Luchtmacht & Vriendin (?)

Kleine dimensie dan:

Ben inmiddels al 9 jaar gelukkig getrouwd met mijn meisje, die ik tijdens de Sheppard periode achter heb moeten laten, omdat zij haar school nog moest afmaken.
Moeilijke tijd, maar nooit spijt van gehad.

Het kan dus wel, maar ik heb het inderdaad vaker fout dan goed zien gaan.

Mijn advies: gewoon gaan, genieten en "we zien wel".

MG
 
Ik had volgens mij ergens gelezen dat je als jachtvlieger maximaal 3 maanden mag uitgezonden worden omdat je dan weer terug moet om getraind te worden.

Klopt dit? Want dan valt het opzich wel mee met hoelang je elkaar dan niet ziet.

Zit er ook nog een maximum qua hoeveel dagen je mag uitgezonden worden per jaar en hoelang er minimaal tussen moet zitten om weer uitgezonden te worden als je net uitgezonden bent geweest?

Vliegers worden uitgezonden voor periodes van tussen de 8 weken en 4 maanden. Overigens houd dit vooral in dat je dus minder lang maar wel stuk vaker weg gaat (2 keer per jaar gaan is niet ongewoon). En reken er dan nog bij dat je een paar maanden weg bent aan oefeningen. Dus aan de 6 maanden weg per jaar zit je zo (en er overheen gaan kan ook goed). Natuurlijk is een vriendin geen probleem maar reken erop dat je erg vaak weg bent als je voor de luchtmacht werkt (de uitzendingen gaan de komende jaren heus niet stoppen).
 
Ik heb het uitgemaakt met mijn vriend om deze reden. Hij zette alles op alles om later in het leger te mogen. Het liefste vliegen, maar sowieso in het leger. In het begin vond ik het prima, maar hij had nergens anders meer oog voor.
En aangezien ik zelf het leger ook niet helemaal zie zitten, leek deze relatie me geen goed plan. Ook omdat ik zelf piloot bij de KLS wil worden, zullen we echt geen tijd voor elkaar hebben.
Uiteindelijk is het wel beter zo, ik denk dat je toekomst (opleiding enzo) op deze leeftijd belangrijker is dan een relatie.
We hebben wel 14 maanden gehad, dus best een tijdje dacht ik zo.
 
Ik denk dat de luchtmacht gecombineerd met een vriendin wel moet kunnen. Je moet natuurlijk wel een goede relatie hebben want ook al word je vuilnisman dan zal het nog niet werken! En ze moet er natuurlijk voor open staan dat je in het leger gaat.

Je ziet elkaar tijdens de opleiding natuurlijk stukken minder, helemaal als je naar Amerika vertrekt. Maar met de techniek van tegenwoordig kan je genoeg met elkaar in contact blijven. Bellen, sms'en, e-mailen, Skype en je zal tussendoor ook wel vrije tijd hebben om elkaar op te zoeken. Het zal minder leuk zijn, maar je moet er wat voor over hebben.

In die periode moet je je gewoon op je opleiding concentreren en je vriendin op haar opleiding/baan. Als je samen wilt blijven heeft het toch geen zin om je toekomst zo te gaan plannen dat je elkaar elke dag kan zien. En wat natuurlijk ook leuk is, is dat als je elkaar een tijdje niet hebt gezien dat het dan weer extra leuk is als je samen bent. Het word in ieder geval niet saai!

En wat MorningGlory zegt: Gewoon gaan, genieten en "we zien wel".
 
Back
Top