator 10 binnen. Een paar maandjes oefenen en ze zijn klaar voor het grote werk.

Ik sluit me aan bij KL... lekker BS verhaal.
 
Etihad en Emirates nemen wel degelijk ab initio leerlingen aan maar die positie is enkel weg gelegd voor de locals met een UAE paspoort.

Maar dat zijn bij mij weten niet al te grote getallen maar ja ik ben ook al weer 2 jaar geleden uit DXB vertrokken
 
Ik hoorde vandaag weer iets anders in de 'wandelgangen'.

Door de grote uitbreidingen van vliegtuigmaatschappijen in het Midden-Oosten (Emirates en Ethiad), zijn zij druk bezig om voldoende vliegers op te leiden voor hun kisten die binnenkort met dozijnen geleverd worden door de fabrikanten.

Hierdoor schijnen zij veel vliegscholen voor het praktische gedeelte op te kopen, met als resultaat dat andere vliegscholen (KLS?) mogelijk hun huidige stekje verliezen in bijvoorbeeld de VS.......

Who know's more about this rumour??......

Waar je waarschijnlijk iets van opgevangen hebt is het toekomstige ICAO Multicrew Pilot License (MPL). Dat zou het mogelijk moeten maken om meer 'waardevolle' uren op te bouwen in de simulator als multicrew en 'minder waardevolle' uren op bijv. een single engine piston terug te brengen naar een minimum. Ik zou zo zeggen google eens op 'multicrew pilot license', volgens mij zijn momenteel in Australie de eerste opleidingen in gang gezet volgens dit concept. De MPL is namelijk in het leven geroepen om in de toekomst te kunnen voldoen aan de enorme vraag die in het midden-oosten en Azie zou ontstaan. Volgens Boeing zullen de huidige FTO's nooit genoeg vliegers kunnen leveren met de huidige 'lange' opleidingstrajecten. Echter er zijn nogal wat tegenstanders..:rt:
 
Back
Top