Beste JAA PPL vliegschool

9000 dollars dus.... Maar wat zit hier inbegrepen PAULVB?

Heb nog steeds niks van EFT gehoord :S

CPT.RELAX: heb je nog een ander mail adres van die lui van EFT?

En wat schat jij de kosten van EFT?
 
Zo ongeveer, het is ietjes meer geworden

C172 50 x 123 = 6150 (Block 5650)
Flightinstr. 30 x 45 = 1350
Ground 20 x 35 = 700
Hotel 28 x 50 = 1400
FAA Examiner 450
M1 visa 450
Charts, etc 200
Total $10.200 (9700)
 
Is toch vrij prijzig!

Heeft iemand hier een werkend mail adres van EFT??

OFT mailt steeds dezelfde mail.. erg onproffesioneel!!--> dit gaat m dus waarschijnlijk niet worden!

EFT interessant maar moet ik wel eerst contact mee krijgen :S

BVD
 
EFT,OFT,NAC

EFT,OFT,NAC

Mensen,

Ik ben hier nu sinds een paar dagen weer even in Florida, om precies te zijn in Kissimmee (the ASS of Orlando) en ik moet zeggen na weer even bij OFT te zijn geweest dat OFT toch wel zo'n beetje de best georganiseerde JAA flightschool in Florida is.

Ben zoals eerder gezegd ook 8 maanden bij NAC geweest maar dat haalt het toch bij lange na niet bij OFT!

Heb m'n PPL hier in 2004 gedaan maar er is toch al weer een hoop veranderd hier, Tengoede gelukkig. Veel kisten, alle echt oude schroot is weg, de 152's dus, en ze hebben totaal 21 kisten op de plaat. Waarvan 2 Multi's en ook 2 Arrow's en dat is wel handig als je een hoop leerlingen hebt. Ook hebben ze nu 2 locatie's, 1 voor de hour builders en de CPL leerlingen en een locatie voor de PPL's en de ATPL studenten.

Als ik m'n JAA Flighttraining in de USA zou moeten doen, zou ik het hier doen. Voor de ATPL Groundschool zou ik echter naar Naples gaan puur omdat ze dat daar wel prima voor elkaar hebben, de Chiefgroundinstructor wel weet waarover die praat en omdat ik er niet aan moet denken om hier meer dan een half jaar zou moeten wonen! Want het is echt een gat hier.

Flighttrainingwise is het hier echter heel prettig, veel leuke velden in de omgeving, goeie kisten, en een goed georganiseerde school (voor amerikaanse begrippen).

Voor echt de top als het gaat om vliegscholen in Florida zal je toch naar Europe American in Naples moeten, maar helaas hebben ze daar nog geen JAA aproval. Als ze dat daar wel een keer gaan krijgen zijn alle anderen snel "out of business"!!!!

Groeten

Andre
 
Ga eens weer een keer werken Andre !!!, het lijkt wel of je niets dan vakantie hebt :)

Grappig jouw reacties op EAA, is eigenlijk precies wat ik zelf ook ervaren heb, toch maar weer eens langs gaan, ik moet me maar eens laten uitchecken op de G1000 :) :)
 
Niets toevallig aan in feite... :)

EAA heeft het voor elkaar.
Indien zij ook JAA training gaan bieden dan hebben ze alles rond.

Als ze ooit J1 visa bieden, zal ik graag mijn CV op sturen... (tegen die tijd zal ik wel wat instructional time hebben )

Op en top die school!
 
Ik heb in februari dit jaar mijn PPL bij OFT gehaald en ik kan ze zeker aanbevelen. Houdt wel rekening met extra dagen. Een dikke 20 vliegdagen is haalbaar maar je kunt niet iedere dag vliegen. Weer is zeker een factor en de meeste instructeurs vliegen maar 5 dagen. Beste tijd om te gaan is jan-mei, daarna wordt het snikheet en krijg je last van middag summer storms. Houdt ook rekening met het tornado seizoen. 360 vliegbare dagen per jaar zoals ze roepen klopt zeker niet.

Om jezelf wat rust te gunnen zou ik vantevoren studeren en zsm de theorie uit de weg ruimen. Zodra je gaat navigeren en dus overlandluchten gaat maken krijg je het nog druk genoeg met het plannen ervan. Mijn totale rekening was iets van $10.000, zo'n 7.500 euro dus. Komt je ticket, visa en studiemateriaal nog bij. Vingerfadrukken kun je in de states doen dan hoef je er niet voor naar Frankrijk. De startersset die ze aanbevelen is prima, alle boeken en navigatiespul zit erin. De meeste studenten kopen voor 80 dollar een fiets bij target of wallmart om een beetje bewegingsvrijheid te hebben. De PPL school is zo'n 10 minuten fietsen. de FBO is op loopafstand.

Materiaal is prima, er gaat wel eens wat stuk maar t.o.v. andere scholen wordt het prima onderhouden. Aardige mensen en prima instructeurs. Kissimee is een saai dorp maar Orlando is prima vertoeven. Zeker als je van Country houdt ;-) Een auto huren is niet duur via de FBO en als je dat deelt met een aantal mensen dan kun je goedkoop naar Orlando.

Succes en geniet ervan!! Ik heb er echt een leuke tijd gehad. Ooh en als je op een IFR dag toch niet kan vliegen en je houdt van autosport ga dan ook eens kijken bij de oval van Daytona Beach.

Groeten,
Eelco
 
Gelderen:

Leuke ervaring dus.. Maar als ik ze mail krijg ik alleen maar prefab mailtjes van ze:1855:
10000 dollar dus zonder reis en visa? Ze geven toch aan dat de VISA in hun pakket zit?
Daar doen ze dus ook zo vaag over, je moet je eerst maar enrollen zeggen ze... logisch dan kun je geen kant meer op!!

Wat heb je precies waarvoor betaald en wat zat er in je pakket??

BVD!
:kerst:
 
Je moet in elk geval alles vooraf betalen hoorde ik vandaag of hooguit de helft halverwege de rit.
Vreemd natuurlijk dat vooraf betalen want je hebt nog geen idee hoeveel je uiteindelijk kwijt bent, lijkt me...?
 
Gelderen:

Leuke ervaring dus.. Maar als ik ze mail krijg ik alleen maar prefab mailtjes van ze:1855:
10000 dollar dus zonder reis en visa? Ze geven toch aan dat de VISA in hun pakket zit?
Daar doen ze dus ook zo vaag over, je moet je eerst maar enrollen zeggen ze... logisch dan kun je geen kant meer op!!

Wat heb je precies waarvoor betaald en wat zat er in je pakket??

BVD!
:kerst:


De EFIS fee zit in het pakket, maar je moet ook nog naar A'dam, daar rekenen ze ook 100 euro oid voor je visa.

In het pakket zat bij mij toen 45 uur vliegen en 25 uur instructie. In de praktijk heb je echter meer nodig dus vandaar de hogere uiteindelijke prijs. 21 dagen overnachting, zal waarschijnlijk ook meer worden. Je hebt gratis Groundschool. Dat is 2-3 keer per week theorieles door een instructeur. Zoals ik echter al zei zou ik vantevoren studeren. Dat scheelt je een hoop stress.

Je hebt gewoon een hoop kleine dingen nodig die niet in het pakket zitten, een fuel tester, 2 VFR kaarten, een hood voor instrumenten vliegen, airport boek, fingerprints afnemen etc etc. $10 hier, $20 daar. dat hoort er nou eenmaal bij en je weet het van tevoren. Als je dat niet wil dan moet je niet naar OFT gaan. De grootste meerprijs bij mij zat hem in meer instructie, meer vlieguren en meer overnachtingen. Als ik jou was zou ik dus rekening houden met $10.000,-.

Paul, je zat inderdaad helemaal niet slecht ;-)

Ik heb zeker niet alles vooruit betaald, ik heb $500 betaald bij boeking. Ik heb een week voor vertrek $4000 overgeboekt en gaandeweg de rest betaald. Ik zou wel zorgen dat er iemand van het thuisfront het geld over kan boeken (doe dat wel op tijd, geen funds in je account is niet vliegen) dat scheelt je de credit card fee . Ze zijn daar trouwens erg schappelijk in. Als jij kunt bewijzen dat het geld is overgeboekt dan kun je vliegen ook al staat het nog niet op de rekening van OFT.

Groeten,
Eelco
 
Last edited:
Welk pakket bedoel je eigenlijk van Gelderen want die zie ik niet terug op de site

Voor een FAA ppl bedoel ik

dus de ppl afdeling is verhuisd en niet meer op loopafstand van highway 192??
Das zonde.
Hoe berekenden ze de flightbriefing bij jou, en hoevel gemiddeld nodig per uur vliegen??
 
Ik heb JAA PPL gedaan.
Nee het is niet meer op loopafstand van de 192.
pre-en post flight briefings zijn gratis op 2 speciale briefings na. Die zijn iets van een uur per briefing.
FAA werkt anders, daar zijn de briefings niet gratis volgens mij maar zeker weten doe ik het niet.
Groeten,
Eelco
 
Heeft iemand nog een contact mail adres van EFT??

OFT doet nog steeds te vaag mijns inziens..

Welk pakket of welke boeken kan ik het beste aanschaffen om hier mijn volledige studie te doen? Dat ik daarginds vrijwel helemaal klaar ben voor mijn theorie examens voor het JAA brevet uiteraard!

Thanx
 
OFT

OFT

MADCAT,

Ze doen niet wazig bij OFT, op een gegeven moment is het gewoon een keus, ga je of ga je niet. Daarom reageren ze denk ik iets minder snel.

Ik kan me voorstellen de ze elke dag de mailbox vol hebben zitten met vragen, en als ik al kijk wat ik hier voor een PM's krijg dan kan ik me voorstellen dat ze er een keer mee klaar zijn en zoiets hebben van, we zien wel of je komt of niet, ze hebben klanten zat!

Beste boeken om voor te bereiden zijn de JAA boeken van Trevor Thom, die verkopen ze bij de Pilotshop op Lelystad, vergeet ook de PPL Confuser niet!

Verder moet je zorgen dat je omgerekend $10 000 hebt dan gaat het allemaal goed komen, als je maar gemotiveerd bent! :)

Groeten

:radar: Andre :radar:
 
Heeft iemand nog een contact mail adres van EFT??

OFT doet nog steeds te vaag mijns inziens..

Welk pakket of welke boeken kan ik het beste aanschaffen om hier mijn volledige studie te doen? Dat ik daarginds vrijwel helemaal klaar ben voor mijn theorie examens voor het JAA brevet uiteraard!

Thanx
Wat is zo vaag dan?
Met de juiste motivatie, +/- 10.000 Dollar en 30-35 dagen heb je je PPL. Concreter kan het niet volgens mij.

Als je hier ja tegen zegt schrijf je je in en komt de volgende stap. Het pakket dat OFT adviseerd is uitstekend. Als je dat helemaal kent kun je daar alle examens zo doen.


Groeten,
Eelco
 
Gelderen:
Zijn het dezelfde boeken als die nijntje voorsteld?
En wat ik met vaag bedoel is dat e niet helder reageren op mijn mails:1855:
 
Gelderen:
Zijn het dezelfde boeken als die nijntje voorsteld?
En wat ik met vaag bedoel is dat e niet helder reageren op mijn mails:1855:

Ik bedoel de boeken die OFT voorstelt. De boeken die Andre voorstelt ken ik niet.
Groeten,
Eelco
 
Back
Top