RT taxi knoop

Prachtig fragment zeg..."Yeah sir your plane doesn't seem to be able to anything right"..."Ohh you're that guy!"
 
vrij normale gang van zaken. Kan je verzekeren dat Chicago (ORD) nog erger is... Ongeschreven wet is daar dat wat je ook doet BLIJF DOOR TAXIEN !!... Ga je stil staan beginnen ze je moeder in het Spaans uit te schelden. Rete druk daar op de grond. Voor de rest indd dom als je plates niet ff doorneemt als je voor het eerst naar een JFK/ORD gaat. Het is geen midden zeeland.

FD
 
FD,

je kunt MIA ook op dat lijstje van JFK en ORD zetten. Heel goed opletten en als je een taxi clearance krijgt deze niet eens teruglezen, maar gewoon uitvoeren. En doe je dat fout wordt inderdaad je moeder erbij betrokken.

Of om 5 uur s'middags in rush hour op MIA zit er een 747 voor je te pitten en staat de hele rij van 20 kisten een kwartier stil omdat ze de 74 niet te pakken krijgen over de radio. Of houdt de Captain van een United 777 z'n PA van een paar minuten over de Tower freq. Geweldig toch!

Het is op sommige velden vrij normaal, maar is wel 's leuk om met mensen te delen. ;)

Grtz,

Ch
 
SCHITTEREND, SCHITTEREND, SCHITTEREND !!
Werkelijk een feest daar, wat moet je als vlieger blij zijn als je weer in de lucht zit :haha: :radar: :yeehaa: :confused: :biertje: :eek!: :passed:
 
Wings -

Ze hebben absoluut een kort lontje. taxi klaringen gaan achter elkaar zonder readback. Wat je ook doet, gaan met die banaan! follow the leader en niet botsen.

FD
 
Kan wat mij betreft in de quote of the month top 10 :

Unidentified ATC controller:

"....Who is where holding short of where doing what?":grijns:
 
Eergister een 74 zien vertrekken op LHR zonder T/O clearance tijdens rush hour, die controller was ook niet erg blij.......
 
MIA is niets vergeleken bij JFK. dat laatste veld is echt een circus op drukke tijden. Tijdens de fameuze ijsstorm in februarie stuurde een controller twee 747's naar elkaar toe. Moest er een tug bij komen om eentje weer achteruit te duwen. Op hetzelfde moment was er een crew van een ver land dat de instructies niet begreep en maar ergens zat rond te taxien.
Ik begijp nog steeds niet dat er niet twee ground frequenties zijn op JFK zoals op DFW, LAX enz
 
Back
Top