Stella Toelatingstest

Hej Deverwey,

Yes ik ben er door.. ik start in de Septemberklas :) . Stond ook in een ander topic, maar goed bij deze weet je het :)

Cheers,
Michael
 
is het aan te raden om bij stella in pak te gaan voor de 1e en 2e fase van de selectie? want ik weet dat bij kls zowat iedereen in gewone kleding naar de 1e fase gaat.
 
is het aan te raden om bij stella in pak te gaan voor de 1e en 2e fase van de selectie? want ik weet dat bij kls zowat iedereen in gewone kleding naar de 1e fase gaat.

Hoezo weet je dat? Ik was in pak gegaan en met mij waren er meerderen. Je hoort/leest niet anders dat het beter is om in pak te gaan. Later loop je toch ook niet in je spijkerbroek op Schiphol;) Nja, wel als je geen piloot bent misschien:rt:

Ted
 
Het is aan te raden om bij álle selectiefasen in pak te komen.
Bij de KLS-selectie hoefde dit echter niet bij PO1. Je krijgt dan toch nog geen persoonlijk contact en het is ook echt niet nodig. Later zou ik het je wél aanraden. Ik weet alleen niet hoe dit bij de Stella is?
 
Zou me trouwens niets verbazen als de KLS al tijdens PO1 al wat opmerkingen maakt over je voorkomen, je 2x aanschouwen is beter dan alleen 1x tijdens PO2

Verder raad ik iedereen aan om altijd in pak te gaan. Immers moet je in de toekomst jezelf hier ook dagelijks in hijsen.
Verder ga je toch maximaal voor de selectie? Ook al vergroot het je kansen met 0,01%, dan nog doen. Maximaal presteren = maximaal voorbereid = o.a. goed voor de dag komen met je pak (is je voorkomen direct een stuk volwassener)

Bij selecties waarbij niemand pak draagt, val je misschien juist op in je 'volwassenheid' met pak. Bij selecties waar iedereen een pak draagt val je juist op als je geen pak draagt. Altijd pak dragen is dus ook mijn advies!
 
Het is het beste om gewoon altijd in pak te komen voor elke selectie. Het gaat natuurlijk ook om je voorkomen.
Bij de PO1 van de KLS ben ik onder andere afgewezen door mijn voorkomen, ik was er gewoon casual heen gegaan en dat werd niet gewaardeerd.
Het is geen moeite om te doen maar het levert veel op voor je uitstraling.
 
Het is het beste om gewoon altijd in pak te komen voor elke selectie. Het gaat natuurlijk ook om je voorkomen.
Bij de PO1 van de KLS ben ik onder andere afgewezen door mijn voorkomen, ik was er gewoon casual heen gegaan en dat werd niet gewaardeerd.
Het is geen moeite om te doen maar het levert veel op voor je uitstraling.

Werd je bij PO1 afgewezen op je voorkomen? Dat kan toch pas bij PO2 in principe?Ik had ook een jongen in de groep die met z'n Nikes en spijkerbroek de testen zat te maken..:rt:
 
Kan me ook niet echt voorstellen dat ze je hier op afkeuren bij PO1, of had je helemaal geen kleren aan?

Volgens mij wordt er in deze fase puur naar je score gekeken. Misschien dat ze je hooguit een kledingadvies geven voor PO2.
 
of had je helemaal geen kleren aan?
QUOTE]
:grijns:

Ze keuren je hier echt niet op af bij PO1, no way. Er komen daar zoveel mensen 'ff langs' voor die toets. Ze houden niets van je bij en hebben ook niet iets van een 'persoonlijke ontmoeting' met je...
Bij ons zat bijna iedereen in normale kleding, wat ik gewoon normaal vond!
 
Blijft grappig.

Maak jezelf nu eens wat minder wijs...
Een sollicitatie bij een school/maatschappij doe je steeds in pak.

Dat is het minste wat je kan doen.
Toont alvast een pak van je attitude als je keurig in pak voor de dag komt.
 
Relax, ga nou niet zeggen dat jij precies weet hoe het er daar aan toe gaat. Weet dat jij nooit een integrated school binnen zal lopen, zeker niet als er geen bordje met US of A boven hangt.

Deze fase is geen interview maar een capaciteitentest. Je gaat door op basis van je score en niet op je voorkomen. Dit komt bij de volgende selectierondes o.a. aan bod. Overigens staat zelfs in de brief van de GVSS dat je ook in correcte vrijetijdskleding kan verschijnen. Moet er wel bij zeggen dat ik deze fase gewoon in pak zou verschijnen.

P.S. ontopic, dit is het domein van SAA
 
Last edited:
Ok my bad het was idd PO2.. is ook alweer ff geleden :p
Maar ja ik vraag me wel af waarom dit toch nog zo'n groot punt is.. als je ook de intentie hebt om ook echt door de selecties te komen weet je dat je later ook altijd in pak rond gaat lopen, dus waarom zou je dan die ene dag daar casual rond gaan lopen?? Het is natuurlijk je eigen keuze maar voor de indruk die je daar achter laat maakt het best nog veel uit. Mijn tip: gewoon in pak, altijd.

Bij de KLS heb ik daarvan geleerd waarna ik bij Stella aan de bak kon :)
 
Dat is jouw visie Avian.
Een normaal mens die een job als piloot ambieert komt in pak.

Kous af!

(gvd zelf als ik een sollicitant bij ons ontvang en die draagt geen pak, heb ik ook ernstige vragen betreffende ambitie, motivatie, attitude, ...)
Kan jou garanderen dat het eerste waar ze naar kijken je voorkomen is. Kan je maar beter de attitude kweken om altijd bij je eerste afspraak in pak te komen.
 
En waarom zou je het erop wagen om niet in pak te komen?
Ik zou inderdaad zeggen, altijd in pak komen. Bij de GVSS heb ik de hele week in normale kleding rondgehuppeld, waar ik mij achteraf toch niet erg prettig bij voelde... Iedereen loop daar in pak en 'het hoort er gewoon bij'. Het staat zelfs in de brief.
 
Dat is jouw visie Avian.
Een normaal mens die een job als piloot ambieert komt in pak.

Kous af!

(gvd zelf als ik een sollicitant bij ons ontvang en die draagt geen pak, heb ik ook ernstige vragen betreffende ambitie, motivatie, attitude, ...)
Kan jou garanderen dat het eerste waar ze naar kijken je voorkomen is. Kan je maar beter de attitude kweken om altijd bij je eerste afspraak in pak te komen.

Relax, het enige wat ik zeg is dat er bij PO1 niet gekeken wordt naar je voorkomen. In PO2 worden de hanekammen, matjes, tatoeages en oorbellen er wel uitgefilterd. Mijn advies is om altijd in pak te gaan, maar heb je hier bij PO1 geen zin in dan zul je er zeker niet op afgerekend worden.

Nu is de kous af. Voortaan liefdoen en niet meer schelden.
 
om je begrijpend lezen te testen...
ook een manier om te kijken of je beetje mee kan komen met de snelheid waarop de theorie word behandeld denk ik
 
Back
Top