Beste JAA PPL vliegschool

begin gewoon met studeren en dan merk je vanzelf wat voor jou haalbaar is. Als je NU begint weet je over een maand echt wel of je december gaat halen of niet. En dan kun je echt nog wel enrollen, naar de ambassade, TSA clearance doen, ticket kopen etc etc.
4 weken is niet voor iedereen weggelegd.
 
Hey mensen,

Bij oft staat er het volgende:

JAA Private Pilot Training Eligibility Requirements:

1. Be able to speak and understand the English language.
2. Hold a current U.K. JAA class 2 medical certificate.
3. Pass the U.K. JAA PPL written examinations with a score of 75% or more.
4. Pass a radiotelephony practical test.
5. Complete a qualifying a 150 NM cross country flight.
6. Pass a U.K. JAA skill test.

Waar en wanneer moet je die U.K JAA skill test afleggen?
En wat betreft de boeken, kan ik die ook gewoon allemaal in Lelystad bestellen of moet ik dat studiepack bestellen van OFT?

Alvast bedankt!!
 
Skill test kan je gewoon in Florida doen, ze hebben zelf een examinator in dienst. Andrew, erg relaxte vent, gaat je zeker niet laten zakken als je het ook niet echt zelf opfucked.

Mocht ie er toevallig niet zijn hebben ze nog meerdere JAA examinatoren in Florida.

Boeken kan je inderdaad gewoon in EHLE bestellen, maar misschien kan je ook dat pakker van hun laten opsturen.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Bedankt André,

Ik denk dat ik die van OFT bestel, en dan maar eens flink aan de bak!!

Waar bestaat die skill test uit?

Groet,

Mike
 
De skills test is je praktisch eindexamen en bestaat uit een navigatie-deel en een praktisch vliegdeel. Ik moest een overland navigatievlucht voorbereiden Sebastian naar Kissimmee, (dus met tijden en waypoints), daar een touch and go, daarna naar de practice area en alle speciale dingen doen zoals stalls in verschillende configuraties, steile bochten, simulated engine failure, simulated noodlanding, Engine failure after take off, daarna een plaatsbepaling met VOR's, terug naar KISM en een paar circuitjes en landingen in verschillende configuraties.
 
Klinkt aardig wat, maar dat zal wel komen omdat ik nog niet geleerd heb.

Bedankt ojjo29!

Ik wil mijn boeken vandaag bestellen bij oft, vraag me af wanneer ik ze dan binnen heb.

Hoe hebben jullie hulp gekregen tijdens de voorbereidingen als je iets niet begreep vanuit de boeken?

Heeft er trouwens nog iemand boeken in de aanbieding?

Groetjes,

Mike
 
Last edited:
Mike-3

Zodra je je boeke heb ga rustig lezen en begin met High-lighte van texte waar van jij denk die zijn belangrijk.
Koop ook de JAA-confuser, dit zijn examen vragen en voorbeelden, dan heb je meteen de rode draad te pakke van je theorie.
Denk dat je dan voor 70 a 80% al aardig in de goede richting komt om je examens te halen en dat je dan nouwelijks nog hulp nodig heb. Zijn er dan als nog vragen vraag deze hier op het board of aan je instructor bij OFT.

Heb het zelf in 5 weken gedaan..(geen aanrader kan ik je vertellen)..

cheers and happy landings
 
Dames en Heren,

Heb mn tripje een beetje uitgesteld. Aardig wat drukte met mn werk hier en alles eromheen.. erg jammer.
Ben weer begonnen met het bestuderen van de theorie uit AFE boeken
Zijn er nog noemenswaardige dingen waar ik wat van moet weten, hoe lang kan ik met de boeken doen btw?? Nog steeds OFT in mn hoofd.. zijn er andersdenkenden??
Veranderingen omtrent JAA PPL??
 
Last edited:
Back
Top