In deze 'roddel' zit zeker een kern van waarheid. Er wordt al een tijdje naar gekeken. Het is begonnen door mensen hun Bridge Course op een type van KLM te laten doen, en ze vervolgens, na aanname, daar ook hun TQ op te laten doen. Dit wordt al een tijd ge-evalueerd, met positieve resultaten. Het werkt twee kanten op: de student is al bekend met het vliegtuig en de procedures, dus de slagingskansen zijn voor de student groter. En misschien zou je de TQ kunnen verkorten, wat natuurlijk weer $$$ scheelt. Voor KLM dan natuurlijk.
Vraag is alleen wel hoe het dan moet qua selecties; je zou je Bridge Course dus NA je selectie moeten doorlopen. Hier ligt dan ook het grootste probleem. Er wordt echter wel aan gewerkt om dit op te lossen.
Hoe ze dit op gaan lossen? Geen idee.
Voor de 'Preferred Supplier' status verandert er niet zo heel veel, behalve dan dat ze met een dergelijk traject hun 'Preferred Supplier' status verstevigen. Wel is het waarschijnlijk dat dit traject in de toekomst toegankelijk wordt voor niet-KLS-ers, puur omdat de KLS niet genoeg mensen kan leveren.
Overigens las ik net dat Nescafe Express 'Preferred Supplier' is voor de Instant Coffee van het McLaren Formule 1 team.
Groeten,
Q.