Stella Toelatingstest

cstheman

New member
hoi.

Kan iemand zijn mening geven van de testen van fase 1 en verder.

Zijn ze moelijk?
Hoe kan ik me er op voorbereiden?

Help ben heel zenuwachtig?

heb binnen kort fase 1!
 
Ik zal maar meteen even beginnen met het grote geheim van alle selecties bij iedere school: 3 weken van tevoren in de stress schieten helpt echt niks. Het heeft er bij mij nog bijna voor gezorgd dat ik een test niet gehaald heb.
Maar ok, Stella Aviation dus. Kijk allereerst even op de kennisbank: http://www.airwork.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=47
Hier vind je veel informatie over de verschillende fases van de SA selectie. Als ik het zo lees (heb hem zelf nooit gedaan) lijkt het erop alsof er niet heel veel voorbereiding mogelijk is. Goed slapen is natuurlijk altijd heel erg belangrijk.
Aangezien ik de selectie hier dus nooit zelf heb doorlopen, houd ik het even bij deze twee tips: Zorg ervoor dat je goed hebt geslapen en ga niet zo lang van tevoren al in de stress schieten. Dat gaat je echt niet helpen. Vertrouwen in jezelf werkt veel meer in je voordeel!
Heel veel succes in ieder geval en welkom op het forum ;)
 
het is te doen, blijf vooral in jezelf geloven, en goed slapen en je goed concentreren tijdens de test, voor fase 1 kan je je niet voorbereiden, voor fase 2 kan je iq tests oefenen en fase3 het boekje wat je binnen krijgt goed in je hoofd stampen,

staat ook op de kennisbank trouwens
heb zelf net vandaag de complete selectie goed afgerond nu alleen nog medische keuring.
 
wanneer begin je bij sa?

het is te doen, blijf vooral in jezelf geloven, en goed slapen en je goed concentreren tijdens de test, voor fase 1 kan je je niet voorbereiden, voor fase 2 kan je iq tests oefenen en fase3 het boekje wat je binnen krijgt goed in je hoofd stampen,

staat ook op de kennisbank trouwens
heb zelf net vandaag de complete selectie goed afgerond nu alleen nog medische keuring.
 
Ik heb alleen fase 3 bij stella gedaan. Ik had me daarvoor voorbereid door te vliegen met flight simulator, vooral handig voor de scan cyclus. Test jezelf door je hand op het scherm te doen en te kijken of je weet wat er op de meters staat.

Heel veel succes!
 
Ik heb alleen fase 3 bij stella gedaan. Ik had me daarvoor voorbereid door te vliegen met flight simulator, vooral handig voor de scan cyclus. Test jezelf door je hand op het scherm te doen en te kijken of je weet wat er op de meters staat.

Heel veel succes!

Of je zet de visibility gewoon op 0%
 
Of je pakt het IFR panel,
Of je schuift je panel omhoog, waardoor je beneden in je scherm een zwarte strook krijgt en boven mooi op je meters kan kijken

Of je zet een Jeppshade op als je Flight Simulator gaat doen.. :biertje: Al weet ik niet of dat helemaal goed gaat werken :airforce:
 
wanneer ik begin is nog niet helemaal zeker, de gewone klassen voor augustus en september zaten al vol, misschien dat ze in augustus een dubbelle klas wouden starten, dan zit ik daarin anders wordt het oktober.
 
GEZAKT STALLA

GEZAKT STALLA

is er iemand wel eens door alle fases gekomen, en bij het Aannamegesprek met de comissie gezakt?
 
mensen die STELLA verkeerd schrijven?

nee is flauw van me, ze zeggen duidelijk en nadrukkelijk dat je niet al aangenomen bent als je het aannamegesprek hebt.
 
Of je pakt het IFR panel,
Of je schuift je panel omhoog, waardoor je beneden in je scherm een zwarte strook krijgt en boven mooi op je meters kan kijken

Of je zet een Jeppshade op als je Flight Simulator gaat doen.. :biertje: Al weet ik niet of dat helemaal goed gaat werken :airforce:

Ja dat is natuurlijk ook allemaal mogelijk, ik hou het maar simpel:p
 
is er iemand wel eens door alle fases gekomen, en bij het Aannamegesprek met de comissie gezakt?

toen ik dat gesprek had vertelde mr.Schutte specifiek er bij dat ik nog niet door was maar dat iedereen er wel altijd van uit gaat dat je bij het aanname gesprek niet meer kan afvallen.
later vertelde hij dat er in al de tijd dat de school bestaat er maar 1 jongen is afgevallen bij het gesprek. uit het gesprek kwam namelijk dat die jongen eigenlijk geen piloot wou worden maar dat hij van z'n pa piloot moest worden.
(een luxe probleem als het ware:p:)
weten jullie of er wel is iemand af gevallen is bij dat gesprek?
 
Maak je niet al te druk over dat gesprek, wees gewoon jezelf. Zolang je de andere fases goed gedaan hebt zal je daar denk ik niet al te snel problemen tegen komen. Heb je fase 1 inmiddels al gedaan?
 
moet over 2 weken beginnen met fase 1!

Kan het zo zijn dat je fase 1 niet goed doet, maar toch door gaat naar fase 2?
 
Hallo CStheman,

Ik heb vandaag fase 1 met succes doorlopen. Ik kreeg meteen na de test uitslag (moest even 5-10 minuten wachten) 1 van de onderdelen halverwege was wat onder de maat, maar over het geheel gezien had ik het goed gedaan. Ik ben door naar fase 3 nu omdat ik al eerder fase 2 gedaan heb.

Ik weet bijna zeker dat als je matig scoort op fase 1 of als je slecht scoort maar het later in de test weer oppakt je gewoon door mag naar fase 2. Zo als bij mij dus ook, als je even iets minder scoort een gedeelte is het echt niet meteen voorbij.

Ik kan alleen maar zeggen, zorg dat je goed uitgerust er aan begint en je moet je vooral niet te druk erom maken, dat heeft totaal geen zin, beetje gezonde spanning is altijd goed natuurlijk. Het belangrijkste is dat je je volle concentratie probeert te houden de hele test.
Succes volgende week.

Michael
 
Back
Top