Beste JAA PPL vliegschool

madcat

New member
Beste vliegeniers, :rt:

Geweldig hoeveel informatie hier op de site te vinden is. Ik heb me alleen helemaal suf zitten lezen en ben er toch niet helemaal over uit.
Welke vliegschool is nu op dit moment het "beste" om je JAA PPL te behalen in korte tijd?

EFT?
of
OFT?
of
NAC?

Wat zijn de voors en wat zijn de tegens..

Graag duidelijke reacties aub.
En met argumentatie zou ook fijn zijn; eigen ervaring,van horen zeggen...
Er zullen mijns inziens veel toekomstige privaat piloten baat hebben bij dit onderscheid.

Alvast erg bedankt!!!

Madcat :airforce:
 
Help !!!!

ik zou zeggen ga eens rondkijken in het archief van airwork, maar om je niet helemaal teleur te stellen : als ik naar de states zou moeten gaan voor mijn PPL zou OFT mijn keuze zijn. Wel ervaring met NAC maar niet voor PPL.

Succes
 
OFT

OFT

Madcat,

Het is een beetje dezelfde vraag als "wat is de beste Auto" .

Ik wil er ook niet al te veel meer op zeggen omdat ik al uitgebreid genoeg heb gereageerd op het forum over deze zaak en als het goed is heb je dat allemaal gelezen (of niet en was je te lui om dat allemaal te doen waardoor de vraag in een keer weer begrijpelijk word:) ).

Ik zou naar OFT gaan, waarom???? lees mijn eerdere postings maar eens door.

Groeten

:radar: André :radar:
 
EFT bezocht vorige maand.
Genoeg toestellen, genoeg Europese ervaring.
Factuur wordt gerespecteerd (tenzij je extra uren nodig hebt).
Toestellen goed onderhouden, studenten tevreden.

Instructie schijnt top te zijn. Management is Europees (wat EFT betreft)
 
Beste André

Je hebt het er idd veel over gehad maar eerst zeg je EFT is ok maar daarna ga je in op FD en zeg je OFT..

Wat is btw een betere periode om daar heen te gaan augustus-september of oktober-november?

OFT kost ca. 8000 dollar in pakket
EFT kost ca. 6000 dollar ex accomodatie

klopt dit?
En als ik langer wil blijven dan die 21 dagen (afronden hierbinnen lukt bijna nooit denk ik) kosten 35 dollar per dag?

Ze vliegen beide cessna's toch?
Heb het idee dat bij EFT meer kosten onder het gras liggen..:traantjes

JAA medical hier halen? FAA ook vanwege wachttijd??:confused:

bvd
 
OFT, EFT, NAC

OFT, EFT, NAC

Madcat,

Ik heb alleen persoonlijke ervaring met OFT en NAC, had een ex instructeur van EFT bij me in de ATPL klas.

Ik kan je verzekeren dat je het nergens voor de geadverteerde prijs gaat halen, en dat je het ook nergens in 21 dagen gaat halen.

Ze hebben bij OFT Pipers, en Cessna's bij EFT volgens mij ook Pipers en Cessna's.

Het maakt allemaal niet zo veel uit, alleen heb je de housing bij OFT direct naast de school, weet niet waar het bij EFT zit.

En ja, wat is het beste om te doen, je moet het zelf weten.

Medical JAA inderdaad in NL doen, en FAA kan je in Orlando doen, duurt 10 minuten en kost $100.- :)

Groeten

André
 
Is het beter om daar een auto te huren of doe je je dagelijkse dingen met de taxi? Hoe is het openbaar vervoer daar??

Augustus-sept is het drukker dan okt-nov of niet?? En hoe is het weer in okt-nov?

PPL licence is van de UK toch?

EFT::--->

What is included in the course price?

Minimum flight hours (solo and dual) as required by the syllabus
Briefing and debriefing time
Access to all facilities available at EFT

All written examinations (if you sit your exams at EFT). >> stage checks en vliegexamen(S) niet dus?? Hoeveel zijn er hiervan??

What is not included?

Out-of-syllabus instruction which may be individually required >>> wat bedoelen ze hiermee??


Licence issue fees payable to the Civil Aviation Authority>> hoeveel kan ik hiervoor reserveren??

Car hire or transportation expenses (see charges)
Accommodation charges (see charges)
Pickup from your arrival airport (see charges)
Airline fares for transport to the USA
Visa issue costs (approximately $100)


EFT---->

Price: £4036 ($7,670)

• JAA night qualification>>> EFT niet?
• FAA medical>>> EFT niet?
• Radio telephony license
• Study pack>>EFT?
• Student visa>>EFT??
• 21 nights accomodation>>
• JAA written exams
• JAA Skill test>>> EFT niet?!
• Evening unlimited ground school
• Post and pre flight briefing
• Stage checks>> EFT niet??
• End of course certificates
• Solo certificate

Een hoop wat hier bij zit zit er niet bij EFT of wel?
EFT betaal je 5500 dollar zonder accomodatie

Een heel gedoe maar wel gaaf
 
Stuur gewoon een mail naar EFT (Trevor zal je met plezier alle extra kosten uitleggen).

EFT zet tenminste de "hidden" (voor zover je ze nog hidden kan noemen) costs op hun site.

Site is wel niet meer up to date, dus mailtje sturen ;)
 
All written examinations (if you sit your exams at EFT). >> stage checks en vliegexamen(S) niet dus?? Hoeveel zijn er hiervan??

Ik weet niet wat je nou wilt behalen. Bij de FAA heb je stagechecks als je Part 141 traint. Bij Part 61 of JAA training heb je geen stagechecks. Het enige wat wij wel kregen was een vlucht met een andere instructeur die beoordeelde of je skills examenwaardig waren. Dit om te voorkomen dat je tijdens een "dure" checkride er achterkomt dat het niet zo is...

Out-of-syllabus instruction which may be individually required >>> wat bedoelen ze hiermee??

Hiermee bedoelen ze extra instructie die je nodig hebt, bovenop de minimale uren. Dit is puur persoonlijk en afhankelijk hoe snel jij dingen oppikt.

Licence issue fees payable to the Civil Aviation Authority>> hoeveel kan ik hiervoor reserveren??

Als ik het me goed herinner heb ik 250 euro betaald aan de CAA voor de license afgifte. Dat was in 2005.
 
Hey guys..

Vorige week heb ik EFT en OFT gemaild voor extra info maar nog geen reactie gekregen. Sterker nog volgens mij komen mijn mailtjes niet aan bij ze.. ze hebben mijn mailtjes iig niet gelezen anders kreeg ik een bevestiging.
info@flyoft.com
info@flyeft.com

beide adressen geen antwoord?!?:confused: :( :(
 
Zou me sterk verbazen bij EFT.
Als ik mailde kreeg je normaal dezelfde dag reactie.

Check zeker je mailclient eens (mijn POP3 heb ik ook buitengesmeten wegens het niet aankomen/ontvangen).

Een gewone hotmail account lijkt me nog het meest betrouwbaar.
 
Als ik de OFT banner hierboven aanklik en dan vervolgens naar "contact" ga, zie ik het e-mail adres "cgi@flyoft.com" staan. Misschien kun je dat beter proberen?
 
Bij OFT raden ze een study pack aan voor pre course study die je voor 200 pond kunt kopen... doen??

Diana heb jij je PPL bij OFT behaald?

En is de study pack die je koopt bij AFE online genoeg en gebruik je dit ook bij je verblijf daar of is dit echt pre studie voor jezelf?

Andre: heb jij deze ook aangeschaft en heb je nog tips??

Hello,

Nu net heb ik bericht gekregen van OFT maar ze waren nog steeds vrij vaag over wat er nou in de PPL package (7,205 USD) zat en wat niet.
Ik kreeg een mail met veel geknip en geplak van de site...
Erg confusing!!

Geen heldere info dus...

EFT nog niet gereageerd..
===========================================================

idd handig FlyHigh
Heb jij toevallig ervaring met EFT of OFT?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top