AP&M 2007

vandaag cova gedaan. hoop dat alles in orde is was. wel een prima gesprek 35 minuten en ze vroegen nergens echt op door dus het gevoel is goed maar wat heb ik daar aan kortom hopen op goede uitslag

succes met de weekopdracht van deze week
 
Dat ze nergens op doorvragen zegt helemaal niets. Dat je zelf een goed gevoel hebt, zegt denk ik heel veel meer.
In ieder geval sterkte met wachten en laat je niet gek maken door jezelf ;)

Ik zat trouwens eens in die course te kijken van thema 1 en daar zag ik tot mijn verbazing dat er gewoon 131 nieuwe leerlingen zijn :|.
Succes verder bij Dimmetje (coole gast!)

Edit: Zie dat Dim niet staat ingeroosterd...
 
Last edited:
Nah, zo heel geweldig vind ik Dimmetje niet. Die man denk dat er niks anders bestaat voor ons dan de StuCo. Tijdens andere college's en zo wel een ruige kerel inderdaad :D .
 
Ik had hem niet voor de stuco, dus daar had ik geen ervaring in. Maar geloof me, ik had Scheeper en dan kan je beter (als ik het zo hoor) Dim hebben. Ik had scheeper ook voor slb en dat is een lastige klant vwb alles (o.a. voa-punten).
 
Dat is flink balen dan. Dim doet ons projectwerk voor de StuCo. Scheeper is voor de StuCo zelf en ook mijn SLB'er :niet_bli: .
 
Ja ok, zo was het inderdaad bij ons ook!
Gewoon de regeltjes naleven, zorgen dat je alles op orde hebt, goed meedoen met de stuco, etc.. Als je Aafke bijv. had gehad, dan was alles heel relaxed geweest, geen moeilijk gedoe met voa-puntjes.

Bevalt het een beetje tot zover?
 
Jepz, wen er maar aan. Bij mij was het geen optie om direct of ap&m te kiezen. Gewoon genieten van de studententijd, uitgaan op donderdag (beste avond). Vaak poolen, tripje naar Frankrijk oid plannen (wij zijn met ons groepje naar Airbus geweest en wilde ook nog naar een motorenfabriek, laatste ging niet door i.v.m. een nationale feestdag), meegaan naar Antwerpen in kwartaal 3, simweek op de kls (balen als je weer terug moet naar de hanze uiteraard :rolleyes: ). Voor je het weet zit je al weer in het 2e jaar. En voor de rest gewoon allemaal goede cijfers etc. halen, dan houd je er nog een flinke voldoening aan over ook ;)
 
Ach, ik heb AP&M vrijwillig gekozen en moet zeggen dat ik toch nog best veel fun heb gehad hoor. Idd vaak poolen en uitgaan, tripje naar frankrijk.. Voor je het weet loop je stage en dan is het nog maar heel even en dan gaat het echt beginnen..

Ben nu stage aant lopen en heb Dim als begeleider, vind hem nogsteeds erg relaxt. Ik had / heb broekema als stuco begeleider (stuco is nog niet helemaal afgerond :dozey: ) en heb em ook als slb'er. Hij is ook heel relaxt..

:biertje:
 
haha ja, duurde een tijdje voordat ik internet had hier en vanaf mijn stageplaats kon ik niet echt het forum lezen.

Hebben jullie trouwens gezien dat iedere AP&Mer (2006-2007) nu ook broekema als SLB-er heeft?

Groetjes uit et zuiden :biertje:
 
Ik loop bij een vermogensbeheerder in Amsterdam stage. Ik was ook aangenomen bij LVNL, maar kon daar niet beginnen omdat het veiligheidsonderzoek te lang zou gaan duren. Helaas konden ze me niet eerder helpen, omdat er nog geen opdracht beschikbaar was. Overigens heb ik toen wel de 'grote zaal' gezien.
Ik heb schiphol geprobeerd (duurde echt 2 maanden voordat ik bericht kreeg en heb ondertussen wel 4-5 keer gebeld), transavia (kreeg een mooie brief terug dat ze geen stagiares aannemen, terwijl de telefoniste zei dat ik een brief moest sturen), Martinair heb ik nooit wat van gehoord en een simulatorbedrijf op schiphol.
Bas (flyter) loopt stage bij NetJets in Portugal, een andere collegastudent loopt stage bij KLM E&M (waar we op 22 okt. een stagebezoek aan gaan afleggen :D ) en voor de rest ook wat gewone bedrijven (nog wel een paar gerelateerd aan de luchtvaart).
Ik zou zeggen: als je contacten hebt binnen de luchtvaart, gebruik ze ;). Zo zijn bovenstaande jongens ook binnengekomen.
 
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Ik ken iemand bij de KLM en heb gevraagd of hij een stageplaats voor mij wilde regelen :)
 
Ook als je op een zweefvliegclub oid zit moet je je kenbaar maken dat je op zoek bent naar een stage ;). Overigens helpt alleen vragen ook niet alles. Bas (flyter) heeft het ook bij KLM geprobeerd en kende ook personen, maar uiteindelijk kon de opdracht niet doorgaan vanwege de korte stageperiode (toch?). Die andere collegastudent heeft allerlei mensen gespammed en heeft veel mensen (van de zweefvliegclub waar hij zit) voor hem laten werken en zo is hij dus aan zijn stage gekomen. Hij heeft dus ook 2 weken thuis gezeten i.v.m. het veiligheidsonderzoek.
 
flyter heeft het ook bij KLM geprobeerd en kende ook personen, maar uiteindelijk kon de opdracht niet doorgaan vanwege de korte stageperiode (toch?).

Klopt, mijn stage periode zou te kort zijn, ze hadden liever gehad dat ik een half jaar de tijd had en omdat ze al behoorlijk onderbemand waren werd het ook nog iets lastiger.
Vond het erg jammer dat het niet door ging maar ik zit nu toch ook wel erg goed (en misschien wel beter) hier in Portugal.

Maar klopt het dat er nu zo'n 40 mensen AP&M doen??
 
Ja, er zijn tussen 40 en 50 mensen die AP&M willen doen, waarvan er 10 mensen volgens mij al de selectie gehaald hebben, en eentje moet nog de medische keuring doen.
 
zozo, dat zijn er echt aardig veel.. Ben benieuwd hoeveel er door de selectie heen komen.
 
Van die 40 a 50 personen komen er hoogstens nog 10 door...(uitgaande van een afvalpercentage van 20%). Maar zelfs dat is denk ik nog veel, omdat er veel personen tussen zitten die zoiets hebben van 'goh, dat lijkt me ook wel leuk'. En als je echt piloot wilt worden doe je niet de selectie tijdens de opleiding, maar voor de opleiding (tenzij je de opleiding pas laat hebt ontdekt ;)). Wordt je afgekeurd kan je altijd nog naar een andere vliegschool toe gaan.
 
Back
Top