Beste JAA PPL vliegschool

Hey,
ja ff erg druk gehad.
Ben nog aan t nadenken welke school de beste is.
Heb van AAA een kort mailtje gehad van 1 zin en een copy-paste van de site, de pakketten die ze aanbieden.
Word je ook niet wijzer van. Weer een vage vliegschool denk ik dan bij mezelf.
 
ja dat schijnt daar normaal te zijn dat je na een heel verhaal van jou kant een antwoord van 3 woorden terug krijgt, zolang de info maar klopt;-)
Ik ga van 3 november tot 1 december...
 
Tijd dringt een beetje....
lang niet geweest op het forum..veeeel te druk gehad... :S
Moet deze maand de keuze maken EFT of OFT....
 
EFT----> OFT

EFT----> OFT

Madcat,

Wanneer je alleen maar voor een PPL gaat zou ik voor OFT gaan, Waarom? Ze hebben gewoon VEEL meer kisten, dus je zit niet op je kont omdat er geen kisten zijn.

Je hebt geen vervoer nodig van en naar de school omdat ja dat af kan lopen, verder genoeg winkels en restaurants in de buurt van de school.

En last but not least, je kan er gewoon snel je PPL halen, heb er zelf 21 dagen over gedaan, from scratch! Had al wel een beetje voorkennis over de theorie! Kan ik ook aleen maar aanraden, studeer voor je gaat, en vooral de PPL confuser!

Groeten

André
 
Foxtrot

Foxtrot

En inderdaad, Foxtrot weet precies hoe het zit!

Ik bedoelde inderdaad het JAA-PPL :)

Kissimee ligt vlak bij Orlando international, het is $50.- voor het taxi ritje! Dus dat kan je al incalculeren.

groeten

André
 
Andre,

152's zijn eruit gegooid? Vlieg je dan op de 172? Kost dit nog meer? En blijf je dan op 1 kist vliegen? Vlieg liever cessna dan piper denk..

En moet ik dat pakket kopen van AFE die zij aanprijzen?
 
Hoe staat het met het weer in oktober november stormpjes??
Bij die studie pack krijg je ook een kaart... welke regio moet ik specificeren?????????
 
Last edited:
MADCAT

MADCAT

Allereerst, als je vergeten bent iets te vragen en je hebt net een comment gepost is het handig om dat comment te editten, dat kan heel makkelijk en het zorgt er voor dat je geen poep krijgt van Diana!

Verder, het kan zijn dat de 152's er uit gegooid zijn daar heb ik niet op gelet, maar geloof me, een Piper vliegt net zo makkelijk als een C172 en het landen van zo'n ding gaat nog makkelijker vanwege de lage vleugel en het ground effect dat je daarbij krijgt. Elke landing is bijna automatich een goeie landing, heerlijk :)

En ja, dat AFE verhaal is volgens mij meer voor de FAA-PPL en niet voor de JAA-PPL.

Het kopen van een kaart kan je net zo goed mee wachten tot je daar bent anders is ie al niet meer actual voordat je er bent. Boeken van Trevor Thom zijn prima en zijn te koop bij de pilotshop.nl in lelystad. Ze hebben ze ook bij die luchtvaarthobbyshop in Aalsmeer. Verder is de PPL Confuser een MUST, die is ook verkrijgbaar in Lelystad.

Probeer zo veel mogelijk aan de theorie te doen voordat je naar de USA gaat. Ik had altijd een boek op nr100 liggen (de plee) want daar zit je toch maar je tijd te verdoen, en je pikt dan toch nog mooi even een paar bladzijden mee wanneer je er zit. (en nee je moet ze niet gebruiken wanneer het toilet papier op is want dan kan je die boeken niet meer verkopen wanneer je je theorie gehaald hebt in Orlando, wat ik ook gedaan heb, toch weer 75% terug gevangen met de verkoop)

En voorwat betreft de meerprijs van een PA28 t.o.v. en 152, het is het meer dan waard om in een fatsoenlijke kist te zitten qua formaat want het vliegt gewoon veel makkelijker wanneer de ergonomie een beetje beter is! En het is tenslotte je opleiding, datgene waar je de rest van je leven op gaat teren!

Succes!

André
 
Hmm... duss.. wat zeg je Andre?
Welk toestel zou ik moeten kiezen? Cessna 152(als die er is) 172 of de PA28? Vliegen ze ook met andere pipers?
Moet je tevoren een voorkeur opgeven over welke kist je wilt en wissel je dan niet op andere kisten???

Weet iemand anders welke kisten ze daar hebben en hoe dat werkt?:stapelge:

Wat de boeken betreft ik heb die kit besteld die zij aanprijzen op hun site.. verschillende boeken met wat toebehoren voor 210 USD
Is dit wel de juiste weg?:wegkwijt:
Heb sowieso die confuser nodig ja denk t ook...
wat is dat eigelijk haha:D

IEMAND NOG WAARDEVOLLE(handige) TIPS??
:rolleyes:
 
Hoe ver wil je het voorgekauwd hebben?

Hoe ver wil je het voorgekauwd hebben?

Of moet ik de info meteen maar even in de sapcentrifuge gooien zodat je het kan drinken?

Ja ga voor een PA28, daar hebben ze er heel veel van dus je hebt altijd een kist (is heel belangrijk wanneer je het snel wil halen).

Is die kit die ze verkopen voor de JAA sylabus? Ja? dan is het goed! Indien NEE, dan moet je alsnog nieuwe boeken kopen.

Wat is een JAA-PPL confuser? Dat is een boek waar alle examen vragen in staan.

Handige TIPS????

1. Gewoon er voor gaan!
2. MAX LEREN voordat je er heen gaat!
3. Voldoende geld begroten en bij het totaal wat je tot nu toe uitgerekend hebt 20% optellen.
4. Wanneer je het idee hebt dat je instructeur je zit te melken METEEN een andere vragen!

Succes!

:radar: André :radar:
 
Bedankt André!

Hoop inderdaad dat het de juiste boeken zijn... toch 200 euro!
Dit staat op de site:

Everything you need to complete your PPL course, as the AFE PPL Full Study Pack, but with upgrade to the AFE Touring Flight Case
contains:
• PPL1, Flying Training
• PPL2, Air Law, Operational Procedures &Communications
• PPL3, Navigation & Meteorology
• PPL4, Principles of Flight, Aircraft General Knowledge, Flight Performance Planning
• PPL5, Human Factors & Flight Safety
• The UK AIM, Aeronautical Information Manual
• Questions & Answers for the PPL Simplifier
• UK VFR Flight Guide
• AS-5 16” navigation ruler
• AP-1 5” navigation protractor
• AVP-1 VFR plotter
• ARC-1 flight computer
• AFE VB-1s folding kneeboard
• & A5 VFR navigation log pad
• AFE Pilot’s Logbook
• 4-colour chart-marking penset
• CAA 1:500 000 aeronautical chart
(please specify area required)
• AFE Touring Flight Case

Dus 20% bovenop de 10.000 USD?
Word je automatisch aan een instructeur gekoppeld of mag je er 1 kiezen?

Heb vandaag de 13e me boeken binnen gekregen. Heb ook al de confuser besteld uit Lelystad...
Boeken zijn van Jeremy M Pratt, en staat: JAR PPL & NPPL compliant/ CAA LASORS Recommended.
Dit betekend min of meer dat t de goede zijn niet??

Met welk boek moet ik beginnen met lezen?? Haha vraag te veel weet ik maar is fijn om van andere te leren die ervaring hebben :)
 
Last edited:
Laat ik André dan maar ff helpen.

Als er JAA, JAR, UK, CAA etc voor staat dan is het gericht op de JAA en UK en is het dus goed. Jeremy Pratt boeken heb ik ook gebruikt, zijn prima.
10.000 USD is ruim begroot, daar hoeft geen 20% meer bovenop. Binnen dit budget moet je het kunnen redden.
Ik kreeg mijn instructrice toegewezen. Dit moet je echt treffen, volgens mij als je iemand anders wilt dan kan dat wel, binnen de mogelijkheden uiteraard.
Ik zou beginnen met boek 3, dit zijn de lastigste onderwerpen.
Boek 1 kun je bewaren tot je in Orlando bent want dit is géén theorie-examen onderwerp. Het behandelt alle praktijkonderdelen van je vliegtraining.
Boek 5 kun je tot het laatst bewaren, Human Factors is het makkelijkst en nog wel snel even te doen in het geval je in tijdnood komt.
Flight Safety is ook géén examenonderwerp, wel "recommended reading".

Wanneer ga je?
 
Recommended Reading

Recommended Reading

Alles wat je MOET doen eerst, daarna kijken wat je nog kan doen. Recommended reading kan je ook nog in NL doen.

B.v. De Killingzone lezen, erg handig en een echte Eye opener!

Succes!

:cool: André :cool:
 
De Jeremy Pratt serie doe je gewoon logisch van 1-5.

PPL 1 is flight training en dus niet echt "studie".
En dan PPL2 beginnen met Air Law/Operational Procedures/Communications.
PPL3 is inderdaad de dikste/zwaarste, ben ik overigens zelf aan bezig. (Meteo & Nav)

Ik behandel persoonlijk vak per vak, en doe op het einde een zelftest met de questions & answer simplifier.

Ik denk dat het een kwestie is van al je theory vooraf goed te beheersen om je optimaal te kunnen concentreren op het vliegen.
 
Ben aan t twijfelen tussen oktober en januari..

Heb de AFE gemaild over de kaart die je moet hebben maar weet niet of ze de goede kaart sturen waarom die van UK??


Dear Sir,
You should have the CAA 1:500 000 chart for the UK which is the correct chart for the package. I'll have one sent out. Enjoy your course.

Gill


Dear Gill Richardson,

Today I have received my kit in good conditions. The thing is that I can't find the CAA 1:500 000 aeronautical chart. Maybe you forgot to send it within. I will take my flying lessions and exams in Kissemmee Orlando Florida USA what I did specify within my order.Is this the area that I require and should get or isn't it?

Yours,
 
Last edited:
Back
Top